סגור
כדאי להכיר

מאירה עזריאל: הקאוצ'רית המדוברת בישראל

שנת 2021 מתקרבת לקיצה, ובמסגרת כתבות המדור לסיכום השנה החלטנו הפעם לתת את הבמה לעולם הקאוצ'ינג בישראל

תחום הקאוצ'רים חי ובועט כבר לאורך שני עשורים, אולם מאז שפרצה לחיינו מגפת הקורונה, נרשמה עלייה חסרת תקדים במספר האנשים שפנו לקבל תמיכה, ייעוץ והכוונה דרך הקאוצ'רים השונים, ואחת מנשות המקצוע הבולטות ביותר בתחום זה היא מאירה עזריאל.
הייחודיות של מאירה באה לידי ביטוי ברגישות יוצאת דופן, מקצועית ללא דופי, כאשר היא נושאת עימה ארסנל כלים מגוון מכמה שיטות וגישות, יכולת וורבלית טובה ובזכות כל אלו ועוד, היא מצליחה לנווט אנשים בדרך להצלחה בחיים.
3 צפייה בגלריה
איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון
איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון
איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון
(שי שלום צלם)
אולם ישנו דבר אחד נוסף שמבדיל את מאירה מרבים אחרים במקצוע. אל המפגשים שלה מול המתאמנים היא מביאה גם סיפור חיים אישי, שבו גם היא מצאה את עצמה יום אחד בתחתית, אך בעזרת אימון עצמי, הצליחה להתגבר על הקשיים בדרך למקום בו היא נמצאת כיום.
מפיקה מטעם המדור שוחחה על כך עם מאירה, ואלו הרשמים שהביאה עימה בחזרה אל המערכת.
שלום מאירה, האם תוכלי לספר לנו מי סוג האנשים המגיעים אלייך לאימון אישי?
"לאימון אישי מגיעים כולם, בני נוער ומבוגרים, נשים וגברים, דתיים וחילוניים, רווקים ורווקות, אנשים נשואים, ואפילו יש בני הגיל השלישי, ולכולם יש מכנה אחד משותף, הם מגיעים לאחר שחוו משבר או נמצאים בעיצומו של משבר בחיים, כאשר הם מרגישים כי אינם יכולים להמשיך ולהתמודד עוד לבדם, אלא חייבים מישהו שיכוון ויעזור להם לבצע את השינוי לו הם מייחלים, להתגבר על כאב ומחסומים, בפן האישי והמקצועי".
3 צפייה בגלריה
איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון. תכשיטים: אלינור אללוף
איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון. תכשיטים: אלינור אללוף
איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון. תכשיטים: אלינור אללוף
(שי שלום צלם)
עד כמה הקורונה תרמה לעלייה במספר האנשים שפונים אלייך לעזרה?
"המון, כיוון שהקורונה שמה על השולחן קלפים חדשים שיצרו תחושה של אי-ודאות וחוסר איזון בחיים, וזה הדבר שמרבית האנשים לא אוהבים, כאשר הם לא מזהים את עצמם ברגע של שינוי קיצוני.
יש כאלו שהלכו לאיבוד בגלל הקורונה, ויש מי שהקורונה רק היתה טריגר לדברים עמוקים שאנשים הטמינו בתוכם לאורך שנים רבות. זו יכולה להיות טראומה או אירוע מרגע הלידה ועד היום, חוויה לא נעימה שנצרבה בזיכרון התאי שלנו במהלך שנות חיינו, לכן אני לא מסתכלת על הקורונה רק מנקודת מבט של אסון עולמי. מבחינתי היא הועילה לרבים, שסוף סוף אזרו אומץ לשפר את חייהם מחדש".
עד כמה סיפור החיים הקשה שאת עברת בחיים משמש אותך במהלך האימונים מול אחרים?
"העובדה שאני לא רק עוד קואצ'רית, אלא כזו שבעצמה חוותה זמנים קשים ביותר, ואין זה משנה מה הסיבה, אלא העובדה שאני יודעת כיצד זה מרגיש להיות שם על הקרשים. כיוון שידעתי לאסוף את עצמי, את השברים, ותוך כדי תנועה גם לקלף את הקליפות והחסמים שחשבתי בזמנו שמגנים עליי, וסיגלתי לעצמי כלים שעזרו לי לעקוף את השכל והרחיבו נקודת מבט, את הנוסחה הזו והיא רחבה ביותר, אני מביאה אל מי שמגיעים אליי בשעת משבר".
באיזו נקודה בחיים התחלת את השינוי שלך, ומה היתה הנקודה הזו?
"הכל החל אצלי בגיל 45, זו היתה תקופה שפתאום מצאתי את עצמי בתחושת ריקנות שקשה היה להסביר במילים, זו הובילה אותי למשבר גדול בחיי ולחוסר יכולת להכיל את הסביבה, ונורא עוד יותר, לא יכולתי להכיל את עצמי, חוסר רצון לקום בבוקר וללכת לעבודה, והבדידות תפסה חלק נכבד משגרת חיי דאז.
הרגשתי שאני חייבת לעשות שינוי ולחשב מסלול מחדש, לכן נרשמתי לסדנאות שונות, הלכתי לאימון בעצמי, והתחלתי ללמוד את התחום באופן מקצועי. משם הכל החל לזרום אחרת, החיים החלו לחייך אליי בחזרה, ומהנקודה הזו הבנתי כי הגעתי אל הייעוד שלי, לעזור לאחרים בדיוק כפי שאני למדתי לעשות זאת עם עצמי.
היום, כאשר אני מלווה ומנחה אחרים למודעות ולהתפתחות אישית, ליצירתיות וכיצד לצאת ממשברים, אני מתמלאת בעצמי בכל יום מחדש".
מה הדבר או כלי העבודה החשוב ביותר מבחינתך בטיפול?
"בראש ובראשונה ההבנה כי על מנת לייצר שינוי, המתאמן חייב להיות נאמן לעצמו ולתהליך, אחרת זה לא משנה מה אני או אנשי מקצוע אחרים יגידו, הדרך לצמיחה ופריחה מחדש תלויים קודם כל במי שמבקש לעשות זאת עבור עצמו".
מאירה עזריאל: לקוחות מעידים
לקראת הראיון עם מאירה, שוחחתי גם עם נשים וגברים שנעזרו בה על מנת לצאת לדרך חדשה, ושאלתי אותם מה הדבר שהכי תפס אותם באימון מולה. כולם ללא יוצא מן הכלל העידו כי יש לה יכולת מדהימה לזהות את שורש הבעיה כבר בפגישה הראשונה, כאשר היא עושה זאת על ידי מגוון של שאלות מנחות ובעזרתן היא מצליחה לעלות על דפוסי ההתנהגות המעכבים, וכך יודעת להדריך כיצד ניתן לשלוט עליהם ולשנות אותם. על אימונים שבהם מאירה משלבת בין פרקטיקה ורוח, ועל שהיא בונה ארגז כלים שבו ניתן לעשות שימוש באופן מיידי לא רק בקליניקה, אלא להתמודד איתם בחיי היום יום.
מאירה עזריאל: תפיסת עולם
3 צפייה בגלריה
מאירה עזריאל | איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון
מאירה עזריאל | איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון
מאירה עזריאל | איפור ושיער: אודי יהודה בן שמעון
(שי שלום צלם)
לפני סיום הראיון שאלתי את מאירה מהי תפיסת העולם שלה בתחום הקואצ'ינג ובכלל, היא סיפרה: "יש משפט של ד"ר אייל אונגר שמבחינתי מסמל נהדר את מה שאני חשה וחושבת, "אל תיתן למי שאתה היום, למנוע מעצמך את מי שתוכל להיות מחר"".

אם גם אתם הגעתם למבוי סתום בחיים ומבקשים ליצור שינוי, מאירה עזריאל היא קואצ'רית שכבר עזרה לרבים אחרים, וגם אתם יכולים.
לפרטים נוספים חייגו: 052-3290452