$
פרסום ושיווק

הדקה ה-90 נגד מחירי המזון והשתייה בנתב"ג: "מדובר בפער לא הגיוני"

בחברת הנסיעות קוראים לחרם צרכנים בשל המחירים הגבוהים בנמל התעופה. לדברי המנכ"ל שחר תורג'מן: "מחיר כוס קפה בת"א עומד על 10 שקלים, ובנתב"ג, ששם אין מע"מ, זה 18 שקל"

אורנה יפת 18:4016.06.14

הקריאות למחאת צרכנים בעקבות המחירים הגבוהים בנמל התעופה בן גוריון צוברות תאוצה: חברת שיווק מוצרי התיירות הדקה ה-90 החלה לפני שבועיים בקריאה באתר האינטרנט שלה לחרם נגד מחירי המזון והשתייה המופקעים בנתב"ג, ביחס למחירם מחוץ לנמל התעופה. שחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה-90, מסר ל"כלכליסט": "אני יוצא נגד רשות שדות התעופה ולא נגד רשתות הקפה שפועלות בשדה. גם לי יש סניף בשדה ואני יודע בדיוק איך עובדת השיטה, והיא שיטה דפוקה".

לדבריו, "בעולם הפערים של הקפה בשדות התעופה אל מול רשתות מחוץ לשדה הרבה יותר נמוכים וסבירים. בישראל אם מורידים את המע"מ, מחיר כוס קפה בתל אביב עומד על 10 שקלים ובנתב"ג שם אין מע"מ זה 18 שקלים. זה כבר פער לא הגיוני, ולכן החלטתי להציע את הפלטפורמה של האתר שלי לציבור שרוצה למחות".

 

נמל התעופה בן גוריון (ארכיון) נמל התעופה בן גוריון (ארכיון) צילום: דוד הכהן

 

מנגד נשמעו היום טענות נגד הדקה ה-90, מצד גומרים שאמרו כי הדקה ה-90 היא גוף מסחרי, שמחיריו אינם מהנמוכים בענף, המנסה לרכוש את לבם וכיסם של הצרכנים על ידי הקמפיין נגד רשות שדות התעופה.

 

מסחרי או חברתי, כך או כך, הדקה ה-90 החלה בקמפיין מחאה בעמוד הבית שלה ועמוד הפייסבוק "מנחיתים את המחירים" צבר כבר 5,000 משתתפים. בחברה נותנים דוגמאות לפערי המחירים של אותן רשתות בנתב"ג ומחוצה לו. כך מחיר משולש פיצה בסניף פיצה האט בנתב"ג עולה 18 שקל, בעוד שבמחוץ לנתב"ג מחירו באותה רשת עולה 13 שקל; קרואסון שוקולד ברשת ארומה עולה בנתב"ג 16 שקל ומחוץ לנתב"ג 11 שקל; קפוצ'ינו קטן ברשת ארקפה עולה בארץ 14 שקל ובנתב"ג 17 שקל.

 

בעלי רשתות המזון בנתב"ג: "עלויות השכירות שם מטורפות"

 

המחאה של הדקה ה-90 החלה לפני שבועיים אלא שבימים האחרונים פורסמו כתבות בכלי התקשורת על המחירים הגבוהים בנתב"ג, ואלו האיצו את מחאת הצרכנים. ברשתות המזון שפועלות בנתב"ג טוענים להגנתם כי דמי הזכיון שמשולמים לרשות שדות התעופה גבוהים ביותר ומאלצים אותם לגלגל חלק מהעלויות על הצרכנים, כדי לעמוד בעלויות התפעול.

 

יריב שפע, הבעלים של ארומה ישראל, אף התבטא אתמול בזעם ואמר: "תופסים עוד פעם ועוד פעם את בתי הקפה. אתם מחפשים כותרת קלה ופשוטה על חשבון השוכרים. העלויות שם מטורפות. אנחנו הכי זולים שם במתחם. כל השאר שם מפסידים ערימות של כסף. אני משלם שם בחודש מעל 400 אלף שקל שכירות ויש שם עסקים שמשלמים מעל 800 אלף שקל שכירות".

 

מרש"ת נמסר בתגובה: "רשות שדות התעופה פועלת מאז ומעולם לרמת שירות גבוהה והגברת התחרות בין נותני השרות בנמל התעופה בן גוריון. ההשוואה בין שדות התעופה בעולם להם הוצאות תפעול, בטחון, תשתיות, אבטחה, אחזקה וכו', שאינן קיימות בשטחי מסחר אחרים בארץ - בטעות יסודה, שכן ההוצאות בשדות התעופה גבוהות מההוצאות בכל קניון, כך בעלם וכך בישראל. כמו כן, שעות ההפעלה הנדרשות, 24 שעות ביממה, בהן מחויב נתב"ג לתת שרות בכל ימות השבוע מייקרים את עלויות התפעול.

 

"בנוגע לטענות של בעלי המכרזים על גובה דמי השכירות, תנאי המכרז לרשתות המזון כמו גם לכל הזכיינים בנתב"ג הם שקופים פתוחים וידועים מראש והזכיינים שניגשו למכרז הציעו על פי התכונית העסקית שלהם, כפי שהם שקללו את תנאי המכרז, הרבה מעל המינימום הנדרש על ידי הרשות, בין השאר בשל הכדאיות הכלכלית לזכיינים ולעסקיהם".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x