"כשמכנים את ה-CFO כ-Chief Future Officer, צריך להבין שהעתיד הזה כבר כאן"
כך אמרה מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פועלים טק, באירוע CFO CONNECT בתל אביב. נעם קנטי, שותף מנהל ב-EY, הוסיף כי "ה-AI ישחרר את מנהלי הכספים ממשימות שוטפות ויאפשר להם להתמקד ביצירת ערך ובהובלת החלטות"
אמש (שני) התקיים במלון הילטון תל אביב אירוע CFO CONNECT, יוזמה רבעונית של פועלים טק שנערכה הפעם בשיתוף EY. עשרות סמנכ״לי כספים של החברות המובילות במשק התכנסו לשיח מקצועי על האתגרים וההזדמנויות בשוק ההון ערב פתיחת כנס ה-JOURNEY השנתי.
מיכל קיסוס הרצוג, מנכ״לית פועלים טק, פתחה את הערב ואמרה "כשאנחנו מדברים על CFO כ-Chief Future Officer, צריך להבין שהעתיד הזה כבר כאן. ה-CFO אולי מתבסס על נתוני עבר, על הדוחות והמספרים שכבר קרו, אבל בפועל הוא האיש שדוחף את החברה קדימה. סמנכ״לי הכספים הם חלק בלתי נפרד משולחן קבלת ההחלטות בחברה, והם אלה שמעצבים את פני העתיד של הארגון".
לדברים אלה הצטרף נעם קנטי, שותף מנהל בEY, שהדגיש את תפקידו המשתנה של סמנכ"ל הכספים בעידן החדש "בעולם שבו בינה מלאכותית נכנסת לעומק העבודה הפיננסית, ה-AI ישחרר את מנהלי הכספים ממשימות שוטפות ויאפשר להם להשקיע יותר ביצירת ערך ובקבלת החלטות אסטרטגיות".
הדיון על ההיערכות לגל ההנפקות הקרוב מתקיים גם על רקע סקר מקיף שפועלים טק פרסמה יחד עם MEIDATA לפני כשנה. הסקר חזה כי שוק ההנפקות ייפתח מחדש בשנת 2025, עם תחזית שלפחות חמש חברות ישראליות יצאו להנפקה. אמנם תחילת השנה התאפיינה בקצב איטי מהצפוי ורק חברה אחת השלימה הנפקה, אך הכיוון הכללי נראה חיובי, ובקרוב צפויות להצטרף אליה חברות נוספות.
מתוך נקודת המבט הזו נבנה גם האירוע עצמו, שהורכב משני פאנלים: הראשון עסק במיזוגים ורכישות, ולאחריו התקיים הפאנל המרכזי שעסק במגמות שוק ההון ובהיערכות לגל ההנפקות. את הפאנל הנחתה ד"ר עדי הורוויץ לביא, סמנכ״לית צמיחה והשקעות בפועלים טק. מהדיון עלה כי לצד חלון ההזדמנויות שנפתח, לחברות ישראליות נדרשת היערכות מקיפה לקראת ההנפקה: החל בבניית נרטיב ברור למשקיעים, דרך עמידה בסטנדרטים של ממשל תאגידי, ועד פיתוח מערך קשרי משקיעים מתמשך.
את התובנות הללו חיזקו גם הדוברים. אסף חומצאני, ראש תחום רישום אירופה בנאסד"ק, שמביא עמו ניסיון ישיר מליווי מאות חברות בינלאומיות שהונפקו בבורסה, אמר כי "חברה שרוצה להצליח בהנפקה חייבת לשים במרכז לא רק את המספרים אלא את הסיפור שהיא מביאה לשוק". אוונגלוס פרוס, סמנכ״ל הכספים של פאגאיה, הוסיף מניסיונו כי "השקיפות והיכולת לייצר אמון לאורך זמן הן תנאי קריטי עבור חברות ישראליות". מארק יפה מלתם ווטקינס סיכם כי ה-make or break של תהליך ההנפקה הוא בחירת סמנכ"ל הכספים הנכון והיכולת שלו להמשיך לנהל את הצד הפיננסי חברה לצד ניהול תהליך ההנפקה.
באירוע הוצגה תחזית של חמש עד שמונה הנפקות של חברות ישראליות עד סוף 2026. הדוברים הדגישו כי ההצלחה לא תגיע רק מהנתונים הפיננסיים, אלא בעיקר מהיכולת של החברות לספר סיפור קוהרנטי ולפעול בסטנדרטים שמצופים מהן בזירות הבינלאומיות.















