סגור
מתחם ה-1000 הפניית דף כתבה

מחשבים מסלול מחדש: החברות הגדולות שעוברות למתחמי העסקים מחוץ לתל אביב

דיסקונט, הפניקס, פרשובסקי ומגדל, אמות, רוגובין, jtlv ובסר. אלו רק חלק מהחברות שכבר ממהרות לתפוס מקום בלוקיישן העסקי המבוקש בישראל – מתחם ה-1000. מה מושך את כולם דווקא לשם? מיקום מרכזי בארץ בלי פקקי תנועה, נגישות תחבורתית גבוהה וכמובן מחירי השכירות השפויים.

זו כבר יותר מתופעה, זו עובדה - לחברות הגדולות ששכנו עד לאחרונה באזורי תעסוקה בתל-אביב נמאס ממחירי השכירות הגבוהים ומהפקקים האינסופיים. כבר שנים שהמחירים בשוק המשרדים בתל-אביב נוסקים לשמיים, ומגיעים עד פי 5 מבערים הסמוכות. תוסיפו לזה את הפקקים שמשתרכים דרך קבע באיילון והופכים את חיי העובדים לסיוט שלא נגמר.
אז מה הפלא שיותר חברות מחליטות להעביר את משרדיהן למעגל השני והשלישי מחוץ לתל אביב, ושמרכזי עסקים בערים הסמוכות הפכו לאלטרנטיבה מבוקשת. לא מדובר בחברה אחת או שתיים, אלא תחילתו של צונאמי שכולל את חברות ההייטק הגדולות, בנקים, חברות ביטוח, בתי השקעות, פירמות נחשבות של עורכי דין, וכמובן סטארטאפים ויוניקורנים.
1 צפייה בגלריה
החברות הגדולות שעוברות למתחמי העסקים מחוץ לתל אביב
החברות הגדולות שעוברות למתחמי העסקים מחוץ לתל אביב
החברות הגדולות שעוברות למתחמי העסקים מחוץ לתל אביב
(טוטם הדמיה ואנימציה)
בין הלוקיישנים היותר מבוקשים היום בישראל הוא מתחם ה-1000 - מטרופולין עסקים חדשני במערב ראשון לציון. מתחם עצום ובו כ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ומשרדים מתוכם כ-160 אלף מ"ר למסחר ומלונאות, שכבר מושך אליו את החברות הגדולות בישראל.
קבוצת דיסקונט היא הראשונה שמשלימה את המעבר למתחם ה-1000, עם כ-4500 עובדים שיגיעו לקמפוס שישמש הבית החדש לכל חברות הקבוצה. מדובר בקמפוס בשטח של כ-21 דונם, שלראשונה מאגד במקום אחד את כל החברות המרכיבות את הקבוצה.. כ-80 אלף מ"ר של שטחי משרדים בהם יעבדו כ-5,000 עובדי הקבוצה. בדומה לקמפוסים דומים בעולם, גם בדיסקונט בחרו לאמץ תפיסת אופן ספייס, כשהעובדים והמנהלים הבכירים ישבו במרחבים פתוחים משותפים.
עוד קמפוס חדשני במתחם ה-1000 שייך לקבוצת הפניקס. הקמפוס ממוקם בלב המתחם ומשתרע על כ-13 דונם המכילים כ-50 אלף מ"ר משרדים (מתוך 60 דונם וכ-355 מ"ר בכל הפרויקט), בשני בניינים מחוברים של עשר קומות. גם כאן, ייהנו העובדים מסביבת עבודה חדשנית, שטחים משופים ואזורים ירוקים. הקמפוס מתוכנן להיות מאוכלס במהלך 2025.
חברה גדולה נוספת מתחום הנדל"ן שמאכלסת כ-60,000 מ"ר במתחם ה-1000 הן קבוצות פרשובסקי ומגדל, שמקימים בחזית המתחם את פרוייקט הדגל "מילניה" - מגדל אייקוני בעיצוב מרשים שמזמין אליו חברות מכל הארץ. סך הכל במתחם ה-1000 כבר שווקו קרקעות להקמת כ-830 אלף מ"ר שטחי משרדים, שרובם נמצאים בתהליכי בנייה.
מה שמושך חברות אלו ורבות נוספות למתחם ה-1000, זו תפיסת עירוב השימושים. היום חברות כבר לא מסתפקות באזור תעסוקה שרק באים לעבוד בו וללכת בסוף היום. הן מעוניינות להעניק לעובדים חוויית עסקים-אורבנית מתקדמת, במקום שוקק, חי, תוסס ומעניין. מקום שגם עובדים בו, וגם גרים בו. מקום שמציע בילוי, הסעדה, פנאי ותרבות. מקום בו כולם מתערבבים עם כולם, אנשי המשרדים ואנשי המגורים.
יתרון גדול נוסף וקריטי הוא הנגישות התחבורתית. עבור אלפי עובדים, מתחם ה-1000 מסמל את סוף עידן הפקקים. שקדו בו על פתרונות רחבי היקף, כשהמתחם מחובר עם כל ערי המרכז בקווי הרכבת הקלה והכבדה, בנוסף לאוטובוסים, שאטלים שמביאים את העובדים עד לפתח המשרד, ומעודדים כמה שפחות שימוש בכלי רכב בתוך המתחם, לטובת רכיבה על אופניים והליכה ברגל.
פתיחתו של מתחם ה-1000 מסמלת תחילתו של עידן חדש, בו קיימת העדפה ברורה לעבור למתחם הוליסטי, נגיש ורחב היקף, ואנו בהחלט צפויים לראות יותר חברות מבצעות מהלך דומה בשנים הקרובות.