• תפריט
פנאי

ביקורת הצגה: "סיפור הפרברים"

ההצגה בהפקת תיאטרון הקאמרי ובבימויו של צדי צרפתי היא תיאטרון מוזיקלי מצוין שאוהבי הז'אנר לא יכולים להרשות לעצמם לפספס

מאיה נחום שחל 07:5106.03.16

תיאטרון הקאמרי מעלה את המחזמר מאת ארתור לורנץ למוזיקה של ליאונרד ברנשטיין ושירים של סטיבן סונדהיים, בבימויו של צדי צרפתי ובתרגום אלי ביז'אווי, עם עידו רוזנברג, משי קליינשטיין, רונה לי שמעון, גלעד שמואלי, עודד לאופולד, שלמה וישינסקי, יפתח מזרחי, רוני מרחבי ועוד עשרות שחקנים ורקדנים. העלילה: 60 שנה חלפו מאז עלה לראשונה בברודוויי המחזמר העל־זמני המביא את הגרסה המודרנית האמריקאית של "רומיאו ויוליה" - סיפור אהבה חסר סיכוי על רקע גזענות, יריבות ושנאה - וכבש את לב הקהל. הגרסה החדשה של הקאמרי עושה כבוד לאחת הקלאסיקות של מחזות הזמר עם הפקה מקצועית וסוחפת שהוביל צרפתי, המתמסרת למרכיבי הז'אנר ונשענת על צוות יוצרים משובח.

 

דבר המבקרת: לב לבו של המחזמר הוא המוזיקה המופלאה והגאונית של ברנשטיין הפורטת על נימי הרגש ומצמררת ברגעים הנכונים, והיא זוכה כאן לטיפול מסור ומדויק של אמיר לקנר ולביצוע תזמורתי הרמוני בניצוחו של הקורפטיטור נדב רובינשטיין (לסירוגין עם אוהד בן אבי). סונדהיים (היחיד שנותר בחיים מצוות היוצרים) מספר שהבמאי והכוריאוגרף של ההפקה המקורית ג'רום רובינס יצא מנקודת הנחה שלמחול יש תפקיד נכבד באמירה של היצירה ובהעברת הסיפור. אין לי ספק שהוא היה נפעם מהכוריאוגרפיה הנפלאה של הווירטואוז אביחי חכם וצוות הרקדנים המצוין, ומריקוד הבלט הקלאסי המרגש על רקע השיר "אי שם" - חלומם של טוני ומריה לברוח למקום בטוח שבו יוכלו לממש את אהבתם.

 

את הבמה המודולרית עיצב ערן עצמון וקרן גרנק האירה אותה בכישרון ודיוק. התלבושות שעיצבה אולה שבצוב ססגוניות כיאה לז'אנר, אילן גזית היטיב לאמן את הצוות לקרבות הבמה, ואלי ביז'אווי הצטיין בתרגום עכשווי וקולח.

עידו רוזנברג ומשי קליינשטיין כטוני ומריה. ליהוק אולטימטיבי עידו רוזנברג ומשי קליינשטיין כטוני ומריה. ליהוק אולטימטיבי צילום: רונן אקרמן

 

צוות השחקנים נותן את כל כולו ליצירה ומגיע להישגי שירה מרשימים (בהדרכתה הקולית של דוקי עצמון); אבל ברגעים מסוימים, בעיקר בסצנות המשחק ההמוניות והמאבקים בין כנופיות הרחוב, יש נטייה להרים את הווליום גבוה מהנדרש ולעודף אנרגיות, וחבל.

 

שמואלי מנהיג את חבורת השארקס הפורטוריקנים בכישרון רב, שמעון מהפנטת ביכולת הריקוד, מפתיעה לטובה ביכולת השירה ומצטיינת בדואט המרגש "אחד כזה" עם קליינשטיין. מרחבי מתבלטת בכנותה כאחת שכמהה להצטרף לחבורת הג'טס הפולנית הגברית, ווישינסקי מקסים כדוק בעל החנות, שמזהיר ומפציר בדור הצעיר להפסיק עם האלימות ושנאת החינם ולא למהר ללחוץ על ההדק.

 

ומעל כולם טוני ומריה, רוזנברג וקליינשטיין, הליהוק האולטימטיבי לזוג האוהבים הצעירים, המקסימים והתמימים, המחפשים את השקט והשלום בתוך סבך היריבות שאליו נקלעו. רוזנברג הנהדר מביא איתו את הניסיון, הכריזמה, החן והכישרון הרב שלו, ומפליא להגיע לגבהים ולצלוח את האתגרים המוזיקליים שהציב ברנשטיין. "מריה" שלו הוא פנינה מוזיקלית תיאטרלית מהסוג שנחרת בזיכרון.

 

קליינשטיין המקסימה והכובשת גורמת לקהל להתאהב בה מהרגע הראשון. עם קול פעמונים רך כמשי, יוצא דופן וחודר לנשמה, שנדמה שאין צליל שהיא לא יכולה להגיע אליו, היא צולחת את טבילת האש המאתגרת ויוצקת לדמותה של מריה את התום והקסם הנדרשים. She Is Here To Stay.

 

שורה תחתונה: תיאטרון מוזיקלי מצוין שאוהבי הז'אנר לא יכולים להרשות לעצמם לפספס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x