סגור
דאנס רפואה הפניה דסקטופ

מתי בדקתם לאחרונה את בלוטת התריס שלכם?

טיפול מיוחד בגלי רדיו מאפשר להסיר גידולים שפירים מבלוטת התריס ללא צורך בניתוח, ללא צלקות ותוך חזרה מהירה לשגרה

בלוטת התריס (נקראת גם בלוטת המגן) נמצאת בצוואר ומפרישה הורמון החיוני לחילוף החומרים בגוף. באמצעות ההורמון הזה מעורבת בלוטת התריס באינספור תהליכים חשובים, המבטיחים את תקינותו ובריאותו של הגוף. קיימות מספר מחלות נפוצות בבלוטת התריס - פעילות יתר, תת תפקוד, דלקות ואף סרטן - כאשר אחת הנפוצות מהן הינה קשריות בבלוטת התריס. קשריות הן למעשה גושים המתפתחים בתוך הבלוטה. לרוב לא סרטניים אולם לעיתים בולטים כגוש צווארי ולעיתים גורמים הפרעות בבליעה או אי נוחות בנשימה. כאשר הגידולים הללו גדלים, עולה הצורך להסיר אותם ולעיתים גם חלק מבלוטת התריס עצמה. כאן נכנסת הטכנולוגיה לתמונה.
ד"ר לימור מועלם-קלמוביץ כירורגית אף אוזן וגרון המתמחה בכירורגיה אונקולוגית של ראש וצוואר הינה חלוצת הטיפול בגלי רדיו בארץ, וכבר שנים היא משלבת שיטה חדשנית להקטנת הגידולים הללו, תוך שימוש בגלי רדיו מונחי אולטרסאונד ללא ניתוח וללא צלקת. "ככירורגית המתמחה בניתוחי בלוטת התריס לא מיהרתי לאמץ את הטכנולוגיה של הקטנת קשריות ללא ניתוח- אולם כעת לאחר טיפול במאות מטופלות ומטופלים- אני שמחה להציע אלטרנטיבה לניתוח במקרים המתאימים".
1 צפייה בגלריה
ד"ר לימור מועלם-קלמוביץ כירורגית אף אוזן וגרון המתמחה בכירורגיה אונקולוגית של ראש וצוואר
ד"ר לימור מועלם-קלמוביץ כירורגית אף אוזן וגרון המתמחה בכירורגיה אונקולוגית של ראש וצוואר
ד"ר לימור מועלם-קלמוביץ כירורגית אף אוזן וגרון המתמחה בכירורגיה אונקולוגית של ראש וצוואר
(ניב קנטור)
טרם הטיפול מבוצעת בדיקת אולטרסאונד, בדיקות מעבדה לתפקוד הבלוטה וניקור על מנת לאפיין את טיב הקשרית.
בטיפול חדשני וייחודי זה מבוצעת צריבה של הגידול על ידי אלקטרודה, המעבירה זרם חשמלי בתדר שנע בין 200-1,200 KHZ (שווה ערך טמפרטורה של כ-50-100 מעלות צלזיוס) הפעולה מובילה לפגיעה ברקמה ולהצטלקות ובהמשך גורמת להצטמקות הקשרית ולהפחתת הנפח. הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית לצוואר ותחת טשטוש, תוך כדי ניטור מתמיד על ידי אולטרסאונד וזאת בכדי למנוע סיבוכים או נזק לרקמות סמוכות ואינו כרוך בכאב או אי נוחות.
בעוד ניתוח בלוטת התריס - גם אם אינו נחשב לניתוח מורכב למדי - עלול לגרום לסיבוכים כגון פגיעה בעצבים, דימום, זיהום ותת פעילות בלוטת יותרת התריס, הרי שהטיפולים בגלי חשמל/רדיו/לייזר בטוחים הרבה יותר. טיפולים אלו מתבצעים תחת אולטרסאונד ולא משאירים צלקות באזור הצוואר, המטופלים משוחררים לביתם כבר לאחר כשעתיים ורובם מדווחים על ירידה של כ-50%-70% בנפח הגידול (לצד כמובן שיפור אסתטי ותפקודי ברור ומרשים). יתרון נוסף – ביצוע הפעולה השמרנית בידי כירורגית המבצעת מאות ניתוחי בלוטת תריס בשנה מאפשר מקדם הגננה גבוה יותר במניעת סיבוכים ויחד עם זאת ביצוע אבלציה מכסימלית של הקשרית.
"על פי מחקרים שבוצעו בעולם וכמובן גם מהניסיון שנצבר על ידי דר' מועלם קלמוביץ לאחר ביצוע מאות ניתוחים, תוצאות הטיפול נשמרות יציבות לאורך שנים והגידול אינו חוזר לגדול. במקרים של קשריות גדולות מאוד – לעיתים יש צורך לחזור על הפעולה עד להגעה לתוצאה הרצוייה.
במקרים בהם הקשרית מכילה חומר נוזלי רב- הטיפול המתאים הינו סקלרותפיה: אבלציה באלכוהול לקשרים בבלוטת המגן.
בפעולה זו נשאב תוכן הציסטה ובמקומו מוחדר חומר אשר משנה את דופן הציסטה הפנימית כך שלא תוכל להתמלא מחדש בנוזל. מיד בתום הפעולה הקשר קטן במימדיו אולם בשונה מבשאיבה בלבד של התוכן כפי שמבוצעת לעיתים - הקשרית לא תחזור לנפחה הקודם.
d&b – לדעת להחליט