$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

בעקבות אמזון גו? שופרסל תציע - 34 שקל ותחסכו את התור בקופה

הרשת תחל בפיילוט לשירות שבמסגרתו לקוח יבצע קנייה, ישאיר את העגלה בסניף והמצרכים יישלחו אליו הביתה מבלי לעמוד בקופה

נורית קדוש 08:1113.12.16

בניסיון להתמודד עם רצון הצרכנים לצמצם את הזמן המוקדש לקניות, מפתחת שופרסל אלטרנטיבה נוספת לקניות באונליין. ל"כלכליסט" נודע כי שופרסל תחל להפעיל בשבוע הבא פיילוט המאפשר לצרכן לבצע את הקניות בחנות ולהשאיר את העגלה עם המוצרים בחנות, שתארוז ותשלח אותם לביתו. הפיילוט, שיופעל בסניף בכפר סבא הירוקה, קורא לקונים ל"החנות" את העגלה עם המוצרים, להשאיר את פרטי האשראי ולקבל את הקניות ארוזות עד הבית. השירות יעלה 34 שקל בקנייה עד 200 שקל, ו־24 שקל בקנייה מעל 200 שקל, זהה לדמי השירות עבור ביצוע משלוח רגיל מהסניף. דמי המשלוח שגובה שופרסל באינטרנט הם 30 שקל בקנייה עד 750 שקל.  

ניתן להעריך כי אם הפיילוט יצליח, תפרוס הרשת שירות זה במספר אזורים בלבד ולא בכל סניף, בהתאם לאוכלוסייה. הערכות הן שהשירות מתאים לחנויות באזורי תעסוקה, בהם הקונים אחרי העבודה יעדיפו שלא להמתין בתור בקופה, אלא להמשיך הביתה ולקבל את המוצרים בהמשך.

 

שופרסל רואה במכירות המקוונות שלה מנוע צמיחה משמעותי. מכירות האתר זינקו ב־2015 ב־48.7% ביחס ל־2014 והסתכמו ב־687 מיליון שקל. הצמיחה במכירות שופרסל אונליין במהלך 2015 הובילה את הרשת לקדם מהלך להעמקת פעילותה בתחום המכירות המקוונות באמצעות הרחבת המוצרים שימכרו באתר, גם למכשירי חשמל, רהיטים, צעצועים ועוד.

 

הפיילוט בסניף כפר סבא הירוקה. אם יצליח, יתרחב בעיקר באזורי תעסוקה הפיילוט בסניף כפר סבא הירוקה. אם יצליח, יתרחב בעיקר באזורי תעסוקה צילום: איתי שמושקוביץ

 

להערכת שופרסל, פעילות האונליין תעמוד השנה על 9% מהמכירות ותחצה עד סוף השנה את רף מיליארד השקלים. נוכח הצמיחה החדה בתחום, הרשת ביצעה שיפורים לוגיסטיים שמאפשרים לה לשפר את הרווחיות התפעולית והגולמית. זאת ועוד, העליה במכירות האונליין מאיצה תהליכי סגירת סניפים הפסדיים. במחצית הראשונה של השנה סגרה הרשת שבעה שמצאה כהפסדיים, ובנוסף צמצמה את שטחי המסחר בשניים נוספים. הערכות הן שככל שהמכירות של חנות האונליין של שופרסל יצמחו, הרשת תסגור עוד שטחי מסחר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x