• תפריט
פנאי

הסופה של טיילור סוויפט

האלבום החדש שלה, "Red", רושם הישגים חסרי תקדים במכירות ובהורדות הדיגיטליות, עם 1.2 מיליון עותקים בשבוע הראשון בארה"ב. בגיל 23 סוויפט מבססת את מקומה, לצד אדל, בצמרת הפופ הבינלאומי

גיא בניוביץ' 08:4704.11.12

זה היה אחד השיאים הוותיקים של מכירות המוזיקה בארצות הברית. ומעניין שדווקא בשבוע של סנדי, שבו כל תושבי החוף המזרחי התחבאו בבתיהם – הוא התנפץ. מי ששברה אותו היא טיילור סוויפט, מי שהתחילה כזמרת קנטרי, חצתה לפופ ומתברגת במהירות בלב הקונסנזוס. "Red", האלבום הרביעי שלה, מכר 1.2 מיליון עותקים, והשמיד את השיא של האלבום "The Eminem Show" של אמינם מ־2002.

 

והנה עוד כמה נתונים שיסבירו את גודל ההישג של סוויפט: "Red" מכר יותר עותקים השבוע מאשר כל יתר האלבומים ברשימת 50 הגדולים של הבילבורד האמריקאי – ביחד. הוא רק האלבום ה־18 בהיסטוריה של המוזיקה שמכר יותר ממיליון עותקים בשבוע אחד – לסוויפט יש אלבום נוסף ברשימה הזאת, "Speak Now" מ־2010, עם  מיליון עותקים בשבוע. ובעצם, היא האשה היחידה שמכרה יותר ממיליון עותקים בשבוע פעמיים, מאז החלה שיטת המדידה הנוכחית ב־1991.

 

טיילור סוויפט טיילור סוויפט צילום: אי אף פי

 

אחד מכל חמישה אלבומים שנקנו בחנויות או הורדו דיגיטלית בארצות הברית היה האלבום החדש שלה - 20% מסך המכירות. ועוד שיא דיגיטלי: יותר מ־565 אלף הורדות נרשמו לאלבום ב־iTunes ברחבי הגלובוס, שוב שיא של כל הזמנים לשבוע מכירות ראשון.

 

הוא הגיע למקום הראשון במכירות בשלל מדינות, בהן ברזיל, יפן, מלזיה וארגנטינה. הסינגל הראשון מהאלבום, "We Are Never Ever Getting Back Together", מבלה כבר ארבעה שבועות במקום הראשון של מצעד הקנטרי. השיר, אגב, הוא מעין סגירת חשבון עם אקס. סוויפט ידועה בחשיפת מערכות היחסים שלה בשיריה עוד מראשית הקריירה, אבל המנהג הזה הופך מסקרן יותר ככל שמתארכת רשימת האקסים המפורסמים שלה (ביניהם ג'ו ג'ונאס, טיילור לאוטנר, ג'ייק ג'ילנהול, ג'ון מאייר ולאחרונה גם נצר לאצולה האמריקאית, קונור קנדי).

 

אפילו המבקרים לא פוגעים בחגיגה, ומרביתם, ב"רולינג סטון" הנחשב ובעיתונים אחרים, מצאו את האלבום אנרגטי, יצירתי ובלתי מזיק ברובו.

 

בת השכן

 

ההישגים האלה מרשימים בעיקר כשחושבים על זה שבדצמבר תחגוג סוויפט 23. סוויפט הפכה, יחד עם אדל הבריטית, לדור הבא של הפופ הבינלאומי, ונתח השוק הפוטנציאלי שלהן הוא אדיר. ויש להן מהמשותף: הן כותבות
חלק ניכר משיריהן בעצמן מגיל צעיר, הלהיטים הגדולים שלהן עוסקים בפרידות אישיות, הן זכו לתהילה בגיל מוקדם יחסית, ושתיהן כבר מכרו עשרות מיליוני אלבומים ברחבי העולם. אבל כאן הדמיון מסתיים.

 

לעומת אדל עם הפה הגדול, שידועה כאחת שאומרת בדיוק מה שהיא חושבת, סוויפט היא הנערה מהבית שממול. היא סירבה לתמוך במועמד בבחירות הקרובות והבהירה שהפוליטיקה ממנה והלאה. כשנשאלה פעם אם היא פמיניסטית, השיבה שמעולם לא חשבה על כך. השערורייה הכי גדולה בקריירה שלה היתה דווקא בגלל מישהו אחר – קניה ווסט, שהסתער על במת פרסי MTV בצווחות לאחר שזכתה בפרס, במקום ביונסה לדעתו, ב־2009.

 

סוויפט תצא למסע הופעות בארצות הברית ב־2013. אם אפשר להמר כבר עכשיו, זה עתיד להיות אחד הטורים הרווחיים ביותר של השנה הקרובה. כלכלה רעועה או לא, המניה של סוויפט ללא ספק נמצאת בשיא.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x