סגור

חושבים שאפשר לרכוש אונליין ולא להסתכן? תחשבו שוב ותקראו את זה

קניות אונליין הן הדרך הקלה והמועדפת על הישראלים לעשות קניות, אבל יש בהן סיכונים שחייבים להכיר

החיים שלנו כבר מזמן עברו לעולם הווירטואלי. כולנו מחפשים, בודקים ומשווים מחירים באינטרנט כמעט בכל פעם שאנו רוצים לרכוש מוצר או שירות, ולכן טבעי שגם את הרכישות עצמן נבצע אונליין, ובמיוחד באמצעות הטלפון הנייד שלנו. הדבר נכון אפילו יותר בעולם של היום. מאז תחילת מגפת הקורונה אנו עדים לעליה של כ- 500% ברכישות המקוונות, ובעלי חנויות שבעבר חשבו שלא יבצעו משלוחים כי הלקוחות לא ירכשו באופן דיגיטלי, התבדו ומיהרו להקים אתרי סחר.
הצד האפל של הגידול במכירות המקוונות
רובנו קונים (או קנינו לפחות פעם אחת) מעלי אקספרס, אמזון, נקסט או אסוס שבאמצעות האתרים הסופר פשוטים וידידותיים שלהם מאפשרים לרוכש לרכוש בנוחות ומהירות ולהחליט כיצד ולאן הוא רוצה לקבל את החבילה שלו – אם באמצעות שליח, דואר ישראל, תיבות ייעודיות או נקודות איסוף שונות. כמה פשוט, כמה קל. אך האם אנחנו מודעים לסכנות ולחשיפה של המידע, הכסף והמכשירים שלנו עקב קניות אלו?
יחד עם עליית כמות הרכישות באינטרנט, אנו גם עדים לעלייה של כ- 600% במקרים של חדירה לחשבונות אישיים, גניבת כספים באמצעות שימוש בפרטי כרטיסי אשראי, יצירת אתרי אינטרנט מזויפים לצורך גניבת אמצעי תשלום ואירועי סייבר שונים שהולכים ומתרבים, או במילים פשוטות – בכל 2 דקות מתרחשת תקיפת סייבר!
2 צפייה בגלריה
שורנס- אזהרת פריצה
שורנס- אזהרת פריצה
אזהרת פריצה
(סייבר+)
המשמעות של תקיפות אלו הן שבקלות רבה אנו עשויים למצוא עצמנו חשופים לעברייני רשת סחטנים שיעשו שימוש לרעה בפרטים ובמכשירים האישיים שלנו. תקיפות כמו פגיעה בתמונות שלנו, השתלטות על פרופילים ברשתות חברתיות או על חשבונות וואטסאפ, חטיפה דיגיטלית (hijack), הונאות, גניבה של כספים וסחיטה דיגיטלית (Ransom) הפכו לשגרה בימי קורונה, כמעט כל אזרח במדינת ישראל קיבל השנה הודעות SMS מזויפות להזנת פרטים ואנו שומעים על חשבונות שנחטפו על בסיס יומי - וכגודל השימוש הגובר והולך, גודל החשיפה.
אז אם קיבלתם בזמן האחרון הודעת SMS מדואר ישראל ובה בקשה להקליק על הלינק כדי לקבל את החבילה שלכם, או הודעה מנטפליקס שיש להיכנס לחשבון דרך הלינק המצורף כדי לעדכן אותו, או SMS אחר מהסוג הזה, אתם לא לבד.
החדשות הטובות הן שכיום יש פתרונות
אנחנו הישראלים חיים בוואטסאפ. לצערנו האקרים יודעים לנצל זאת לטובתם. השתלטות על חשבון וואטסאפ היא תקיפת סייבר פשוטה יחסית להאקר, אבל גם למי שיודע לנהל אירוע שכזה. חטיפת וואטסאפ שאינה מטופלת בזמן יכולה להתגלגל תוך ימים למקרים של אובדן מידע קריטי ואישי (סיסמאות, תמונות, מסמכים, סרטונים ועוד), מעקבים וירטואליים, הונאות באלפי שקלים, נזק בלתי הפיך למכשירים, חשיפת פרטים אינטימיים, סחיטה ודרישת כופר. לכן, ,מענה מיידי הזמין 24/7 של גורם מקצועי במקרה של תקיפה יכול למנוע נזקים משמעותיים ולחסוך לנו הרבה כאב ראש, זמן וכסף.
וואטסאפ היא כמובן רק דוגמא אחת. כל משפחה משתמשת בהמון אפליקציות וגולשת באינספור אתרים על בסיס קבוע, וממגוון מכשירים. לכן כל משפחה צריכה להגן על החיים הדיגיטליים שלה באמצעות כלי מניעה, כלי הגנה וביטוח שיפצה ויציע מוקד מומחים למענה מיידי.
בנוסף, הקפידו לפעול על פי הכללים הבאים:
1. הישארו מוגנים – עדכנו את גרסאות התוכנה במכשירים שלכם באופן תדיר, השתמשו בסיסמאות חזקות והחליפו אותן בפרקי זמן קבועים, השתמשו בכלי האבטחה הקיימים כגון אנטי וירוס, וגבו את התמונות והמידע שלכם.
2. אל תיקחו סיכונים – אל תתחברו לרשתות אלחוטיות ציבוריות, אל תפרסמו את פרטי ההתחברות שלכם בשום מקום, גלשו אך ורק לאתרים בטוחים והשתמשו בכרטיס אשראי נטען או ב- PayPal באתרים שאתם לא מכירים.
3. אל תהיו פתי – לפני לחיצה על קישורים לכניסה לאתרים בדקו כי זו אכן כתובת האתר המקורי ו, אל תשתפו פרטי אשראי ובטח שלא קוד אישי עם אף אחד, ודאו שנית את זהותו של מי שהזדהה בפניכם בטלפון.
2 צפייה בגלריה
שורנס- אסמס מדואר ישראל
שורנס- אסמס מדואר ישראל
אסמס מדואר ישראל
(סייבר+)
איך תוודאו שהמכשירים שלכם מוגנים מספיק?
כיום קיימים כלים דיגיטליים פשוטים יחסית שיכולים לסרוק את המכשירים (טלפונים ניידים, מחשבים ניידים, אייפדים ועוד) ולספק אינדיקציה לגבי רמת ההגנות הקיימות במכשיר.
כדאי לדעת ששיפור ההגנות מצריך לעיתים רק מספר פעולות פשוטות בהגדרות המכשירים, אשר יכולות להעלות בצורה משמעותית את רמת ההגנות ולהפחית את הסיכוי לפגיעות סייבר מכל הסוגים
ביטוח החיים הדיגיטליים – מעטפת הגנה מושלמת לכל המשפחה
לאחרונה השיקה חברת ביטוח חקלאי בשיתוף עם שני סטרטאפים,CI ו- שורנס, ביטוח ייחודי אשר נועד לספק הגנה מושלמת ולטפל בצורך החדש למוצר שייתן הגנה כוללת לכל המכשירים הניידים: טלפונים, מחשבים, אייפדים וכו'., והחבילה הייחודית כוללת כיסוי ביטוחי גם מוקד מומחי סייבר הזמין 24/7.
השירות החדשני מסייע למבוטח למנוע מתקפות סייבר על ידי שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים הסורקים את המכשירים של בני המשפחה, מאפשרים גישה לצ'אט בוט חכם מבוסס AI ומשפרים ההגנות הקיימות במכשירים.
בנוסף, השירות מספק מענה מיידי במקרה תקיפה, כיסוי נרחב לשיקום הנזקים שעלולים להיגרם ובמקרה הצורך גם פיצוי כספי.
ואם כולנו כבר דיגיטליים, אז כמובן גם החבילה והכלים הם דיגיטליים לחלוטין המתבססים על צ'אט בוט חכם מבוסס AI ואפליקציה ייחודית המאפשרת לכם לסרוק ולזהות פרצות אבטחה בכול המכשירים האישיים והביתיים המחוברים.
לטובת חודש מודעות הסייבר, החליטה ביטוח חקלאי להעניק מחיר השקה ייחודי גם הצטרפות דיגיטלית מהירה ( ב- 2 קליקים וללא פרטים מיותרים) יחד עם כלי ההגנה והמניעה בחינם.
אל תחכו לאירוע תקיפה ואיבוד מידע. בדקו את אפשרויות ההגנה העומדות בפניכם וודאו שאתם רוכשים בטוח לפרטים נוספים חפשו בגוגל סייבר פלוס.