$
פנאי

לנצח את גוש היורו

מימון המשלחת של הראל סקעת לאירוויזיון יעלה לא פחות מ־400 אלף שקל. סכום נוסף נדרש ליחסי ציבור ברחבי אירופה. "כלכליסט" מציג את הספונסרים של סקעת בדרך לתחרות

רון גרנות 11:1315.03.10

הדרך לדוז פואה רצופה במכשולים כלכליים. תחרות השירים האירופית שתתקיים השנה בסוף מאי באוסלו כבר אינה קרש קפיצה של אמנים מקומיים לקריירה בינלאומית. אבל אמנים ישראלים מוכנים להכניס יד לכיס ולממן בעצמם חלק מהעלויות. כך גם הראל סקעת, שיתמודד הערב נגד עצמו בארבעה שירים שהזוכה מביניהם ייקח אותו לשלב המוקדם של התחרות.

 

ל"כלכליסט" נודע כי למימון המשלחת של סקעת לאירוויזיון, שתשהה באוסלו כשבועיים לפני התחרות, נדרשים השנה כ־400 אלף שקל, לכך יש להוסיף סכומים ניכרים שמוצאים בתקופה הקודמת לתחרות, לרבות פעילויות יחסי ציבור ברחבי אירופה. "מחיר ההשתתפות בתחרות הזמר האירופית הוא גדול מאוד", אומר אסף דרעי, מנהלו האישי של סקעת, "כל שנה אנשים גומרים בחובות עקב ניהול לא נכון. יש פה אנשים שעובדים בגיוס חסויות, והכסף הגדול מגיע בזכות ניהול טוב של הדברים".

 

יעמדו בסכום?

סקעת. חסויות למשלחת מחברת אהבה, ארומה מיוזיק ואולי גם אל על סקעת. חסויות למשלחת מחברת אהבה, ארומה מיוזיק ואולי גם אל על צילום: עמית ישראלי

 

אבל סקעת אינו נושא בנטל לבד: רשות השידור, קרי משלם המסים, מממנת את הוצאות נסיעתם של סקעת ועד חמישה מלווים על הבמה, הנאמדות בכ־41 אלף דולר. גם זכיינית ערוץ 2 רשת, המשדרת הערב ב־21:00 את תחרות קדם האירוויזיון, עוזרת במימון העלויות. על פי ההערכות תשלם רשת עשרות אלפי דולרים בסיוע לחברי המשלחת. גורם המקורב לזכיינית אמר אתמול כי ברשת מרגישים מחויבות כלפי סקעת מאז שקיבלו את ההחלטה על שידור הקדם אצלם, ואין להם שום רווח מזה.

 

את היתרה, שאמורה לכסות את שהותם של שאר חברי המשלחת (בהם במאי, מנהל אישי, יחצ"ן, סטייליסט ומאפרת), מנסים בסביבתו של סקעת לארגן מחסויות מסחריות. המפיקה טלי אשכולי, מי שאחראית בין השאר על גיוס החסויות במשלחת השנה, אמרה אתמול ל"כלכליסט" כי גיוס חסויות ושיתופי פעולה רבים יותר מאפשרים לעמוד בסטנדרטים של המשלחות היוקרתיות בתחרות, מה שעשוי להשליך גם על ההופעה עצמה. לדברי אשכול, לצד ההוצאות השוטפות הטריוויאליות, כמו טיסות ומלונות, ההוצאות כוללות גם תיקי עיתונות, ביגוד למשלחת ומתנות המחולקות לכתבים האירופיים המגיעים לקבלת הפנים שעורכת המשלחת הישראלית.

 

אחת מהחברות שכבר נתנו אור ירוק למשלחת היא יצרנית הקוסמטיקה הישראלית אהבה, שתעניק חסות בהיקף של 50 אלף דולר. במסגרת החסות ייחשף המותג בקליפ שיופק לשיר הנבחר שישודר ברחבי העולם, וכמו כן תעניק החברה חסות למסיבה הרשמית של חברי המשלחת הישראלית באוסלו. אבל הדרך למטרה עוד רחוקה, וגם חברת ארומה מיוזיק, שהפיקה את תקליטו האחרון של סקעת, נקראה לדגל.

 

בסוף השבוע הקרוב תוציא החברה מיני אלבום המורכב מארבעת הסינגלים שיוצגו הערב בקדם, ותעניק בנוסף למשלחת סכום המוערך בענף בכ־50 אלף שקל. בימים אלו נמצאים אנשי המשלחת גם במשא ומתן מול חברת אל על להענקת חסות, מה שיקל עליהם בטיסות הרבות בחודש שלפני התחרות כחלק ממסע הקדם באירופה. עוד נודע, כי גם משרד התיירות, משרד החוץ ומשרד המסחר והתעשייה יסייעו בהוצאות.

  

קופת האירוויזיון של סקעת

 

רשות השידור: 41 אלף דולר

רשת: עשרות אלפי דולרים

אהבה: 50 אלף דולר

ארומה מיוזיק: 50 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x