סגור
CORPORATE.890/100

מרכז הפיתוח המתקדם ביותר בישראל בתחום החינוך- נמצא בכלל בתוך מכללה

12 שנים עברו מהיום בו ניצבה האקדמית גורדון בפני סכנת סגירה בעקבות התנהלות מנהלית וכלכלית לא יציבה. מאז יצאה המכללה למסע מהפכני שמיצב אותה כתף אל כתף עם המכללות המובילות בארץ ואף לעמוד בראש רשימת המכללות הטכנולוגיות בארץ

המהפכה הטכנולוגית שעברה המכללה הוותיקה הייתה משמעותית. המיקוד העיקרי היה לגייס מורים בעלי יכולות טכנולוגיות מתקדמות, שיכולים לקחת את בתי הספר בכל רחבי הארץ לשלב הבא ולהפוך את השיעורים המיושנים למותאמים לדור החדש של התלמידים.
עם תחילת מגפת הקורונה, גורדון היתה כבר ערוכה ללמידה חדשנית כולל סטודיו אשר הוקם וצויד בציוד הצילום וההפקה הכי טובים שיש לצורך הפקת קורסים מקוונים ברמה הכי גבוהה שאפשר. תוך יום עברה האקדמיה ללמד מעל אלף קורסים אונלין. התקופה הזו הוכיחה שקיים צורך בשיטת לימוד שונה ואף שילוב לימודים מרחוק במידת הצורך.
בהמשך, לאחר שזוהה צורך להטמיע פדגוגיה חדשנית במערכת החינוך, הקימה המכללה חברת בת ייחודית בנוף האקדמי - ״גורדון פדגוגיה חדשנית״. החברה החדשה נולדה מתוך הרצון הגובר של בתי ספר וגופי חינוך במדינה ובעולם בדרכי למידה חדשות וחדשניות, שיאתגרו את הלומד ויאפשרו חינוך איכותי יותר- גם בתנאים לא שגרתיים כמו למידה מרחוק או למידה עצמית. הקורונה היוותה בדיוק את הזרז שהחברה הייתה צריכה, כאשר בשנה הראשונה להיווסדה של ״גורדון פדגוגיה חדשנית״ מחזור המכירות שלה עמד על כ-1.2 מיליון שקלים, בעוד בשנה שלאחריה המחזור גדל פי ארבעה לסכום הקרוב לכ-5 מיליון שקלים.
תחומי המומחיות העיקריים של "גורדון פדגוגיה חדשנית" מתחלקים למספר קטגוריות:
תחום ראשון - יבוא בלעדי של מוצרי חינוך טכנולוגיים בתחומי החינוך דרך יצרנים מחו״ל. גורדון משלבת מגוון טכנולוגיות חדשניות בהוראה, כגון מציאות מדומה, מציאות רבודה, ספרים אינטראקטיביים, רובוטים ללימוד תכנות ועוד. טכנולוגיות אלו תורמות להנגשת התכנים הלימודיים, מעוררות את סקרנות התלמידים ומאפשרות להם ללמוד בצורה חווייתית ויעילה יותר.
התחום השני - יצירה ופיתוח מוצרים חדשים לחלוטין החל משלב התכנון, דרך הבנייה ועד יציקת התכנים החינוכיים לתוך מוצרי הלמידה הטכנולוגיים. גורדון מאמינה שצוותי ההוראה הם המפתח להצלחת כל תוכנית חינוכית.
התחום השלישי – עיצוב מרחבי למידה טכנופדגוגיים חדשניים במערכות החינוך: בתי ספר, מרכזי חדשנות, בתי חולים ומתנ"סים.
החברה מציעה מגוון תוכניות פיתוח מקצועי, המותאמות לצרכים ולרצונות של צוותי ההוראה. תוכניות אלו מסייעות למורים לרכוש כלים חדשים, להתעדכן בחידושים האחרונים בתחום החינוך ולפתח את גישות ההוראה שלהם. נוסף על כל אלו, האספקט המעניין ביותר של החברה הוא היכולת לקחת את מגוון הטכנולוגיות שהיא מציעה, ולהנגיש אותם לבתי ספר ואוניברסיטאות. ההנגשה מתבצעת דרך בנייה ועיצוב של חללי למידה טכנולוגיים מתקדמים, המשלבים מספר רב של טכנולוגיות לכיתת לימוד אחת, כיתת העתיד. גורדון מתכננת ומעצבת מרחבי למידה חדשניים, המותאמים לצרכים ולסגנונות הלמידה השונים של התלמידים. מרחבים אלו מעודדים למידה פעילה, שיתופית וחווייתית ומאפשרים לתלמידים להיות שותפים פעילים בתהליך הלמידה.
1 צפייה בגלריה
יגאל שייניס, מנכ״ל ״גורדון פדגוגיה חדשנית״ וסגן נשיא האקדמית גורדון
יגאל שייניס, מנכ״ל ״גורדון פדגוגיה חדשנית״ וסגן נשיא האקדמית גורדון
יגאל שייניס, מנכ״ל ״גורדון פדגוגיה חדשנית״ וסגן נשיא האקדמית גורדון
(יח"צ )
גישתה של "גורדון פדגוגיה חדשנית" היא הוליסטית הנותנת מענה מלא לבית הספר החל משלב האפיון, עיצוב ופיתוח מקצועי לצוות החינוכי ועד לליווי בשטח לאורך שנים. החברה רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים בחינוך התלמידים, החל מהמורים וההורים ועד לצוות ההנהלה. שיתוף פעולה זה תורם ליצירת סביבת למידה תומכת ומותאמת אישית לכל תלמיד. גישתה הייחודית של "גורדון פדגוגיה חדשנית" משפיעה באופן משמעותי על מערכת החינוך בישראל. בתי ספר רבים ברחבי הארץ כבר אימצו את גישתה של החברה, ומראים שיפור משמעותי בהישגי התלמידים ובשביעות רצונם מהלמידה.
יגאל שייניס, מנכ״ל ״גורדון פדגוגיה חדשנית״ וסגן נשיא האקדמית גורדון- ״ את החברה הקמנו מתוך צורך של מערכת החינוך בישראל לעבור תהליך עמוק של שינוי דיגיטלי. היום אנחנו לוקחים את חווית הלמידה הישנה, והופכים אותה לעדכנית יותר, חוויתית יותר וטכנולוגית יותר עבור תלמידים וסטודנטים כאחד״
עיצוב חללי הלמידה
תהליך העיצוב אינו כולל רק את האלמנטים המודולריים של הריהוט, אלא גם את בחירת הטכנולוגיות שישולבו במרחב, מרמת הריהוט, דרך צבע הקירות והכיתוב עליהם ועד הטכנולוגיה המיוחדת שתשתלב במרחב ותהפוך את הלמידה בו לחדשנית והכי חשוב - תסחוף את התלמידים להביע דעה, לשאול שאלות, ותעורר סקרנות".
אלו הם שלושה מתוך מגוון המתחמים המעוצבים של האקדמית גורדון:
כיתת העתיד
כיתת העתיד היא כיתת לימוד שמעוצבת בדרך פורצת דרך בהתבסס על ספרו של דויד ת'ורנבורג (2013) "ממדורת השבט למציאות המדומה". הספר מציג מודל לסביבות למידה המקדמות מעורבות ולמידה במאה ה-21 בעולם של שינויים דינמיים. עיצוב הכיתה נשען על ארבע מטאפורות המתייחסות לעולם הבראשיתי ולדרך שבה בני אדם לומדים:
1. מדורת השבט (Campfire) המייצגת למידה ממומחה;
2. בור המים (Watering hole) המייצג למידה מעמיתים בדרך לא פורמלית;
3. המערה (The cave) המייצגת למידה אישית על ידי רפלקציה אינטרוספקציה
4. החיים שמייצגים למידה סדנאית מתוך עשייה.
בהתאמה למודל של ת'ורנבורג, כיתת העתיד מכילה אזור מרכזי ללמידה במליאה - מדורת השבט ואזורי עבודה צוותיים, א-פורמליים (בור המים) ואישיים (המערה). הכיתה מעוצבת באופן המאפשר ארגון למידה גמיש ונגיש של מנחה ולומדים. הכיתה מכילה כמות רבה של אביזרים טכנולוגיים, בתוכם אייפדים, מדפסת תלת מימד, מסכים ומחשבים נייחים וגאדג'טים מגוונים המקדמים למידה חווייתית והתנסותית.
מרחב למידה בזרימה
מרחב למידה זה כולל מגוון אמצעי למידה מודולריים הכוללים ריהוט המאפשר דרכי הוראה מגוונות, אמצעים טכנולוגיים חדשניים וייחודיים מגוונים, ביניהם: מקרן רצפה אינטראקטיבי המאפשר ללומדים להתנסות בלמידה משחקית בתנועה. מקרן אינטראקטיבי על גבי שולחן המאפשר לשחק בעמידה משחקי תרגול בתחומי דעת שונים, ארגז חול אינטראקטיבי הכולל 28 סצנות ללמידה והנאה ביניהן לימוד טופוגרפיה ותופעות טבע (עונות השנה, הרי געש ועוד), מסך מגע אינטראקטיבי ומסכים לעבודה שיתופית.
תפקיד המורה במרחב בזרימה הוא להציב ללומד אתגרים, לגרות אותו ללמידה, להגדיר יחד מטרות למידה, להשתמש במגוון אסטרטגיות למידה המאפשרות למידה מבוססת פרוייקטים, פתרון בעיות, למידה עצמאית, צוותית ולכוון את הלומד להשגת היעדים שהציב לעצמו.
מרחב 360 VR
מרחב הכולל מסך קעור גדול המאפשר שידור מתוך משקפי class vr, משקפיים המאפשרים טעימה איכותית מעולם המציאות המדומה (Virtual reality - VR). חווית הלמידה בסביבה דמיונית גורמת למשתמש אשליה של מציאות, תוך התנתקות מהמציאות. העיצוב של חללי הלמידה הוא הגורם שמאפשר לילדים להתפתח מבחינה אקדמית ולימודית. בזכות אלמנטים במרחב הלמידה, יכולים הלומדים להשתפר, אנשי החינוך יכולים להתאים את החלל לכל נושא באופן פרטני ולשנות את החלל כך שיהיה מרגש ומזמין בכל שיעור מחדש.
מערכת ה-VR היחודית מכילה אך ורק תוכן פדגוגי מותאם למערכת החינוך בישראל ומתורגמת למספר שפות, כולל עברית.
לא צריך יותר שלד בכיתת המדעים
הטכנולוגיות המתקדמות בהן משתמשים בגורדון תורמות להנגשת התכנים הלימודיים, מעוררות את סקרנות התלמידים ומאפשרות להם ללמוד בצורה חווייתית ויעילה יותר.
אחת הטכנולוגיות למשל היא חולצת מציאות רבודה. כאשר סורקים את החולצה ניתן לראות את מערכות גוף האדם ולקבל מידע על המערכות. אפשר "לצלול" לוריד ב- מעלות ולראות את כדוריות הדם האדומות והלבנות ובכך ללמוד על המערכות בגוף. טכנולוגיה נוספת היא גלובוס כדור הארץ המשלב מציאות רבודה. באמצעות סריקה פשוטה באפליקציה חינמית הגלובוס מאפשר למידה אינטראקטיבית על כדור הארץ. האפליקציה כוללת מידע עצום במגוון נושאים: תרבויות, גבולות, בעלי חיים, דגלים ועוד. הפעילוית כוללות אפשרות לחקר חופשי, משחקים, סיפורים וחידונים אינטראקטיביים.
עוד טכנולוגיה במשתמשים היא טכנולוגיה לילדים בגילאי גן המאפשרת לימודי קידוד מגיל 4 בשילוב עם תחומי למידה נוספים היא החיפושית הרובוטית הנטענת, אשר ניתנת לתיכנות באמצעות הכפתורים שעל גבה ו/או באמצעות אפליקציות חינמיות. הרובוט מתאים לילדים צעירים ובאמצעותו ניתן להכיר ולהתנסות ביסודות הקידוד בהדרגתיות, תוך כדי משחק, חקר ולמידה מטעויות. בקלות רבה ניתן ליצור פעילויות עם הרובוט בכל תחומי הדעת ולשלב אותו בעשייה החינוכית בהזדמנויות רבות.
לימור הררי, סמנכ״לית גורדון פדגוגיה חדשנית: מרחבי הלמידה שאני מעצבת מאפשרים לכל ילד מקום ביטוי. הוא יכול ללמוד בקצב שלו, בדרכו הייחודית. הוא יכול לחקור, לגלות, ליצור ולשתף פעולה עם אחרים. הטכנולוגיות הן לא רק כלי, הן שותפות מלאות בתהליך הלמידה ומאפשרות לילדים לפתח כישורים חיוניים לעתיד.