לא רק יפה: DS4 מציעה יוקרה מעודנת, מבלי לוותר על חוויית נהיגה
DS4 לא מתרברבת. היא פשוט עושה את שלה – עם עיצוב נועז שזוכה בפרסים בינלאומיים ולא רודף אחר טרנדים חולפים, טכנולוגיה שמתאימה עצמה לכביש ופותרת בעיות אמיתיות של נהגים ישראליים, הינע PHEV עם הספק משולב של 225 כ"ס וזמינות כוח מצוינת ונוכחות מרשימה ומעודנת שמדברת בשפה של מנהלים מתוחכמים שיודעים להעריך יוקרה אמיתית ומחפשים חלופה למותגים המוכרים
רכב יוקרה לא צריך להכריז על עצמו בקול רם. ה-DS4 שומרת על אלגנטיות, אבל בכל פרט בה, מהעיצוב החיצוני ועד לגימור בתא הנוסעים, ניכר שהושקעה מחשבה, ממותג שבא מעולם אחר. איך זה מרגיש לנהוג ב'הוט קוטור' של עולם הרכב?
הישראלים מחפשים יוקרה אחרת
השוק הישראלי יודע בדיוק מה הוא רוצה מרכב יוקרה. לקוחות הקטגוריה לא מסתפקים בסטנדרטים בסיסיים, ולא מתרשמים רק מתוויות של מותגים. הציפיות הן לאיכות חומרים גבוהה, לטכנולוגיה שעובדת ולא רק נראית טוב על הנייר, ובעיקר – לרכב שיישאר רלוונטי גם כעבור כמה שנים. מותג הפרימיום DS בונה בשנים האחרונות שושלת חדשה של רכבי יוקרה, וביניהם ה-DS4, המיוצרת בגרמניה ומציעה שיק צרפתי.
עיצוב שהוא שמעל לטרנדים החולפים
הזכייה בתואר "המכונית היפה ביותר לשנת 2022" בפסטיבל הרכב האירופאי הגיעה מרצון ליצור מורשת, ולא רק להרשים. ה-DS4 מציגה גישה עיצובית שמנסה לשלב בין הפרקטיות של האצ'בק משפחתי לבין הנוכחות החזותית של רכב פנאי, מבלי להגיע לקיצוניות של אף אחד מהכיוונים האלה.
הקו החיצוני נע בין שלוש גרסאות של הדגם: מה-"Cross Opera", דרך ה- "Cross Rivoli"ועד ה-"Trocadero". הפרטים הקטנים - הידיות הנסתרות, הזכוכיות המושחרות מאחור, חישוקי ה-19 ו-20 אינץ' (בהתאם לגרסה) – יוצרים מראה שמושך תשומת לב מבלי להיראות מאולץ.
חלל הפנים - בין פונקציונליות לחוויה
מה שמבחין את ה-DS4 מחלק גדול מהמתחרות זה שגם בגרסת הכניסה, רמת האבזור והגימור מרגישה כמו שדרוג לעומת רכבי המתחרים. לוח המחוונים הדיגיטלי (7 אינץ'), מערכת המולטימדיה עם מסך המגע (10 אינץ'), התמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay – הכל קיים כסטנדרט.
תוכלו למצוא בדגמי ה-DS4 (בהתאם לגרסה) מצלמות היקפיות 360 מעלות, תאורת LED מטריקס תלת ממדית אקטיבית למניעת סנוור, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מתקדמת עם פתחים במושב האחורי ויכולת לקבוע מראש את הפעלת המיזוג מאפליקציה (למכשירים תומכים, לאחר הרשמה). אלמנטים כמו מושבים חשמליים חכמים עם 8 תוכניות עיסוי, חימום ואיוורור, מערכת מולטימדיה עם זיהוי קולי ואפליקציה MY DS עשירה במידע ופונקציות – מוסיפים לתחושה שמישהו באמת חשב על חוויית השימוש. הגרסה הבכירה מציעה מסך שלישי (5 אינץ') ליד מוט ההילוכים לגישה מהירה למערכות נוספות.
הפתרון לדילמה המוכרת - נוחות מול ביצועים
אחד היתרונות הבולטים ביותר של ה-DS4 נוגע לדילמה המוכרת של רוב היצרנים, בין מתלים רכים לנוחות או קשיחים לביצועים - אשר מקבלת פתרון טכנולוגי חדשני. גרסת ה-OPERA מציעה מערכת מתלים אדפטיבית הכוללת מצלמה קדמית שסורקת את איכות הכביש ומתאימה את קשיחות המתלים בהתאם.
המשמעות בפועל, בנסיעה יומיומית, המתלים מתרככים ומטפלים בבורות ובאיכות האספלט של כבישי ישראל, אבל כשהמצב דורש – בכביש מפותל או במצב של נהיגה דינמית יותר – המערכת מתקשחת ומעניקה יציבות טובה יותר.
עיצוב וחוויית נהיגה - מבלי לוותר על הבטיחות
חבילת הבטיחות כוללת את המערכות שכבר הפכו לחובה – התרעת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם שמירה על מיקום בנתיב.
הדגם כולל גם התרעה על שטח מת במראות, זיהוי תנועה חוצה מאחור, מערכת לזיהוי עייפות הנהג וזיהוי תמרורים שמוצגים בלוח המחוונים. כאופציות מתקדמות מוצעים פנסי מטריקס LED. דירוג הבטיחות במבחן EuroNcap המחמיר עומד על 5 כוכבים.
מנוע פלאג-אין היברידי
הישראלים מקבלים את גרסת ה-E-TENSE הפלאג-אין ההיברידית – כזו שמשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' טורבו שמפיק 180 כ"ס ו-30.6 קג"מ בשילוב עם מנוע חשמלי המספק 110 כ"ס, כך שההספק המשולב מגיע לכדי 225 כ"ס, הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש נעשה תוך 7.7 שניות, והיכולת הנהיגה חשמלית לטווח של 61-63 ק"מ בהתאם לגרסה. טעינה מעמדה ביתית תארך בין שעתיים ל-7 שעות.
יוקרה בראש שקט
בהתאם לסגנון הצרפתי המעודן, ה-DS4 מצליחה לשלב בין עיצוב מודרני, חוויית נהיגה נעימה אך דינמית, ונוחות מפנקת. ה-DS4 מגיעה עם 3 שנות אחריות או 100,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) וכן אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה, המוקדם מבניהם.
בשורה התחתונה, DS4 מציעה חלופה למי שמחפש יוקרה קצת שונה מהמוכר והידוע. עבור מי שמחפש את השילוב הזה של עיצוב צרפתי, טכנולוגיה מתקדמת כל מקרה. לא עוד ניסיון לשכפל מתכון שחוק – אלא להמציא מחדש את היוקרה השקטה.





























