סגור
CORPORATE.890/100

כוח נשי: כך טיפסה מירב אליהו מתפקיד יועצת יופי ברשת אפריל, לסמנכ"לית השיווק והסחר

שלושה עשורים עובדת מירב אליהו ברשת אפריל, במהלכם שימשה בכל תפקיד מיועצת יופי, דרך מנהלת סניף ועד לתפקידה הנוכחי, סמנכ”לית השיווק והסחר של רשת איפור וקוסמטיקה מובילה, ואחת הנשים החזקות בעולם הביוטי הישראלי. ראיון מיוחד ליום האישה

2 צפייה בגלריה
מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר- רשת אפריל
מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר- רשת אפריל
מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר- רשת אפריל
(יח"צ)
"הכול מתחיל ברצון בוער להצליח", אומרת מירב אליהו, נשואה ואם לשניים, שהוכיחה לא מכבר שהגדרת יעדים, עקשנות, נחישות והתמדה משתלמים בסופו של דבר. "אני זוכרת כשנפתח הסניף הראשון של הרשת בישראל והתחלתי לעבוד בו, הרגשתי שהגעתי לחנות בינלאומית יוקרתית, ומאד אהבתי את זה. ישר ידעתי ששם שאני רוצה להתפתח ולפתח את הקריירה, עד לתפקיד בכיר בהנהלה, שיאפשר לי להיות לוקחת החלטות".
"לאחר שניהלתי סניף במשך כשנה וחצי, השלב הבא בתפקיד היה קניינות ומשם למנהלת רכש. דירקטורית, וכעת תפקידי הנוכחי - סמנכ"לית הסחר והשיווק של כל הרשת. אני זוכרת שכשנה וחצי לאחר שהתחלתי לנהל את החנות בקניון איילון, הריתי את ביתי הבכורה, וזה לא הפריע לקידום שלי. אני זוכרת את הטלפון מהבעלים ב-6:30 בבוקר, שמבקש שאגיע לפגישת הקידום שלי, שתחל מיד אחרי הלידה. זה ריגש אותי ונתן לי כוח".
מי הייתה ההשראה שלך?
"שרה היתה ההשראה שלי מתחילת הדרך”, מספרת אליהו על שרה גוטפריד (מבעלי רשת אפריל). "אנחנו נמצאות בקשר עד היום. צמחתי יחד עם הרשת ושרה סללה את דרכי ותמיד הייתה שם בשבילי, להראות לי את הדרך ולתת עצה טובה ומדויקת".
לאן את רוצה להגיע?
"אני חשה תחושת שליחות אישית עוצמתית, להפוך את אפריל למובילה אבסולוטית בתחום הביוטי ובשמי הבוטיק שאנו מייבאים. אני מבלה את השעות הקטנות של הלילה בחיפוש אחרי הבשמים הכי נחשקים וייחודיים שיש בעולם ושאני בטוחה שהצרכן הישראלי יאהב. זה כמו שף, או תקליטן, שרוצים שהקהל יהנה מהיצירה שלהם. אני רוצה להמשיך לעשות בדיוק מה שאני עושה, ולראות לקוחות של אפריל נהנים מזה"
אתגר שזכור לך במיוחד מהדרך?
''כבר שני עשורים שהרשת פועלת גם כיבואנית. המשמעות עבורי היתה להיכנס פתאום לתחום עיסוק שאינני מכירה. הייתי "ירוקה" (חדשה) בו לגמרי. אך קפצתי למים, ואת כל הידע רכשתי תוך כדי עבודה – סחר בינלאומי, קניות מול ספק, תכניות שיווק מול הספק בחו"ל. תחזיות ודו"חות חודשיים עד לסגירת עסקאות של מותגי היבוא שלנו, ואפילו את הדבר הכי בסיסי - אנגלית, הייתי צריכה ללמוד תוך כדי תנועה. אז נלחמתי, ולמדתי, והצלחתי לעמוד במשימה"
2 צפייה בגלריה
מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר ברשת אפריל
מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר ברשת אפריל
מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר ברשת אפריל
(יח"צ)
ספרי לי על מהלך שאת גאה בו?
"ההחלטה ללכת על אול אין על ייבוא של מותגים בלעדיים. בהתחלה ייבאנו בשעתו את המותגים האמריקאים סמאשבוקס, טוקה וקליין, שלא היו מוכרים בארץ. התחלנו עם שלושת המותגים וזיהינו באזז עצום שעבר רק מפרסום פה לאוזן, אך הוליד תנועה בחנויות. המותגים זכו להצלחה מסחררת, ואז ראיתי את אותו הסיפור גם בהשקת מותג פרפיום דה מארלי, שאף אחד בישראל לא הכיר, והפך במהרה להצלחה פנומנאלית. אז הבנו שיש פה ביזנס והחלטנו להפוך את הביזנס למומחיות שלנו. המותגים הללו נמכרים עד היום, והגדלנו את קטגוריית בשמי הנישה גם לבשמי יוקרה. את 2024 כבר פתחנו עם השקות של השמות רותחים בעולם הטיפוח והבישום כמוETAT LIBRE D’ORANGE , Banks &Goldfield , BORNTOSTANDOUT והמוצרים של Maqsmai
מה המסר לנשים שרוצות להגיע לתפקידים בכירים?
"להתחיל מלמטה ולהשתפשף בכל התחומים של העסק. לא לפחד להפשיל שרוולים. וגם אם שאר חברי ההנהלה הם גברים, צריך לדבר איתם בגובה העיניים, בלי רגשי נחיתות. בלי הנחות. בלי לפחד. נשים בארץ לא צריכות לחשוש מהרצון להצליח ומהשילוב של בית וקריירה - אפשר לעשות גם וגם ובהצלחה. אם אני הצלחתי כל אחת יכולה"