סגור
מתחם ה-1000 הפניית דף כתבה

ירוק במקום חאקי: הפארק החדש בצריפין

תשכחו מה שידעתם על בסיס צריפין. במקום המחנה הנוסטלגי נבנית מיני-עיר עם אחד הפארקים הירוקים הגדולים בישראל. זהו עוד שלב במהפכה רב-תחומית שעוברת ראשון לציון המקימה בימים אלו שכונות חכמות, מתחמי תעסוקה וריאות ירוקות לשיפור חיי התושבים.

במשך עשרות שנים היה מחנה צריפין מהבסיסים הצבאיים הגדולים והמוכרים בישראל, בו עוברים מדי יום אלפי חיילים במדים. אך בשנים האחרונות קורה בצריפין מהפך דרמטי - את החאקי הצבאי מחליף הצבע הירוק ואת המבנים הצבאיים מחליף הטבע הפתוח. זאת לאור החלטת הממשלה משנת 2015 לפנות בסיסים צבאיים משטחים עירוניים ולהעבירם לשאר חלקי הארץ, ובמקומם להקים פארקים ירוקים ומתחמי מגורים ותעסוקה אטרקטיביים.
פארק צריפין החדש הוא רק אחד הפרויקטים השאפתניים המתרחשים בראשון לציון, עיר שנמצאת בתנופת התרחבות לכיוון מזרח לעבר שטחי בסיס צריפין לשעבר, וגם לכיוון מערב שם נבנה ומאוכלס מתחם ה-1000. הפרויקטים הללו יהפכו את ראשון לציון למטרופולין השלישי בגודלו בארץ, כשהיא מתכוננת לקלוט בתוך עשור כ-100 אלף תושבים חדשים בנוסף לכ-280,000 החיים בה כיום, ולספק להם סביבת תעסוקה משגשגת, מגורים איכותיים, וסביבה ירוקה ובריאה לחיות בה.
3 צפייה בגלריה
פארק צריפין החדש
פארק צריפין החדש
פארק צריפין החדש
(טוטם הדמיה ואנימציה)
הפארק הענק שמוקם על שטחו של מחנה צריפין
בסיס צריפין משתרע על כ-1,200 דונם וממוקם על קן התפר בין ראשון לציון ובאר יעקב. הוא נבנה בשנת 1917 ושימש את הצבא הבריטי תחת השם "סרפנד", ולאחר מכן נכבש בידי חיילי "גבעתי" במלחמת העצמאות ב-48'. מאז עברו בו מאות אלפי חיילים, והוא זכור בזכות המבנים ההיסטוריים של בית הקולנוע, בית הספר למשפט, המרכז המסחרי, סדנא 791 ועוד.
על שטח צריפין בחלק המוניציפלי של ראשון לציון, צמוד לבית חולים אסף הרופא, הולכת ונבנית עיר קטנה שעתידה לאכלס כ-50,000 תושבים חדשים בכ-12 אלף יחידות דיור. הפארק הירוק שמוקם כאן יהיה מהגדולים בארץ על שטח של כ-700 דונם (כרבע מגודלו של פארק הירקון), ויהווה ריאה ירוקה של כל האזור. הפארק יציע מרחבי מדשאות, אגמי מים, מתחמי פיקניק, מתחם ספורטיבי עם קירות טיפוס, מתקני כושר, מסלול נינג'ה ופאמפטרק לרכיבת אופניים אקסטרימית. רשת שבילים תאפשר ניידות נוחה ובטוחה בתוך הפארק וממנו לשכונות המגורים, באמצעות אופניים או קורקינטים.
3 צפייה בגלריה
פארק צריפין החדש, המשלב אזורי משחק ופעילויות
פארק צריפין החדש, המשלב אזורי משחק ופעילויות
פארק צריפין החדש, המשלב אזורי משחק ופעילויות
(טוטם הדמיה ואנימציה)
בניה ירוקה גם במתחם ה-1000 במערב ראשון לציון
מגמת הפיתוח העירוני ומעבר לשכונות מודרניות, חכמות וירוקות מתרחשות בכל אזורי ראשון לציון. במערב העיר מאוכלס בימים אלו מתחם ה-1000 – מפרויקטי הנדל"ן המדוברים בישראל. מתחם זה הוא דוגמה והשראה לתכנון מתקדם על בסיס עירוב שימושים, כשהוא משלב בתוכו משרדים, עסקים, מגורים, מסחר, בילוי ופנאי.
במתחם ה-1000 שמו דגש על בניה ירוקה וסביבת חיים טבעית, נטולת פיח ופקקי תנועה, לקראת קליטתם הצפויה במתחם של כ-25 אלף תושבים וכ-100 אלף עובדים במהלך העשור הקרוב. במתחם עתיד להשתרע פארק מרכזי, שיחלוש על כ-110 דונם, מתוך חזון לחבר את הטבע הישראלי לאיכות חיים וקהילה פורחת. הפארק ישלב אזורי משחק ופעילויות, שבילי ריצה והליכה, שבילי אופניים, רחבה מרכזית מוצלת, מדשאות רחבות ידיים, אגם ענקי ועוד. פארק מתחם ה-1000 יהווה מוקד משיכה לאלפי התושבים והמשפחות שיתגוררו במתחם, כמו גם אזור פנאי ומנוחה לעשרות אלפי עובדים שיגיעו לאזור מדי יום.
3 צפייה בגלריה
 רשת שבילים תאפשר ניידות נוחה ובטוחה בתוך הפארק
 רשת שבילים תאפשר ניידות נוחה ובטוחה בתוך הפארק
רשת שבילים תאפשר ניידות נוחה ובטוחה בתוך הפארק
(טוטם הדמיה ואנימציה)
מתחם ה-1000 ומתחם צריפין החדש הם עדות אקטואלית לשינוי המשמעותי שמתחולל בראשון לציון, שמטרתו לשפר את איכות החיים בעיר, לגוון את היצע מתחמי התעסוקה, ולהוביל את ערי ישראל לעבר עתיד ירוק יותר.