סגור
הרשויות המקומיות האדר דסקטופ

״עיר הילדים״ מחכה למישהו שיחזיר את החינוך לראש סדר העדיפויות: זו התוכנית של שי קינן ונבחרת ״חולון מתחדשת״

מצב החינוך ב"עיר הילדים" מדאיג. גנים ומעונות סגורים, מחסור בסייעות, נטישת אנשי חינוך ונתונים נמוכים של תלמידים המסיימים בגרות מיטבית. אל מול מתייצבים שי קינן ונבחרת ״חולון מתחדשת״ שבראשה נשות ואנשי חינוך מנוסים, שמתחייבים להביא את השינוי בתחום החינוך

בחולון סובלים כבר שנים ממחסור חמור בסייעות, גנים סגורים הפכו לתופעה שכיחה, הורים פותחים וואטסאפ בבוקר ונחרדים לגלות שהגן סגור, מה שפוגע אנושות בשגרת החיים.
שי קינן לא חושב שמדובר בגזירת גורל וטוען שיש פתרונות יצירתיים, שכבר מיושמים בערים אחרות כמו ראשון-לציון. "כיום לא ניתן לקבוע את שכר הסייעות אך העירייה בהחלט יכולה למטב את התנאים שלהן, למשל לסייע באחזקת רכב ועוד הטבות. נוכל לסייע להן במימון לימודים במוסדות השכלה גבוהה, נפתח עבורן מסלולי קידום מקצועיים, ובמקביל נקים כוח עתודה מסייע למערך הגנים – בחולון בראשותי לא יהיה גן סגור!"
בנוסף מתכנן קינן להקים מחלקה ייעודית לחינוך הגיל הרך ולקדם הקמת מעונות-יום עירוניים מפוקחים לפעוטות. תתבצע הכשרה ייעודית של תושבות העיר לגננות 3-6 וגם לגילאי 0 עד 3, כשהמטרה לספק תעודה מקצועית בתום שנת הכשרה ולהעניק להן את ההערכה והתנאים הראויים.
2 צפייה בגלריה
המועמד לראשות העיר חולון, שי קינן
המועמד לראשות העיר חולון, שי קינן
המועמד לראשות העיר חולון, שי קינן
(יח"צ)
רק 12% מהתיכוניסטים מסיימים בגרות מיטבית
אחת הבעיות בחינוך העל-יסודי בחולון היא שרק 12% מהנוער מסיימים עם בגרות מיטבית. ניתן לתאר זאת כמחדל חינוכי בהשוואה לערים אחרות במרכז הארץ, כמו רמת גן בה אחוז המסיימים עם בגרות מיטבית מעל 30% ובראשון לציון 50%.
הפתרון שקינן מציע מוכר כ"מועדון ה-5" תוכנית שמתגברת לימודי 5 יח"ל במקצועות ריאליים ומיושמת בערים רבות. הוא מסביר "כשילד עולה לחטיבה לא נסליל אותו ל-3 או 4 יח"ל אלא הוא ייבחן על ערכים היקפיים כמו נחישות, התמדה, התנהגות בכיתה ועוד. במקביל נתגבר ילדי חטיבה בשיעורים פרטניים, וכשהם יעלו לתיכון הם ייכנסו אוטומטית למסלול 5 יח"ל. בערים אחרות הוכיחו שמועדון ה-5 מעלה את אחוזי התלמידים ב-5 יחידות שמסיימים בגרות מיטבית, ואתחיל להפעיל את המודל בחולון כבר במהלך 2024".
תוכנית נוספת שמציע קינן היא להנגיש לתלמידי תיכונים את האקדמיה, כפי שקורה לדוגמה בתיכון אורט בחולון. בתוכנית כזו יתאפשר לתלמידות ותלמידים להשתלב בלימודים אקדמיים ולצבור נקודות זכות לתואר ראשון, וכך להגדיל משמעותית את שיעור האקדמאיים בקרב תושבי חולון.
הנושא הכי חשוב הוא מתן שוויון הזדמנויות לילדים
בתור אב לשני ילדים, נושא החינוך קרוב מאד לליבו של קינן. הדבר המשמעותי מבחינתו זה להעניק שוויון הזדמנויות לכולם ולשבור את תקרת הזכוכית לילדים שסובלים מקשיים בלימודים, ואלו שלמשפחתם אין יכולת כלכלית להשקיע במורים פרטיים. "עץ עקום הוא עץ שמלכתחילה נשתל עקום. גם כשתלמיד חלש בחטיבה מדובר בתהליך ארוך ונדרש היה לחזק אותו כבר בהתחלה. לכן אנהיג תוכנית שתחזק את אותם ילדים במקצועות ליבה כבר מכיתה א' ועד י"ב על ידי שיעורים פרטניים. חייבים לנתק את הקשר הגורדי בין חוזק כלכלי להצלחה פדגוגית ולאפשר לכל ילד בחולון לממש את מלוא הפוטנציאל".
בינתיים גם החינוך המיוחד בחולון סובל מחוסר משאבים, וכ-600 ילדים נאלצים לצאת מדי יום בהסעות לערים שכנות כי לא מסופק להם מענה בתחומי העיר. "במקום להוציא עשרות מיליוני שקלים על הסעות, עדיף שנשקיע את הכסף אצלנו בעיר, נקים כיתות מכילות וכיתות תקשורת, וקריית חינוך מיוחד שתתן מענה מגיל גן עד גיל 21, יש בכך עניין ערכי והומני".
עוד בעיה שכיחה היא תופעת החרמים והשיימינג בבתי הספר. קינן שמשפחתו עברה לחולון כשהיה בן 9 סבל בילדותו מחרם כיתתי והתבייש לפנות לעזרת הוריו. "לבי יוצא אל אותם ילדים שעוברים חרם. מחקרים מצביעים שילדים מתקשים לפתוח את הסוגייה מול מבוגרים, ולכן אתחייב לפתוח קו מצוקה שמאפשר לילדים לקבל ייעוץ מבני נוער בליווי אנשי מקצוע מוסמכים."
2 צפייה בגלריה
רותי קרן, מקום 2 ברשימת חולון מתחדשת בראשות שי קינן
רותי קרן, מקום 2 ברשימת חולון מתחדשת בראשות שי קינן
רותי קרן, מקום 2 ברשימת חולון מתחדשת בראשות שי קינן
המנהלת המיתולוגית שהצטרפה לנבחרת החינוך של קינן
קינן לא מוביל לבדו חזון לשינוי חיובי בחינוך בחולון. שותפה בנבחרתו היא רותי קרן, מנהלת בתי ספר מיתולוגית. לקרן 36 שנות ותק במהלכן ניהלה את בית ספר בן גוריון, הקימה וניהלה את בית ספר אריאל שרון שנחשב בית ספר שמקדם תוכניות חינוך חדשניות, והקימה את מרכז האבחון "מאור" שמסייע לימודית ורגשית לתלמידי יסודי וחטיבות ביניים.
רותי לקחה על כתפיה לפתח באופן מסיבי את מערך כוח האדם העוסק בחינוך בעיר. "עם כניסתי לתפקיד אגייס אקדמאים תושבי חולון ואעניק להם מלגת לימודים בסך 15 אלף שקלים בשיתוף מכללת לוינסקי, כך שישתלבו בתפקידי מורים ומחנכים בשכר. באופן כזה נשיג כמות משמעותית של מורים שירצו לעבוד בעיר בה הם גרים וירגישו שהעיר נותנת להם בחזרה כבוד והערכה. ככל שנכשיר יותר אנשי חינוך איכותיים מתוך העיר, כך נוכל לשפר את מצב החינוך בחולון״.
על קינן היא סומכת שיביא את השינוי המיוחל לעיר "היום יותר מתמיד חולון זקוקה לראש עיר צעיר, נחוש ובעל מוטיבציה כנה להוביל שינוי. שי חי את השטח, מחובר לצרכי התושבים וקובע סדרי עדיפויות בהתאם. אני מאמינה ששי האדם הנכון במקום הנכון״.
מיד לאחר ה-7 באוקטובר שי קינן המתמודד לראשות עיריית חולון גויס למילואים יחד עם מאות אלפי אזרחים בישראל, "המלחמה חיזקה את החזון שלנו לעיר ואת גודל האחריות והמחויבות לשמור על חולון מאוחדת וחזקה, בחינוך ובביטחון" אומר קינן.
תוך זמן קצר כבר יזם והקים את מטה "חולון מתנדבת" שרותם עשרות בני ובנות נוער מהעיר להתנדב ולעזור לקהילה. הצעירים עושים ביקורי בית אצל בני גיל הזהב, מסייעים להם, קונים להם מצרכים ותרופות ומספקים להם אוזן קשבת. לצד זה הם גם מפיקים אירועים חברתיים למשפחות ועוזרים להם להתמודד עם המתח הנפשי שנגרם כתוצאה מהמצב הבטחוני. חלק מהפעילות כללה את מרוץ "רצים למען החטופים" לטובת העלאת המודעות לאגם ברגר ובר קופרשטיין שנמצאים בשבי החמאס וקמפיין חוצות למען השבת החטופים עם הכותרת "חולון מחכה לכם".
מטעם מפלגת חולון המתחדשת