יונילוג Unilog.SC, מאיץ הצמיחה של חברות טכנולוגיה מובילות שכובשות את העולם
כך הפכה חברה ישראלית אנונימית לשחקן גלובאלי בניהול שרשראות אספקה והצליחה להיכנס למועדון האליטה של ענקי הלוגיסטיקה העולמיים
חברה ישראלית שמבקשת להצליח חייבת לצאת מגבולות ישראל, אחרת אין לה זכות קיום. אבל כיצד מנהלים שרשרת אספקה גלובלית כשאתה סטארטאפ קטן מרמת גן? כיצד מבטיחים שמכונת MRI שהתקלקלה במקום כלשהו בעולם, תחזור לפעולה כמה שיותר מהר? כיצד פותחים מחסן בהולנד עם נוכחות פיסקלית בתוך שבוע, כשאתה בכלל לא מבין איך להרחיב את העסק שלך במדינה זרה ומה זה ניהול מלאי?
בעולם שבו שרשראות האספקה התערערו עמוקות בתקופת הקורונה, דרך המלחמה באוקראינה ועד התקפות החות'ים בים האדום ומכסי טראמפ, חברות טכנולוגיה מוצאות את עצמן מול אתגר קיומי. הן צריכות להתרחב גלובלית ולבנות תשתיות לוגיסטיות בעצמן זהו תהליך יקר, מורכב ומסיח את הדעת מהליבה העסקית של החברה. כאן בדיוק נכנסת לתמונה יונילוג - חברה ישראלית שהפכה למנוע הצמיחה של חברות טכנולוגיה שמבקשות לכבוש את העולם.
החברה הישראלית הראשונה ב- ™Gartner® Fourth-Party Logistics Quadrant
יונילוג, חברה מקבוצת החברות של אינטרנשיונל קרגו לוג’יסטיקס גלובל (ICL Global), היא ספקית שירותי 4PL - Fourth Party Logistics. בניגוד לחברות לוגיסטיקה מסורתיות, היא איננה מחזיקה משאיות, אוניות או מחסנים בבעלותה. במקום זה, יונילוג מנהלת רשת גלובלית של מאות ספקים מכל הסוגים ומתאימה "חליפת" שרשרת אספקה מדויקת ויעילה עבור כל אחד מלקוחותיה.
יונילוג היא החברה הישראלית הראשונה אי-פעם שנכנסה לדו"ח של חברת המחקר העסקי החשובה בעולם Gartner לתחום ספקיות השירות הלוגיסטי העולמי בקטגוריית 4PL. מדובר בלא פחות מהישג היסטורי, במיוחד עבור חברה ישראלית, אך גם במושגים גלובליים זהו הישג יוצא דופן. התחום נשלט עשרות שנים על ידי ענקיות לוגיסטיקה עם מאות אלפי עובדים, נציגויות פיזיות בכל מדינה, כשבבעלותן ציי אוניות, משאיות, מחסנים, מרכזים לוגיסטיים ומטוסי מטען. השחקניות המובילות בתחום הן תאגידים עצומים עם תקציבי ענק וכוח אדם בלתי מוגבל, ובתוך העולם הזה, חברה פרטית מישראל, , ללא תמיכה של תאגידי ענק, נכנסה למדד הבינלאומי החשוב ביותר שמדרג את ספקי השירות הטובים בעולם בתחום שרשרת האספקה (4PL).
המספרים מדברים בעד עצמם: יונילוג מנהלת כיום מאות רבות של מרכזים לוגיסטיים ברחבי העולם שתומכים בלקוחות החברה. יונילוג מעבדת אלפי הזמנות ביום ומיליוני הזמנות בשנה בהיקף פעילות לוגיסטית של מאות מיליוני דולרים - הכל תוך עמידה בחוזי שירות עם SLA מהמאתגרים ביותר בתעשייה.
™Logivice- כשלוגיסטיקה פוגשת טכנולוגיה
לוגיסטיקה וטכנולוגיה הם שני עולמות שבדרך כלל אינם נפגשים. למרות שיש המון פיתוחים טכנולוגיים בלוגיסטיקה, מניהול מלאי ועד מערכות מעקב אחר משלוחים, תמיכה בתהליכים לוגיסטיים מורכבים - רבים מהפיתוחים הטכנולוגים הללו מתקשים לתת מענה אפקטיבי לאתגרים האמיתיים איתם מתמודדים לקוחות.
כבר בתחילת הדרך, הבינו ביונילוג שיש צורך אמיתי לגשר בין שני העולמות האלו. כך נולדה ™Logivice - פלטפורמת אורקסטרציה וניהול שרשרת אספקה שפותחה כולה בפיתוח עצמי, בכדי לתת מענה לצרכים מורכבים באופן יוצא דופן. יונילוג הקימה מחלקת פיתוח תוכנה עצמאית שלא נופלת באיכויות שלה מחברות פיתוח תוכנה עולמיות. כל זה, בכדי לתת מענה ופתרונות שמותאמים באופן מדוייק לצרכי הלקוחות ולאתגרי החברה.
™Logivice נשענת על שלושה עקרונות מרכזיים: Visibility - היכולת לקבל תמונת מצב על תהליכים לוגיסטיים בצד הלקוח בזמן אמת, עם יכולת לצפות כשלים ותקלות מבעוד מועד. Agility - היכולת להתאים פתרון באופן דינמי ומהיר למצבים מורכבים שמתרחשים במהירות ובכך למנוע תקלות לוגיסטיות, עוד לפני שהן מתרחשות ו-Control - היכולת לייצר שליטה על מצבים מורכבים בזמן אמת. "כשאתה שם את ™Logivice בליבת שרשרת האספקה של הארגון שלך, המערכת יודעת לתזמר ולהביא למקסימום את הביצועים הלוגיסטיים של הלקוח ושל כל ספקי השירות הלוגיסטי איתם הלקוח עובד", מסבירה אוסי תגר, מנכ"לית יונילוג.
"אחד הכאבים הקשים של מערכות ERP גדולות כמו SAP או Oracle זה שהמערכות מחייבות את הלקוח להתאים את עצמו ואת שיטות העבודה שלו למערכת הניהול.™Logivice נבנתה בתפיסה לפיה הלקוח הוא המרכז ומערכת הניהול הלוגיסטי, מורכבת ככל שתהיה, תתאים את עצמה לשיטות העבודה ולתהליכים הלוגיסטיים של הלקוח. במרבית המקרים, הלקוח ממשיך לעבוד בכלים ובמערכות איתן הוא רגיל לעבוד, כש ™Logivice מתממשקת באופן שקוף ומאפשרת אינטגרציה בין מערכות הלקוח לבין ספקי הלוגיסטיקה איתם הלקוח עובד (מחסנים, מרכזים לוגיסטיים, ספקי שילוח ועוד)" מוסיפה תגר. "יונילוג מאפיינת ומממשת פתרון מדוייק לצרכים ולאתגרים של כל לקוח ולקוח. ביונילוג, אין לקוח דומה ללקוח אחר וזה מחייב גמישות יוצאת דופן בתכנון ובהתאמה של הפתרונות הלוגיסטיים יחד עם אינטגרציה מאוד מהירה, בצד מערכות התוכנה. היתרון שיש ליונילוג מחלקת תוכנה In-house שמאפשרת תגובה מאוד מהירה להתאמות טכנולוגיות שתומכות בצרכים של הלקוחות שלנו. תהליכים שבדרך כלל לוקחים חודשים אצל המתחרים שלנו, ובעלויות דמיוניות, מתקצרים לשבועות בודדים ולעיתים ללא עלות".
מענה מיידי לכל תחום ולכל מקום בעולם
יונילוג מספקת שני שירותים עיקריים: Global Fulfillment - הפצת מוצרים מהיצרן ללקוחות בשווקים השונים, ו-Service Parts Logistics - תמיכה לוגיסטית בקריאות שירות עם מענה של 24/7. התחום השני הוא המומחיות הייחודית של החברה - היכולת לספק רכיבים קריטיים באופן מהיר ומיידי בכל מקום בעולם. יונילוג פועלת בכל העולם ובשווקים ובתחומי תעשייה מאתגרים כמו: High-Tech, Printing, Cyber defense, Medical equipment, Telecommunication, Automotive, Semiconductors, Data Centers ועוד.
"כשאנחנו מדברים עם לקוח MedTech מוביל, שמייצר מכונות MRI גדולות לבתי חולים, המסר שלנו אליו, ולמעשה לכל הלקוחות שלנו הוא: צאו, תכבשו את השוק, תמכרו - ואנחנו נהיה מנוע-הצמיחה הלוגיסטי שיאפשר לזה לקרות" מסבירה תגר.
יונילוג חרטה על דיגלה לאפשר ללקוחותיה Business Continuity בכל מצב, מורכב ככל שיהיה. כשרכיב קריטי דורש החלפה, ברוב המקרים עומדת מערכת, מכונה, פס ייצור, חוות-שרתים שמפסיקה את פעילותה. אופן הפעולה של יונילוג, יחד עם SLAs מאוד קשיחים, מבטיח ללקוחותיה חזרה לפעילות בזמן מינימלי לעיתים, עד כדי 4 שעות, ולפעמים תוך 90 דקות, מרגע הפנייה ליונילוג ועד שמגיע הרכיב הקריטי ליעדו.
"יונילוג מנהלת עבור לקוחותיה רשת גלובלית שמבטיחה שטכנאי יגיע עם הרכיב הנכון ובזמן הקצר ביותר, בכדי לפתור תקלות", מסבירה ורד רובין, סמנכ"לית התפעול של יונילוג. "אנחנו לא מתנהלים כמו ספק שירותים רגיל, מוסיפה ורד, "אנחנו פועלים כמו יחידה תפעולית בתוך הארגונים של הלקוחות. בשל הקרבה לפעילות עצמה, הרבה פעמים אנחנו מזהים את הצרכים ואת הפתרונות האופטימליים מהר יותר וטוב יותר מהלקוח עצמו".
Supply Chain Simplified
לא כל הלקוחות מגיעים ליונילוג עם ידע לוגיסטי. סיפור מרתק במיוחד הוא של סטארטאפ ישראלי שמייצר מדפסות תלת מימד ענקיות. המייסד הגיע ליונילוג כשהוא ממש בראשית דרכו, ללא ידע בלוגיסטיקה וללא מערכת ERP ארגונית, והעבודה התבצעה שם ידנית, על גיליון אקסל. "כשפגשנו אותו, באופן טבעי, הוא לא הכיר מושגי בסיס בלוגיסטיקה- כיצד לנהל מק"טים, Revisions, ועוד.
בתוך שבועות ספורים יונילוג הקימה עבורו רשת הפצה גלובלית. מחסן בהולנד לשוק האירופאי, מחסן בארה"ב לשוק האמריקאי, מחסן בקנדה, מחסן באנגליה עם המורכבות של ה Brexit ומחסן באוסטרליה. כשלא היה צורך במחסן כלשהו, התבצע תהליך סגירה מהיר. "אפשרנו לחברה להתמקד בלייצר את המוצרים הכי טובים שאפשר והורדנו מהם את כל המורכבות של לנהל פעילות לוגיסטית גלובלית".
בין לקוחות החברה, נמצאת גם יצרנית צ'יפים השייכת לאחת מ- 3 ספקיות הענן הגדולות בעולם. "מה שכולם אומרים, קטנים כגדולים", מסכמת תגר, "זה שאנחנו נותנים לחברות עצומות בעולם של מערכות קריטיות את השקט לצמוח ולעמוד בהבטחה שהבטיחו ללקוחות שלהם. זו עוד הוכחה לעוצמה, ליכולות וליצירתיות וגם למחויבות של יונילוג ללקוחותיה. מחברת סטארט-אפ בתחילת דרכה ועד לחברות Fortune 50 עצומות בגודלן".
נבחרת של אנשים שמייצרת הישגים יוצאי דופן
יונילוג לא מסתפקת בהכרה עולמית. החברה מתכננת להשיק בשנה הקרובה פתרון ייחודי ללקוחות Data Centers בעולם, אחד מהסגמנטים הטכנולוגים הכי צומחים גלובלית. האתר הראשון יוקם באשבורן שבווירג'יניה, בירת ה Data Centers של ארצות הברית, דרכה עוברת 70% מתעבורת האינטרנט העולמית. במקביל, יונילוג מרחיבה את השירותים שלה בעולמות ה-Field Service - תחום שהופך תובעני יותר ויותר בעולם שבו יש פחות טכנאים זמינים בשטח.
החזון הוא להפוך ל-Go-To Partner של כל חברה שמבקשת שירות גלובלי גמיש ודינמי. יונילוג מבססת את מעמדה כשותף גלובלי שמאפשר צמיחה עסקית בכל שוק ובכל מדינה.
לצד הטכנולוגיה, החברה מאגדת אנשי מקצוע מובילים בתחומם, כשהגורם האנושי והאינטראקציה האישית עם הלקוחות הם חלק מהדנ"א של יונילוג. השירות האנושי, המקצועי וזמינות מלאה 24/7 מביאים לשביעות רצון ולאמון גבוה מצד הלקוחות. בעולם הלוגיסטיקה, רגעי מבחן מתגלים דווקא כשיש תקלות, ובמצבים אלה יונילוג מצטיינת ביכולת תגובה מהירה, מחויבות וגמישות יוצאת דופן לכל לקוח, בכל אתגר ובכל זמן.
תגר מדגישה את הגורם האנושי: "ביונילוג יש קבוצה יוצאת דופן של אנשים שמאמינים בעשייה שלהם, עובדים מתוך תשוקה לתחום, בשיתוף פעולה מלא ומספקים ערך אמיתי ללקוחותינו, מה שקיבל ביטוי בדו"ח 4PL של Gartner, כאשר במדד שביעות רצון הלקוחות דורגנו ב 100/100״
היכולת של יונילוג לשלב טכנולוגיה ייחודית ודמיונית ביכולותיה, גמישות טכנית גבוהה, צוות אנושי מקצועי והבנה עמוקה של התחום, מייצרת מכפיל-כח יוצא דופן וממקמת אותה כשותפה אסטרטגית ומאיץ צמיחה ללקוחותיה. יונילוג מגדירה מחדש את עולם ניהול שרשרת האספקה בעידן של חוסר ודאות.





























