$
פנאי

"אני לא מרגישה נוח בתפקידי נשים"

השחקנית הצעירה נטע שפיגלמן מגלמת תפקיד ראשי כפול בהפקה החדשה של "הנפש הטובה מסצ'ואן" בתיאטרון גשר ומגשימה פנטזיה: לשחק גבר

מאיה נחום שחל 09:0502.11.14

"באיזשהו שלב התעוררה בי פנטזיה עזה לשחק תפקיד גברי, והתחלתי לחפש", מספרת השחקנית הצעירה נטע שפיגלמן (30). "היו לי מחשבות לעבד חומרים שנכתבו לגבר ולמצוא הצדקה לקחת דווקא שחקנית - משהו שנעשה היום לא מעט בעולם. סיפרתי על כך ליבגני, וייתכן שזו אחת הסיבות שהתפקיד הזה הגיע אליי".

 

תיאטרון גשר יעלה הערב את "הנפש הטובה מסצ'ואן" מאת ברטולט ברכט, בבימוי יבגני אריה. את התפקיד הראשי והכפול של הזונה הענייה טובת הלב שן־טה, והגבר שאליו היא מתחפשת בדמות דודנה שווי־טה, תגלם שפיגלמן.

 

ייבגני אריה ייבגני אריה צילום: עמית שעל

 

אז קיבלת תפקיד ראשי נשי וגברי.

"נכון שזו פנטזיה של כל שחקנית, אבל זה גם תפקיד קשה בטירוף, אתגר גדול מבחינת משחק והיסטרי מבחינה טכנית, בגלל כל ההחלפות. ברכט כתב שתי דמויות עם קווי אופי הפוכים. אחת הכי נותנת, פראיירית, מלאת אמונה באדם ואולי אפילו טיפשה, והשנייה קרה, מחושבת, אינטליגנטית. זה לא אדם מחופש, וזה מה שהיה קשה לפצח. זה למצוא את שן־טה בתוך שווי־טה, זו אישיות אחרת".

 

"זה לא מקום שקט"

 

שפיגלמן, בתו של עיתונאי הערוץ הראשון אלישע שפיגלמן, שנהגה בילדותה להשתעשע באולפני החדשות מול המצלמות, מעידה שלא היתה טום בוי, אף שמדי פעם לבשה בגדים של אחיה. אז למה בכל זאת דגדג לה לשחק גבר? "אני לא מרגישה נוח עד הסוף בתפקידי נשים, לא יודעת למה. אולי אני מרגישה גבוהה מדי, זה משהו פנימי".

 

את מפחדת מהנשיות שלך?

"בוודאי!", היא צוחקת, "ואין לי מושג למה. זה לא מקום שקט, יש בו סכסוך מסוים. אני כנראה אוהבת את המקום הזה של המסיכה. גם ב"המקוללים" (סדרת טלוויזיה של חגי לוי - מנ"ש) שבה שיחקתי את יונה וולך, זו היתה מסיכה מסוימת. כשמגיע הרגע להסיר את המסיכה ולחשוף את עצמי זה חזק נורא".

 

זיווג ביזארי

 

לצד שפיגלמן תעלה שורה מרשימה של שחקנים, ובהם יחזקאל לזרוב, אלון פרידמן, נטשה מנור, סבטלנה דמידוב, נועה קולר, יובל ינאי ועוד.

 

נטע שפיגלמן נטע שפיגלמן צילום: דניאל קמינסקי

 

הבמה של אריה מפתיעה, כהרגלו. היא מכוסה בבוץ לבן, ערימות של זבל וקורות עץ שעליהן מדלגים השחקנים כדי לא ליפול לבוץ. את ההצגה מלווים תזמורת חיה ואפקטים אנושיים של סאונד.

 

אריה עובד אחרת על ברכט?

"כשמעלים הפקה שכבר עלתה כל כך הרבה פעמים צריך לעשות אותה מקורית ונדירה. החיבור בין יבגני לברכט מסקרן מאוד. הביקורת החברתית בהפקות עבר היתה נוקבת, אבל כיום היא כבר לא חזקה כל כך, כי יש מחאה בכיכרות ויש חדשות ומדיה. המחאה נמצאת בחומר, אבל צריך לעשות אותה אחרת.

 

"ליבגני יש נטייה אמוציונלית סנטימנטלית אגדתית כזאת, שהיא כמעט הפוכה מברכט. זה מפגש מרתק ומשוגע ביניהם. זיווג ביזארי. המצב הזה, שבו כולנו שקועים בחרא עד הברכיים ומנסים שלא לטבוע - זו לא במה, זה שדה קרב".

 

אז את יותר שן־טה או שווי־טה?

"אני כנראה יותר שן־טה, וזה מבאס, כי לשווי־טה יש הרבה יותר סקס אפיל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x