סגור
CORPORATE.890/100

״הגל החיובי יחזור, צריך לשמור על אורך רוח״

שישה סטארטאפים הציגו את הפתרונות שלהם ב-Pitch Night של קרנות ההון-סיכון Flashpoint, Firstime, RUNI Ventures ובנק רוטשילד ושות׳ בישראל. ״עדיין יש התעניינות בשוק הישראלי״, אמר גרי ליבנת, מרוטשילד ושות׳ בפאנל

אירוע Pitch Night התקיים בתחילת החודש במשרדי הרצוג-פוקס-נאמן בתל אביב, ביוזמת נדב מור מקרן ההון-סיכון Flashpoint, משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, קרן ההון-סיכון Firstime, קרן ההון סיכון RUNI Ventures, וחטיבת ניהול ההון של בנק רוטשילד ושות׳ בישראל. במהלך הערב, שנערך בנוכחות של יותר ממאה יזמים ויזמיות, משקיעים ומשקיעות ואנשי תעשייה, שישה סטארטאפים נבחרים בתחומים שונים הציגו את הפתרונות שהם מפתחים.
הערב התקיים לזכרו של אדם ביסמוט, מייסד SightBit, בן 35, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה בחודש ינואר. עמיתיו לחברה של ביסמוט הציגו את הטכנולוגיה שפיתח להצלת בני אדם מטביעה בים. המערכת שהחברה פיתחה יודעת לזהות סכנות בים ואנשים במצבי מצוקה בים ולהתריע על כך.
עוד הציגו באירוע, סטארטאפ הפינטק Paylow שפיתח טכנולוגיה מבוססת ML לניהול, מעקב ואופטימיזציה של מנויים ותשלומים חוזרים; סטארטפ הטרוול-טק Localbird שפיתח מערכת קונסיירז' דיגיטלי מבוססת AI המאפשרת לבעלי דירות נופש להציע לאורחיהם אטרקציות מקומיות בהתאמה אישית; חברת האינשורטק PredicDO שפיתחה טכנולוגיה ראשונה מסוגה בעולם המאפשרת לחתמים לבצע חיזוי של סיכוני תביעה של ביטוחי דירקטורים ונושאי משרה (D&O); חברת Maverick AI שפיתחה פלטפורמת AI בשם mCoder שמיייעלת את תהליכי הקידוד הרפואי, וחברת הפרופטק Leancon שמייעלת תהליכי בנייה באמצעות פלטפורמה של בינה מלאכותית.
1 צפייה בגלריה
מתוך אירוע  Pitch Night, רוטשילד תל-אביב
מתוך אירוע  Pitch Night, רוטשילד תל-אביב
מתוך אירוע Pitch Night, רוטשילד תל-אביב
(צילום: גל גבע)
באירוע התקיים פאנל בהשתתפות גרי ליבנת, מנכ״ל בנק רוטשילד ושות׳ בישראל; נועם וולף, שותף בקרן Flashpoint; הילה רום, מייסדת ושותפה-מנהלת RUNI Ventures; וקרן קופילוב-הייניש, שותפה וראשת תחום הבריאות הדיגיטלית בקרן Firstime, שדנו בעתידה של תעשיית ההייטק הישראלית בתקופה של חוסר ודאות והמצב הגיאו-פוליטי.
ליבנת, שמייצג גוף פיננסי שנמצא בלב השווקים הפיננסיים בעולם מזה יותר מ-200 שנה וכבר ראה משבר או שניים, אמר כי ״כמו כל דבר בחיים, גם הסייקל הכלכלי הוא מחזורי. היינו בגל חיובי ועכשיו נכנסו לגל שלילי, אבל הגל החיובי יחזור וצריך לשמור על אורך רוח״. הוא הדגיש את חוזקה של הכלכלה הישראלית, שנכנסה למצב הנוכחי עם יתרות מט"ח של 203 מיליארד דולר בבנק ישראל, כמו גם התל״ג הגבוה והיחס העודף של השקעות ישראלים בחו״ל לעומת השקעות של זרים בארץ. לדבריו, ״אומנם חלק מהמשקיעים ממתינים לראות לאן דברים מתפתחים, אבל עדיין יש התעניינות בשוק הישראלי, ומבינים את החדשנות שבו״.
רום, שהקימה ומנהלת את קרן ההון סיכון של אוניברסיטת רייכמן אמרה כי ״המותג סטארט-אפ ניישן חטף מהלומה ללא ספק, אך היזמים והמשקיעים בישראל התעשתו במהירות מרשימה והפגינו חוסן יוצא דופן לצד מוטיבציה אדירה להמשיך את הרציפות העסקית למרות האתגרים״. עוד שיתפה רום כי "ל-RUNI Ventures ממשיך להגיע דילפלואו יציב ואיכותי, חברות הפורטפוליו הראשונות שלנו ממשיכות לצמוח ונערכות כבר לסבב הגיוס הבא, ואנו מתכוונים להגדיל את היקף ההשקעות שלנו השנה משמעותית מאחר שיש עכשיו הזדמנויות נהדרות להשקעות פרה-סיד בצוותים מעולים ובואליואציות ריאליות״.
קופילוב-הייניש הסכימה ואמרה כי היזמים והיזמיות מפגינים חוסן בתקופה זו.״מנכ״לים בחברות הפורטפוליו שלנו ניהלו שיחות זום במהלך המילואים שלהם בצפון ובדרום הארץ. הפייטריות הזו היא לא מובנת מאליה. עם זאת יש חברות שהיו אמורות לקבל כסף ממשקיעים זרים, וההשקעות האלו נעצרו״. היא אמרה כי היזמים והיזמיות צריכים לחשוב על דרכים יצירתיות לגיוס הון ולגייס הון ממי שאפשר, אך קראה גם לממשלה להמשיך ולהשקיע בהייטק הישראלי בכדי שחברות לא ייסגרו.
וולף ציין כי ״קרן Flashpoint פועלת בישראל כבר קרוב לעשור. אנחנו מאמינים בשוק הישראלי ואנחנו כאן כדי להישאר. חלק מהמשקיעים יושבים על הגדר ומחכים עד יעבור זעם. אנחנו משקיעים גם ביזמים ישראלים וגם באירופאים, וברור לנו שהיזם הישראלי חד, מהיר ומסתכל על השוק הבינלאומי ולא על השוק המקומי״. הוא הוסיף כי הוא ״ממליץ ליזמים לאזן בין השאיפה לרווחיות ושרידות החברה לבין דגש חשוב על גידול מהיר. מעבר לצורך הקודם לכל בשרידות החברה, מי שיכול לגדול מהר יהיה אטרקטיבי יותר, והרווח או ההפסד שלו לא יעניין את המשקיעים״.
גם קופילוב-הייניש אמרה כי על יזמים ויזמיות לנהוג כעת באופטימיות זהירה. ״צריך להאריך את הראן-ווי (התקופה שנשארה לחברות עד ניצול מלא של יתרות המזומנים שלהן) ולהוריד את הברן-רייט. בשלבים המתקדמים יותר, לחברה צריך שיהיה מסלול ברור לרווחיות. כיום משקיעים מסתכלים מאוד על השורה התחתונה. החברה צריכה לדעת כמה כסף היא צריכה לגייס כדי לעבור לרווחיות בטווח זמן מסוים״.
ליבנת הוסיף כי רוטשילד ושות׳ בוחנים את ההתפתחויות בכל הסקטורים, ״מעסקאות נדל״ן לטכנולוגיה״. באשר להתפתחויות בתחום הבינה המלאכותית, הוא ציין כי ״אנו פוגשים יזמים רבים בתחום הזה. השוק הישראלי יצטרך לקפוץ מדרגה ולהיכנס לשוק הזה, כי AI היא חלק אינטגרלי מעולם ההשקעות״.
רום הדגישה כי ״בכדי שתהיה בישראל עתודה ממנה יצמחו חברות טכנולוגיה בוגרות ובשלות, עלינו להמשיך ולהשקיע בחברות הפרה-סיד ולתת לפאונדרים תמיכה וכלים לצמוח״. ווולף סיכם: ״אני כן מקווה שאנחנו נראה את האור בקצה המנהרה ונשקם את המותג הישראלי, כי זה מותג חזק ואנשים רוצים להשקיע בו״.