• תפריט
מחפשי עבודה

הדרך החכמה לומר לבוס שאתם מאחרים

כמה זמן איחור מצדיק טלפון למנהל שלכם, מהו הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות כשמאחרים לעבודה ומה להגיד אם אתם רואים שלא תגיעו בזמן לפגישה

שירות כלכליסט 13:0906.02.18

כשהלורד הבריטי מייקל בייטס הגיעה באיחור של מספר דקות לדיון ביום רביעי שעבר, הוא הדהים את בית הלורדים בפרלמנט האנגלי כשהגיש את התפטרותו רק בגלל האיחור. "אני מאוד מתבייש באיחור שלי ולכן אני מגיש בזאת את התפטרותי התקפה מיידית לראש הממשלה...," הוא אמר – לפני שהסתובב ויצא. הוא זכה לקריאות בוז, והתצוגה העלובה שלו הייתה כל כך מוגזמת עד שראש הממשלה תרזה מיי סירבה לקבל את התפטרותו כיוון ש"אין בהם צורך".

 

אמנם אין דבר כזה "איחור אופנתי" כשמדובר במקום העבודה, אבל זה לא אומר שאיחור אחד הוא סוף הקריירה שלכם.

 

עם זאת, איחורים גם לא יכולים להפוך להרגל. ההשלכות של איחורים יכולות להיות גם קשות מאוד. למשל, לורן היל הגיעה באיחור של שלוש שעות להופעה שלה בפיטסבורג מוקדם יותר השנה, ועוררה את זעמם של מעריציה.

 

בסוף 2015 כוכב הוושינגטון קפיטלס אלכסנדר אובצ'קין איחר לאימון הבוקר של קבוצתו אחרי שבלבל בין "AM" ל-"PM" בשעון המעורר שלו; נאסר עליו לשחק במשחק באותו יום וקבוצתו הובסה. והריב המפורסם בין וויין דיזל לדווין "הסלע" ג'ונסון החל על הסט של מהיר ועצבני 8 אחרי שדיזל איחור באופן קבוע, ו"הסלע" לא היה מרוצה מזה.

איחור לעבודה הוא לא סוף הקריירה, אך אל תהפכו את זה להרגל איחור לעבודה הוא לא סוף הקריירה, אך אל תהפכו את זה להרגל צילום: שאטרסטוק

 

 

אבל גם אנשים לא מפורסמים נענשים על איחורים. על פי CareerBuilder.com יותר ממחצית (53%) מהמעסיקים מצפים מעובדיהם להגיע בזמן כל יום, ו-41% פיטרו מישהו עקב איחור. התירוצים לאיחורים גרועים כמו שאפשר לצפות. בעוד ב-49% מהמקרים מאשימים המאחרים את התנועה בכביש, 32% נגרמים מאי התעוררות, 25% מעייפות, ו-17% מדחייה. באתר Moneyish פרסמו כמה טיפים להתמודדות עם איחור לעבודה.

 

אז מה לעשות כשאתם מאחרים לעבודה?

 

1. הרימו את הטלפון והתקשרו

הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות על פי מומחי קריירה, הוא לנסות להסתנן למקומכם מבלי שישימו אליכם לב. עדיף להתקשר לבוס ולומר לו שאתם מאחרים, כך אומר טים טוטרהי, מייסד Plotline Leadership. השאירו הודעה אם הוא עוד לא הגיע, וכתבו גם הודעת טקסט אם לא תפסתם אותו. כמה מאוחר זה מאוחר מדי? אם זה יום עבודה רגיל ולא ישימו אליכם לב, התקשרו אם אתם מאחרים ביותר מעשר דקות (אבל היו מוכנים להצדיק את האיחור אם הבוס שואל לסיבה), כך אומרת סליה וורד-וואלאס, קואצ'רית מוסמכת ומייסדת של חברת החינוך הפיננסי Sacred CEO Association. אם אתם אמורים להגיע לפגישה, היא אומרת, הודיעו אפילו אם אתם מאחרים בכמה דקות.

 

2. היו ברורים, צנועים, וענייניים

תקשורת מוקדמת וברורה עם הבוס לגבי סיבת איחורכם, מתי תגיעו ואיך תפצו על הזמן האבוד היא הדבר החשוב ביותר לעשות, כך אומרת וורד-וואלאס. חשוב גם להתנצל על האיחור, אומרת קייטי בנט, קואצ'רית קריירה ומייסדת Ama la Vida coaching. אבל הגבילו את הסברכם. טיפ: כשאתם מחשבים את זמן הגעתכם, השאירו מקום לתמרון. "אני אוהבת להוסיף קצת זמן נוסף למועד הגעתי המשוער, כדי שזה ייראה כאילו הגעתי מוקדם יותר," אומרת ג'ודי גרפינקל, קואצ'רית קריירה ב-Move Into Change. ואם מצבכם מתברר כגרוע יותר משציפיתם, "לפחות ריפדתם לעצמכם את המכה."

 

3. הציעו להתחיל לעבוד מרחוק, אם אפשר

אחרי שיידעתם את הבוס, ראו אם אין דרך שתוכלו להתחיל בעבודה באוטובוס או ברכבת. אם אתם עומדים לפספס פגישה, נסו להשתתף בה בטלפון, אומרת בנט. "אם אתם אמורים לעמוד בראש הפגישה, זה לא רעיון טוב, אבל אם מישהו אחר מנחה אותה, האזנה בטלפון יכולה להיות דרך טובה לא לפספס מה שנאמר בה". אבל היו שקטים כשאתם לא מדברים, כדי שרעשי הרקע שלכם לא יסיחו את דעת עמיתיכם. וכמובן, וודאו שאתם לא מדברים בטלפון או שולחים הודעות בזמן הנהיגה.

 

והכי חשוב - וודאו שזה לא הופך להרגל. "עליכם לתכנן קדימה. חוץ ממצבי חירום, הדרך לעבודה כל יום אמורה להיות זהה. עליכם להשאיר זמן נוסף בשביל מקרים בלתי צפויים", אומרת שריל פאלמר, קואצ'רית קריירה והבעלים של Call to Career.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x