סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מנוף פיננסי: השותפה האולטימטיבית לחברות ועסקים

פיגורים בתשלומים, צ'קים שחוזרים ותביעות משפטיות הם חלק משגרת היום של אלפי חברות ובעלי עסקים בישראל כתוצאה מהאטה בפעילות הכלכלית במשק. בזכות ניסיון עשיר ופתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה, חברת 'מנוף פיננסי' ניצבת כמגדלור ומסייעת להם למצוא פתרונות מימון, ומעניקה ייעוץ עסקי מותאם אישית המביא למהפך הדרגתי ויעיל

אפשר לאהוב זאת ואפשר שלא, אולם עם המספרים קשה מאוד להתווכח. הכאוס הפוליטי ועליית הריבית ההדרגתית במשק הובילו לכך שנרשמה צניחה של כ- 68% בהשקעות הייטק בישראל, וככל הנראה גם השנה הממוצע של עסקים שייסגרו יעמוד על יותר מ- 40 אלף. מאחורי המספרים הללו עומדים סיפורים אנושיים של מי שהשקיעו את כל הונם ומרצם בפרויקטים ורעיונות טובים, אך נכנעו למציאות אכזרית ומתישה עד לנפילה הסופית.
כך תחסכו מעצמכם מלעשות טעות פטאלית
רמת הסיכון של חברות ועסקים בישראל עולה וסימני האזהרה תמיד עומדים שם בדרך. דחייה של מסירת דוחות כספיים מבוקרים, פרויקטים שנעצרים וסגירת קווי אשראי. בניסיון נואש להציל את המצב, בעלי החברות מתרוצצים בין בנק אחד לשני ומתחננים לקבל הלוואה אחת נוספת בניסיון למצוא צינור חמצן.
2 צפייה בגלריה
מנוף פיננסי: עוצמה פיננסית לעסק שלך
מנוף פיננסי: עוצמה פיננסית לעסק שלך
מנוף פיננסי: עוצמה פיננסית לעסק שלך
(יח"צ)
אייל ירון הבעלים של חברת 'מנוף פיננסי' מזהיר ומספר כי זו הטעות השכיחה והמסוכנת ביותר לעשות ברגע של איבוד עשתונות: "ברגע שניגשים לבנק אחד במטרה לקבל מימון כלשהו, אך מגישים נתונים לא מחמיאים וללא תוכנית חילוץ מסודרת ויעילה לעסק שנמצא על הקרשים, הסיכוי לקבל הלוואה פשוט לא קיים. אם בנק אחד סירב להעניק הלוואה כך יעשו גם כל השאר, כיוון שכולם פועלים על פי אותם מדדים הנוגעים לבדיקת כדאיות כלכלית למימון לעסק, תוך כדי שלוקחים בחשבון את כל הסיכונים מבחינתם. אני מבין את הדחף הטבעי לרוץ לבנק אחר ולהתפלל לקבלת תשובה חיובית, אך גם אם אין זמן והדלק אוזל, כדאי לעצור ולבדוק מה לא בסדר. יש לראות כיצד ניתן לשפר את המספרים ולהציג אותם מזווית שונה, אחרת נמשיך לקבל תשובות שליליות מכל הבנקים אליהם ניגש".
לא מדובר בהמלצה ריקה מתוכן. במשך שנים ארוכות אייל ירון, בעל תואר שני במנהל עסקים והתמחות במימון, היה חלק מהעתודה הניהולית של חטיבה מסחרית בבנק גדול וצבר ניסיון עצום במערכת הבנקאית כולה. אייל מכיר את השפה הבנקאית על בוריה, וב-12 השנים האחרונות לאחר שיצא לדרך עצמאית משלו, הוא חילץ מצרה חברות ועסקים רבים בסדר גודל קטן ובינוני, ובמקביל עזר ליזמים רבים להקים עסק על בסיס יסודות יציבים. כיום ב'מנוף פיננסי' עובדים תחתיו צוות של כלכלנים, יוצאי המערכת הבנקאית גם כן, וביחד הם מספקים פתרונות מימון, ייעוץ וליווי פיננסי-עסקי.
במציאות בה ניתן למצוא מאות יועצים פרילנסים שבעיקר צצו בעקבות משבר הקורונה, כאלה שמפזרים הבטחות ללא כיסוי, חברת 'מנוף פיננסי' היא אחת מהחברות הבודדות בתחום שמעמידה רקורד חסר תקדים של כ- 97% הצלחה בהשגת פתרונותה מימון ללקוחותיה. כיצד הם עושים זאת?
"בין אם מדובר בליווי של עסק בהקמה או בצורך לחלץ חברה כלשהי מצרה, אנחנו לא לוקחים כל לקוח מתעניין תחת הפיקוח והליווי שלנו, אלא אך ורק מי שעומדים בתנאי הסף שאנו מציבים ובניתוחים העסקיים – פיננסיים שאנו מבצעים. כולם עוברים תהליך מעמיק הכולל סינון ראשוני, ניתוח עסקי מתוך מאגרי מידע, ניתוח עסקי פיננסי בבית העסק, ניתוח של מידע המתקבל מהדוחות הכספיים וניתוח מעמיק של מצב העסק בבנקים. מכל הפרמטרים ביחד אנו למדים רבות על יכולות העסק, על הפוטנציאל שלו להצליח, הסיכוי לקבל מימון, וגם לזהות האם ישנו כשל ניהולי או קושי פיננסי. רק כאשר אנו בטוחים שנוכל לעמוד בהבטחה שלנו להצלחה נצא לדרך. אך אם יש לנו ספק ולו הקטן ביותר, אנחנו נשארים בחוץ. אז איפה בכל זאת הכשלים? אם לקוח בוחר שלא לשתף אותנו במידע קריטי שלילי על העסק שלו חרף בקשתנו המובהקת "לשים הכל על השולחן", אנו נתקלים במספר בעיות וקשיים, ולמרות זאת את חלקם עדיין מצליחים לעבור, אייל ירון הסביר.
"אי אפשר לטוס בלי היכולת לנווט"
בכל פרק זמן נתון חברת 'מנוף פיננסי' מלווה כ- 80 חברות ועסקים במחזורים של מיליון עד כ- 100 מיליון שקלים בשנה, כאשר את הפעילות שלהם ניתן לחלק לשלושה מסלולים עיקריים: גיוס מימון, ליווי פיננסי וליווי פיננסי-עסקי. כל השירותים הללו זמינים לעסקים קיימים ולעסקים בהקמה.
שירות הליווי פיננסי-עסקי שאייל ירון והצוותים המקצועיים ב'מנוף פיננסי' מעניקים, כולל ליווי שבדרך כלל קיים בחברות ציבוריות. ליווי פיננסי-עסקי זה מפנה למנכ"ל החברה או לבעלים של העסק עוד כמה שעות עבודה ביום בראש שקט, כך שבמקום שיהיה טרוד בעניינים פיננסים, כל המשאבים שלו יהיו מופנים לקידום העסק או לחברה שלו.
"אחת הבעיות שאני רואה שוב ושוב בחברות ועסקים עם פוטנציאל גבוה הוא כיצד בעל הבית משקיע את רוב האנרגיה שלו ב"כיבוי שריפות" פיננסיות, בדאגה לתזרים המזומנים, בחשש להוציא צ'קים לספקים, ואיך לעבור את ה- 10 לחודש, ה- 15 לחודש וה- 30 לחודש. הוא זה שנמצא בקשר שוטף עם הבנקים ודואג ללא הפסקה לכולם.
בפועל על המנכ"ל להתרכז במה שהוא יודע לעשות הכי טוב כדי להרחיב את העסק שלו, ואת התחום הכי מכביד בעסק - הפן הפיננסי, הוא יכול להוציא לנותני שירות Outsourcing בעלות נמוכה יותר לעומת העסקה של פקידה במשרה מלאה. בשירות מסוג זה אנו נותנים לבעל העסק או החברה כלים עכשוויים לפיתוח העסקי, כדי שיוכל לפתח ולהעצים את החזון והאפיק המקצועי, ומעניקים לו שקט פיננסי ארוך טווח.
ישנם מקרים בהם לא הצורך במימון הוא הבעיה אלא שהעסק עצמו אינו רווחי מספיק, כי אין מספיק מכירות או בגלל בעיה מקצועית אחרת. יש לנו את היכולת לזהות זאת תוך כדי חקירת העסק לעומקו ולרוחבו ואז תוך התאמת פתרונות אופטימאליים עבורו אנו בונים מודל עסקי הכולל פתרונות לבעיות האמיתיות של העסק, במקביל להצבת מטרות ויעדים רבעוניים, חודשיים ושנתיים, וביצוע בקרה שוטפת להשגתם. בנוסף לכך, הליווי הפיננסי - עסקי כולל גם בנייה של מהלכים שיווקים חדשים ומעקב אחר התועלות שלהם ברמה השוטפת.
אני מאמין גדול בסטטיסטיקות, מבחינתי מדובר בכלי סופר מכריע כאשר מבקשים להבריא עסק פעיל. כמובן שהכל נעשה בשיתוף פעולה ישיר עם מנכ"ל החברה או הבעלים של העסק. ניהול ללא סטטיסטיקות משול להטסת מטוס קרב ללא נווט, יש את בעל החברה שהוא הטייס ואנחנו משמשים כנווטים שלו. בדיוק כפי שלא ניתן לטוס בלי יכולת הניווט, כך בלתי אפשרי לתפעל עסק כמו שצריך ללא מעקב ובדיקה של סטטיסטיקות", אייל ירון הרחיב על הנקודה החשובה הזו.
2 צפייה בגלריה
מנוף פיננסי: השותפה האולטימטיבית לחברות ועסקים
מנוף פיננסי: השותפה האולטימטיבית לחברות ועסקים
מנוף פיננסי: השותפה האולטימטיבית לחברות ועסקים
(יח"צ)
לגרום לבנק להפסיק לפחד ולבטוח בכם
כאשר 'מנוף פיננסי' מלווים עסק בהקמה במשך חצי השנה הראשונה, הם מסייעים בכתיבת תוכנית עסקית, מבצעים אפיון של דרכי העבודה, עוזרים בגיוס מימון ראשוני, לעיתים אף ללא ריבית והצמדה, ומוודאים כי עמוד השדרה של העסק יהיה יציב ומוצק. אך במידה ועסק מסוים יצא לדרך באופן עצמאי ונקלע לצרה פיננסית שמאיימת "להטביע את הספינה", אייל ירון והצוות המקצועי שלו ב'מנוף פיננסי' עורכים עבור החברה חישוב מסלול מחדש בפן הפיננסי - עסקי ופועלים בדחיפות לטפל במצב.
"הניסיון והידע המקצועי שלנו כיצד צריך להגיש בקשה להלוואה לצד תוכנית עבודה מיידית, גורמים לבנק לבטוח בתוכנית שמוצגת בפניו. לעיתים זה מחייב אותנו לבצע חשיבה מחוץ לקופסה ממש ולהביא פתרונות יצירתיים במיוחד. זהו האתגר שמניב לי הכי הרבה סיפוק עצמי, כאשר לקוחות שאנו מלווים מגיעים איתנו אל הפגישה בבנק בחרדה של ממש, ובסיומה יוצאים עם דמעות של אושר מתוך ידיעה שהעסק שלהם עדיין חי וקיים והולך לנסוק מעלה, מתוך ידיעה שגם הבנק מאמין ביכולת שלהם לתקן את הכשלים ולשם כך מוכן להעניק להם מימון כספי".
יתרון לגודל? אצלנו הגודל כן קובע!
"עוד גורם מכריע בהצלחה הגדולה וברזומה שלנו הוא היתרון לגודל. בזכות העובדה שבכל חודש אנו ניגשים אל הבנקים השונים עם עשרות לקוחות חדשים, אנו מקבלים יחס מועדף המעניק לנו את היכולת לתמרן ולדחוק את אותם אל הקיר. בכל זאת מדובר בכמות לקוחות אשר יכולים להניב לבנקים רווחים רבים, ומי שמרוויחים מכך הכי הרבה מכך הם לקוחותינו", אייל ירון סיכם את הדברים.
מנוף פיננסי: יצירת קשר
שמה של חברת 'מנוף פיננסי' בתחום הייעוץ העסקי ומימון הולך לפניה. במהלך השנים הם סייעו למאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים לצאת ממצוקה פיננסית, לגדול ולהתפתח באופן מרשים. בזכות התמיכה האישית בהתאם למציאות הקיימת, והפתרונות החדשניים במימון ובייעוץ שהם מעניקים, חברות ועסקים הצליחו להגיע לשלב הבא בצמיחתם ולשלוט בביטחון במצבים פיננסיים בצורה יעילה ומקצועית.
במידה והעסק שלכם "מדמם פיננסית" או אפילו נאבק כדי "לסגור את החודש" ולעמוד בכל ההוצאות ללא חריגות בבנקים. אם מערך המכירות לא מביא לתוצאות מספיק טובות או שאתם פשוט לא יודעים "איפה הכסף", או אפילו אם אתם מבקשים לצאת לדרך חדשה ולהגשים את עצמכם בדמות פתיחת עסק משלכם, מומלץ מאוד שלא תעשו צעד נמהר לפני שתצרו קשר עם המומחים לדבר.
לשיחת ייעוץ ראשונית חייגו: 220-1700- 073

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות