סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

יתרונות וחסרונות של דירה במגדל – ולמה הטרנד הזה מתחזק?

1 מכל 5 דירות שנבנו לאחרונה הן דירות במגדלים. מדוע הפופולריות של מגורים בגובה ממשיכה לצבור תאוצה – ומהם היתרונות והחסרונות של המגמה?

בעשורים האחרונים לא רק מחירי הדירות מצויים בעלייה, אלא גם גובהן. אם בעבר בנייני מגורים רבים הגיעו לגובה של לא יותר מ- 4-5 קומות, בשנים האחרונות דירות במגדלים הפכו לצורת הבנייה הנפוצה בישראל: לפי נתוני התחלות הבנייה שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל חמש דירות שהחלו להיבנות במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 הייתה דירה במגדלים. אחת הסיבות לעלייה בבניית מגדלים לאורך השנים היא הרצון לנצל את משאב הקרקע המצומצם במדינה יחסית קטנה כמו ישראל. לצד זאת, דירת מגורים במגדל מאפשרת לדיירים ליהנות מסט שלם של יתרונות (וגם חסרונות). ריכזנו עבורכם את המרכזיים שבהם.
2 צפייה בגלריה
יתרונות וחסרונות של דירה במגדל
יתרונות וחסרונות של דירה במגדל
יתרונות וחסרונות של דירה במגדל
(pexels)
מגורים במגדל: יתרונות מרכזיים
העובדה שמגדלי מגורים הם חדשים וחדישים, מולידה סט שלם של יתרונות שמאפשרים לנו לשדרג את איכות החיים:
תשתיות מתקדמות – המגדלים משלבים את הטכנולוגיות והתשתיות המתקדמות ביותר, שהופכות את החיים לנוחים וקלים יותר. כך למשל מגדלים מודרניים כוללים פירי אשפה קומתיים, שחוסכים את הצורך לרדת ולעלות רק כדי לזרוק את הפח. פשוט זורקים את האשפה לפיר, שהוא חלק ממערכת פינוי אשפה הכוללת חדר מאוורר וחדר דחסנית. תשתית נוספת שאופיינית למגדלי מגורים היא חניון תת קרקעי, שיכול להפוך את החיים להרבה יותר נוחים בקיץ וכמובן גם בחורף.
בטיחות – בשונה מבניינים ישנים רבים, בניינים שנבנים לגובה כוללים ממ"ד: עפ"י חוק, בבנייני מגורים חדשים יש חובה לכלול ממ"ד בכל דירה, וזה לא הכול: התקנים מחייבים התקנת מערכת סינון אוויר אקטיבית. אז נכון שגם בחלק מהבניינים הישנים מתווספים ממ"דים במסגרת פרויקטי התחדשות עירונית, אך לא בכולם. ובמציאות הישראלית הממ"ד הפך לצורך בסיסי שמעלה את שווי הנכס.
מבנים לשימוש הדיירים – מגדלי מגורים רבים מכילים מבנים משותפים המשמשים את הדיירים: ממועדון דיירים המשמש לעריכת אירועים כמו ימי הולדת – ועד חדר כושר או אפילו בריכה שבהם מצוידים חלק ממגדלי היוקרה.
תחושת ביטחון – מגורים בגובה יכולים להקנות תחושת ביטחון גבוהה יותר, וגם לייצר הפרדה מההמולה בקומת הקרקע.
מגורים במגדל: חסרונות מרכזיים
למגורים במגדל יש יתרונות רבים, אך כפי שנראה מיד לא הכול ורוד. מהם החסרונות האפשריים של מגורים בגובה?
עלויות תחזוקה גבוהות – ריבוי המערכות המתקדמות במגדלי מגורים נועד לשפר את איכות החיים של הדיירים, אך תחזוקתן עשויה להיות יקרה: תחזוקה ותיקון של מערכות אלו תהיה מגולמת בתשלומי וועד הבית ובדמי הניהול, שצפויים להיות גבוהים יותר ביחס למגורים בבניינים נמוכים.
ריבוי דיירים, ריבוי דעות – ככל שהבניין גבוה יותר ומאכלס מספר רב יותר של דיירים, כך צריך להתחשב בדעות של יותר אנשים. התוצאה: תהליכי קבלת החלטות מורכבים יותר, שעשויים להקשות על קבלת החלטות משותפות בנוגע לחנייה, שיפוץ, טיפול בחזית הבניין ועוד.
תלות במעליות – ככל שגרים בקומה גבוהה יותר, כך התלות במעליות הולכת וגוברת. המשמעות יכולה להיות המתנה ארוכה למעלית בשעות העומס (למשל שעות היציאה והחזרה מהעבודה) או כאשר מתרחשת תקלה באחת המעליות.
חשש מהגובה – הורים רבים שמגדלים ילדים קטנים, חוששים מהגובה ומנפילות אפשריות. למרות שיש לכך פתרונות הגבהה ובטיחות שונים, לעיתים החשש נותר בעינו.
2 צפייה בגלריה
יתרונות וחסרונות של דירה במגדל –  ולמה הטרנד הזה מתחזק?
יתרונות וחסרונות של דירה במגדל –  ולמה הטרנד הזה מתחזק?
יתרונות וחסרונות של דירה במגדל – ולמה הטרנד הזה מתחזק?
(shutterstock)
החלטתם לגור במגדל? כך תקבלו מקסימום הגנה
כמו שכבר הבנו, אחד האתגרים הגדולים של מגורים במגדל הן העלויות הגבוהות, הנובעות בין היתר מהצורך לתקן נזקים שנגרמו בחללים המשותפים. אחת הדרכים להגן על הכיס במקרה של נזקים לחללים אלו הוא רכישת ביטוח בית משותף, שאמור להעניק כיסוי מפני מגוון רחב של סיכונים. את ביטוח הבית המשותף אמורים לרכוש וועד הבית או חברת הניהול. ניתן לחסוך בעלויות ולבטח במקום אחד לא רק את השטחים המשותפים אלא גם את השטחים הבלתי משותפים – כלומר את הדירות של הדיירים. מענה כולל בכתובת אחת גם יקל על ההתנהלות בעת מקרה ביטוח – וגם אמור לגלם חיסכון כספי.
ואם כבר מדברים על ביטוח בתי הדיירים – מדוע חשוב להצטייד בביטוח מבנה? ביטוח מבנה נועד להגן על הכיס מפני שורה של סיכונים, מרעידת אדמה ועד נזקי מים שנגרמים למבנה הדירה. מכיוון שעלות המבנה במגדל צפויה להיות גבוהה יותר, ההגנה לכיס אמורה להיות משמעותית יותר ומכאן חשיבותה הגדולה. על מנת לקבל הגנה מקיפה לדירה במגדל אפשר לרכוש ביטוח דירה בהפניקס, הכולל ביטוח מבנה וביטוח לתכולת הדירה (אפשר לרכוש את כל אחד מהביטוחים בנפרד או את שניהם ביחד). כדי לייצר מעטפת ביטוחית מותאמת אישית, ביטוח הדירה של הפניקס כולל מגוון כיסויים לרבות כיסוי נזקים שנגרמו בעקבות רעידת אדמה, נזקי צנרת כיסוי לצד ג' ועוד.
בשנים האחרונות יותר ויותר דיירים עוברים למגדלים. היערכות נכונה תסייע לכם ליהנות מיתרונות המגורים במגדל – ותעניק מענה לאתגרים השונים.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות