• תפריט
אופנה

חוף מבטחים?

ליידי גאגא, שרון סטון וקמרון דיאז כבר מצטלמות בהם, ובימים אלה מגיעים בגדי הים של גוטקס בעידן הפוסט־אוברזוני לחנויות. "כלכליסט" שוחח עם המעצבת מולי גראד, שאמורה להחזיר את המותג לדרך המלך

הדס שואף 11:1807.04.10

לא מעט גבות הורמו כשהמעצבת מולי גראד מונתה ביוני 2009 באופן פתאומי ליורשת של גדעון אוברזון בגוטקס. קורות החיים שלה אמנם חושפים שני תארים מאקדמיית סנט מרטינס בלונדון, עבודה לצד סטלה מקרטני, עיצוב בבית האופנה איב סן לורן ומשרה של מעצבת בכירה בבית האופנה ג'אנפרנקו פרה - וכל זאת עד גיל 32; אך בעוד כמעט כל אחד בישראל שמע על אלבר אלבז, היא נותרה אנונימית. בימים הקרובים תגיע הקולקציה הראשונה של גוטקס בעיצובה לחנויות, ולנוכח התגובות הנלהבות בעולם - שם היא כבר נמכרת - רואה גראד את העתיד בעיקר מבעד למשקפיים ורודים.

 

גוטקס. בגד ים סטרפלס גוטקס. בגד ים סטרפלס צילום: רון קדמי

הקולקציה הוצגה בספטמבר האחרון בשבוע האופנה בבריאנט פארק בניו יורק. התגובות היו מצוינות, ובקשות מיוחדות לא איחרו להגיע. ליידי גאגא ביקשה להצטלם בבגד ים של גוטקס, הסטייליסט של המגזין האמריקאי "More" הזמין שני בגדי ים שיצולמו על שרון סטון, וגם סינדי קרופורד תלבש בגד ים לבן מהקולקציה. ביוני הקרוב תככב קמרון דיאז על שער "Instyle" בבגד ים של המותג, ולצילומים הללו הזמין סטייליסט המגזין שלושה בגדי ים שעליהם עמלים בימים אלה. גם מהמגזין "O" של אופרה ווינפרי התקשרו בבקשה לקבל בגד ים מיוחד לצילומים.

 

גראד היא ישראלית שגדלה בהרצליה פיתוח, עזבה את ישראל לאחר שירותה הצבאי והגשימה את חלום הילדות שלה להפוך למעצבת אופנה מצליחה. "כבר בגיל 4 מילאתי מחברות עם ציורי שמלות ונעליים", היא מעידה. "ציירתי בגדים לברבי ואז תפרתי אותם".

 

מקרטני לא דיווה

 

גראד העדיפה ללמוד בלונדון כי "רציתי ללמוד רק בסנט מרטינס, שם למדו סטלה מקרטני, אלכסנדר מקווין, ג'ון גליאנו ואחרים", היא אומרת. היא סיימה בהצטיינות את לימודיה לתארים ראשון ושני, ומוכרת בזכות איורי האופנה שלה, שאף התפרסמו בספר "Fashion Illustration by Fashion Designers" לצד איורים של איב סן לורן, קארל לגרפלד ואחרים.

 

איך היתה העבודה לצדה של סטלה מקרטני?

"היא בן אדם טוב עם רגליים על הקרקע ונטולת כל גינוני דיווה. פשוט מקסימה".

 

ואיך את מסכמת את החוויה בבית פרה, לנוכח העובדה שהוא מת בפתאומיות ב־2007 והותיר בית אופנה מבולבל?

"מרתק. אני מאוד אוהבת לעבוד בבתי אופנה עם מורשת, ייחוד ודנ"א. זה מה שמשך אותי לפרה ומאוחר יותר לגוטקס. לכל אחד מהם האופי הייחודי שלו, שמתוכו מחדשים ומעצבים".

 

באמצע השנה שעברה קיבלה טלפון מפתיע שהציע לה ליטול את שרביט העיצוב של גוטקס - המותג הבינלאומי שאיבד אט אט את הזוהר שהיה לו בשנות השבעים והשמונים.

 

 צילום: רון קדמי

היית על מסלול הצלחה בטוח. מה גרם לך לפנות לעיצוב בגדי ים ולשמש כמעצבת ראשית של מותג ישראלי?

"בעיניי הבחירה בגוטקס היא תהליך התפתחות אישי מדהים, ואני גם חושבת שמדובר במותג בינלאומי בעל קסם והמון פוטנציאל. יש מקום לחולל שינוי מהותי בתחום בגדי הים בעולם, וגוטקס הוא הבית הנכון לעשות זאת. יש מורשת, יש ארכיון, ויש יכולת טכנית ברמת הקוטור וה־Ready to Wear העולמיים. מבחינתי זה שוק שלא הגיע למיצוי".

 

פגשת את לאה גוטליב?

"כן, היה מרגש. היא הגיבה למינוי שלי בחיוב".

 

איך גדעון אוברזון העביר לך את הפיקוד?

"לא היתה חפיפה או פגישה עם גדעון. התחלתי מגיליון נייר נקי, ומבחינתי זו הדרך הטובה ביותר. באופן כללי אני מכבדת אותו כמעצב, ועם זאת אנחנו לא דומים בנקודות המבט שלנו. לי יש הסטייל שלי ולו יש הסטייל שלו. אנחנו שני אנשים שונים עם סגנונות שונים".

 

האם זה אומר שאת מכוונת לקהל לקוחות שונה מבעבר?

"אני מכוונת לנשים אמיתיות וחזקות. גוטקס נשאר גוטקס, עם אותה אשה שאליה מכוונים. מה שאני מנסה להביא זה את העומק של האופנה הבינלאומית ומודעות לטרנדים. בכך נקדם את המותג לרמת המותגים מהשורה הראשונה".

 

מבט לעתיד

 

קולקציית קיץ 2010 של גראד כוללת דגמים טרנדיים עם נגיעות ספורטיביות, בקשת צבעים מרהיבה של סגול, ורוד עמוק, כתום וטורקיז, לצד דגמים יוקרתיים במראה הקלאסי הזוהר בשחור, אדום, חום על גווניו ולבן עם שילובי זהב וחול מבריקים. בגדי הים מעוטרים באביזרים נלווים ובתכשיטים אקסקלוסיביים, כמו אבני סוורובסקי, חרוזי קריסטל, אבזמים משובצי קריסטלים, שרשראות, תכשיטי זהב מתוחכמים ועבודות רקמה.

 

איך את רואה את גוטקס החדשה?

"ניסיתי לכוון למגוון רחב של נשים ברחבי העולם. כל אחת והטעם שלה. יש המעדיפות מראה לא מתאמץ ואחרות מראה זוהר, יש המחפשות מראה קלאסי, ויש המעדיפות צבעוניות. אני חושבת שהקולקציה מכסה קשת גדולה של נשים. אני רוצה להצעיד את המורשת של גוטקס קדימה, לקחת את השורשיות ולהתקדם למשהו בן זמננו ועם זאת נצחי. מוצר בעל חיים ארוכים משלו, רענן, מקדים את זמנו מבחינה טכנולוגית ובמודעות הטרנדים שלו".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x