$
פנאי

ביקורת הצגה: "חיזור גורלי", תיאטרון הבימה

הבחירה של התיאטרון הלאומי להעלות עיבוד בימתי למותחן האירוטי שובר הקופות משנות השמונים תמוהה, אך בסך הכל נעשתה כאן עבודה ראויה מצד צוות היוצרים

מאיה נחום שחל 09:1601.03.15

מה: תיאטרון הבימה מעלה את המחזה מאת ג'יימס דירדן בבימויו של משה קפטן ובכיכובם של אקי אבני, אסנת פישמן, ריקי בליך, אורי הוכמן, רזיה ישראלי ועוד.

 

העלילה: סטוץ בין עורך דין ניו־יורקי (אבני) לבחורה חושנית ופסיכוטית (פישמן) הופך למרדף הרסני שלה אחריו ואחר בני משפחתו.

 

דבר המבקרת: הבחירה של התיאטרון הלאומי להעלות עיבוד בימתי למותחן האירוטי שובר הקופות משנות השמונים תמוהה מעט בעיניי, אבל אני מניחה שהמניע הוא לנסות לתבל את הרפרטואר בדרמה אמריקאית חוצת קהלים.

 

אקי אבני ואסנת פישמן. הסצנות הנועזות הדגישו את הפער בין המדיומים אקי אבני ואסנת פישמן. הסצנות הנועזות הדגישו את הפער בין המדיומים צילום: ג'ראר אלון

 

אם לשים בצד את הבחירה המוזרה ולשפוט את התוצאה בלבד, בסך הכל נעשתה כאן עבודה ראויה מצד צוות היוצרים בראשות קפטן, בעיקר בהתחשב בחומר היותר־קולנועי ופחות־תיאטרלי שעמד לרשותו. סצנות המין הנועזות, שבמידה מסוימת הפכו את הסרט למדובר כל כך, נראות קצת מלאכותיות על הבמה בתל אביב, וקטעי הווידיאו, שייתכן שנועדו להשלים את החסר, רק הדגישו את הפער בין המדיומים.

 

זירת ההתרחשויות משתנה באמצעות במה מסתובבת שעיצב ערן עצמון, פתרון מוצלח לשינויים המהירים במחזה, המלווים במוזיקה הקולנועית של אורי וידיסלבסקי.

 

פישמן שחקנית מצוינת ובעלת הנתונים הפיזיים הנדרשים לתפקיד הנשי המוטרף. נוכחותה הדומיננטית מצליחה לרגעים להאפיל על אבני, הקורבן מביניהם, שמבצע את תפקידו כהלכה עם מחוות וטון דיבור אמריקאיים (במכוון או שלא). גם בליך טובה בתפקיד האשה הנבגדת.

 

שורה תחתונה: למרות הכל, יש חומרים שעדיף שיישארו על המסך הגדול.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x