סגור
הרשויות המקומיות האדר דסקטופ

האם זה ראש העיר שיחלץ את חולון מכאוס תחבורתי?

עיני חולון נשואות אל שי קינן, המועמד המוביל לראשות העירייה, בתקווה שיחלץ את התושבים מהפקקים והשכונות הנצורות. "היום יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל, ונדרש להקים מנהלת תחבורה שתקיים שיח מקצועי בין נת"ע והעיריה".

מצב התחבורה בחולון הפך כאוטי והתושבים נצורים בבתיהם
מיום שהתחילו בישראל בסלילת הרכבת הקלה סובלים תושבי גוש דן משיבושי תנועה תכופים ונשנים. אולם נראה שהעיר ש"חטפה" את המכה הכי קשה בפן התחבורתי, היא דווקא חולון. בעוד בתל-אביב ובראשון לציון השכילו להקים בעיריות מנהלת תחבורה שמקיימת שיח מקצועי מול חברת נת"ע, עיריית חולון מאפשרת לנת"ע להכתיב את מה שקורה ברחובות העיר. התוצאה עגומה וקשה מנשוא - רחובות סגורים למשך חודשים ארוכים בלי שמתבצעות בהם עבודות ותושבים נצורים בשכונות, מתקשים לצאת בבוקר לעבודה ולשוב הביתה בסוף היום.
שי קינן, המוביל בסקרים לבחירות הקרובות לראשות עיריית חולון, סובל גם הוא מהמצב כמו יתר תושבי העיר. "אני גר בשכונה מרכזית, ולוקח המון זמן לצאת ברכב לרחוב סוקולוב שנמצא עשרות מטרים בודדים מביתי. כמובן שאני לא היחיד, כל התושבים מרגישים שאנו חיים בשכונות נצורות. לצערי הכאוס התחבורתי שחולון נקלעה לתוכו נובע מגישה ניהולית לקויה מצד העירייה וראש העיר המכהן, ולכן קידמתי את הפתרון התחבורתי לנושא שעומד בין סדרי העדיפויות הגבוהים ביותר שלי".
2 צפייה בגלריה
המועמד לראשות העיר חולון, שי קינן
המועמד לראשות העיר חולון, שי קינן
המועמד לראשות העיר חולון, שי קינן
(יח"צ)
מנהלת תחבורה מקצועית מול נת"ע היא האור בקצה המנהרה
במטרה לחלץ את חולון מהכאוס בכבישים, מציע קינן להקים מנהלת תחבורה שתתאם על בסיס יומי בין עיריית חולון לנת"ע ולמשרד התחבורה. מדובר בפתרון מנהלתי שמוכיח עצמו בתל-אביב ובראשון לציון, וקינן להוט ליישמו בחולון לאחר הבחירות. אחד מתפקידי המנהלה יהיה לחייב את חברות התשתית לעמוד בלוחות זמנים ברורים ומוגדרים ולמנוע חריגות בזמני ביצוע, ובמקביל למנוע סגירת רחובות שלא מתבצעת בהם עבודה בפועל.
"בראשון לציון ראש העיר רז קינסטליך יזם הקמת מנהלת תחבורה והציב בראשה את יהודה בר-און, לשעבר מנכ"ל נת"ע ומנכ"ל נתיבי איילון. בתל-אביב גם הקימו מנהלת תחבורה שיורדת לפרטים הכי קטנים, למשל לחייב את נת"ע להציב ברדיוס של 500 מטר מאתרי חפירות מלכודות לחולדות שעולות לשטח" כך אומר קינן. "בתור חבר מועצה מכהן, דרשתי ממשרד התחבורה להתייחס למצבם של תושבי חולון וכבר בחודש הקרוב מתוכנן להתקיים סיור בעיר בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד התחבורה. זה משהו שראש העיר היה צריך לעשות כבר מזמן – חייבים להכניס את האינטרס של תושבי חולון לשולחן העגול מול נת"ע."
עורקי תחבורה חדשים בג'סי כהן, תל גיבורים ובן גוריון מזרח
שתיים מהשכונות הנצורות בחולון הן ג'סי כהן ותל גיבורים. על אף סמיכותן לנתיבי איילון לא קיים כביש שמאפשר יציאה או כניסה נוחה לתושבי השכונות, ונוצרים פקקים בלתי הגיוניים ברחובות פנימיים כמו דב הוז או כיכר קוגל. קינן בחר שלא להמתין ליום בו ייבחר לראש העיר אלא התחיל במגעים מול שרת התחבורה מירי רגב בנושא. על הפרק סלילת שני כבישים שיחברו את שתי השכונות לאיילון, כחלק מתוכנית ההתחדשות העירונית וניוד זכויות הבניה לקו העורפי.
עניין נוסף שדורש התערבות מיידית הוא האזור בין חולון לעיר השכנה ראשון לציון. מדובר בתא שטח המונה כחצי מיליון תושבים ועתיד לצמוח בתוך כעשור לכ-700 אלף תושבים. כיום, רק כביש בודד מחבר בין חולון לראשון ציון והוא פקוק רוב היום. קינן מקדם תכנית לסלילת כביש חדש בין קניון הזהב לשכונת בן גוריון מזרח בחולון "הפתרונות שאני מביא לשולחן ישחררו עומס תחבורתי רב מתושבי חולון. כך נוכל להקל על התנועה לא רק לתושבי השכונות הספציפיות האלו אלא לכלל תושבי העיר, ובאותה נשימה גם לתושבי ראשון לציון הסמוכה."
2 צפייה בגלריה
פקק תנועה ביציאה מהעיר חולון
פקק תנועה ביציאה מהעיר חולון
פקק תנועה ביציאה מהעיר חולון
(צילום: ניר קידר)
חולון זקוקה לראש עיר אקטיבי שיודע להניע מגה-פרויקטים
ההתנהלות מול נת"ע וחילוץ השכונות הנצורות אינה הפעם הראשונה שקינן מנהל מגעים מול משרד התחבורה בכדי לדאוג לתושבי עירו. עוד ב-2016 כשכיהן בתור סגן אש העיר, פנה לשר התחבורה דאז ישראל כ"ץ בבקשה להכליל את חולון בתוכנית החומש של משרד התחבורה. משרד התחבורה נעתר לבקשתו וב-2024 עם השקעה של מיליוני שקלים עתיד להיפתח מחלף חולון מזרח שיחבר 200,000 מתושבי העיר לכביש 4. מדובר בבשורה מבורכת שרבים מצפים לקראתה.
קינן מוסיף "לתפיסתי ראש עיר נבחר במטרה לספק שירות לתושבים. כבר הוכחתי שאני יודע לעבוד מול משרדי ממשלה בכל התחומים כולל התחום התחבורתי, ואני מסוגל להניע פרויקטים אסטרטגיים ולהזרים מיליוני שקלים לאפיקים הנכונים. נכונה לנו עבודה רבה בנושא התחבורה ואני מביא ידע, ניסיון ורצון לקדם את איכות החיים למען תושבי חולון – בכל התחומים."
מטעם מפלגת חולון המתחדשת