סגור
רפי סער: "כפר סבא רואה בהתחדשות העירונית ערך עליון"
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
עוד בזירת הנדל"ן

שינוע, לוגיסטיקה וביצוע: למה יקר כל כך לבנות במרכז תל אביב?

עבודות בנייה מאתגרות ומורכבות בסביבת עבודה צפופה ומאוכלסת המחייבת תיאומים לוגיסטיים תוך התחשבות בדיירים הפכו את הבנייה במרכזי הערים להתמחות של ממש. יצאנו לשאול את אלי בן שלום מנכ"ל משותף בחברת בן שלום המתמחה בבנייה במרכז העיר מהם האתגרים והמורכבויות המייקרות את התהליך?

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן
אחת מהנחות היסוד בעולם הקבלנים והיזמים, נוגעת להבדלים התהומיים שבין בנייה מחוץ לעיר לבנייה במרכזה. עלויות השינוע של חומרים במרכז העיר תוך התחשבות בסוגיות כמו צפיפות הבניינים ועומסי תנועה, יוצרות עבור היזם לוגיסטיקה שלמה ומטבע הדברים מייקרות משמעותית את העלויות.
קל וחומר, תרתי משמע, אמורים הדברים לגבי בנייה במרכז תל אביב – נושא המצריך התמקצעות והתמחות של ממש. אחת החברות המזוהות ביותר בתחום היא החברה המשפחתית הוותיקה בן שלום, הפעילה משנת 1970 ומתמחה בפרויקטים מגוונים בגוש דן בכלל ובמרכז תל אביב בפרט.
"עלויות הביצוע במרכז תל אביב מאופיינות במחירים גבוהים, עקב עלויות השינוע לתוך מרכזי הערים בהן יש עומסי תנועה", אומר אלי בן שלום, מנכ"ל משותף בחברה. "הנושא הביצועי מצריך מאיתנו לוגיסטיקה שלמה ויכולת לדאוג לעבודה שוטפת מסביב לאתר. לרוב העלויות הן גבוהות יותר משמעותית".
אז מה בכל זאת הניע את החברה השאפתנית להתמקצע בתחום מורכב כל כך? בן שלום מסכם זאת בפשטות: "חשבנו איפה יהיה לנו הכי קשה, מסובך ומאתגר לבנות, וזה מה שעשינו". צפו

עוד בזירת הנדל"ן
המומלצות שלנו
מומלצות וידאו