סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

בשיאו של המשבר בהייטק: צמד הסטארטאפיסטים שמזניקים הכנסות של יזמים וחברות דיגיטל במאות אחוזים

לא בכל יום פוגשים צמד סטארטאפיסטים צעירים שבשיאו של משבר בהייטק מצליחים לפתח מוצר מבוקש שמגדיל ליזמים ולחברות דיגיטל את המכירות במאות אחוזים, אך גבע כהן (25) מנכ"ל חברת אטקס גלובל בע"מ ושותפו סהר בכר (34) מנהל הפיתוח, מוכיחים שאפשר לשחות בקצב בעד הלקוחות ונגד הזרם.

כמו צמד יזמים בעידן החדש השניים הכירו לראשונה בפייסבוק, כאשר כהן, שהשתחרר מתפקידו כקצין בחטמ"ר 474, הגיע מתחום חיי הלילה וכבר הספיק להקים חברה למערכות דיוור ושיווק בוואטסאפ. לעומתו סהר הספיק לעסוק זמן רב בתחומי אינטרנט ודיגיטל ואפילו פלטפורמה לניהול אתר ללא צורך בידע טכני. החיבור לטכנולוגיה והגישה החדשנית חיברו בין השניים.
2 צפייה בגלריה
צמד הסטארטאפיסטים שמזניקים הכנסות של יזמים וחברות דיגיטל
צמד הסטארטאפיסטים שמזניקים הכנסות של יזמים וחברות דיגיטל
צמד הסטארטאפיסטים שמזניקים הכנסות של יזמים וחברות דיגיטל
(באדיבות אטקס)
כיזמים, איך התמודדתם עם משבר הקורונה?
"חשבנו כל הזמן מחוץ לקופסה, אני למשל נשארתי עם מערכת לשיווק ודיוור אירועים בתחום חיי הלילה בלי חיי לילה. ניתבתי את המערכת לתחום ספקי המזון והטמעתי אותה על עסק בתחום החקלאות שנוהל על ידי סבא של חבר שלי, בזכות המערכת הוא הצליח למכור ב- ₪250,000 בחודש אחד את כל התוצרת החקלאית שלו ואפילו הגיע לקהלים חדשים, מה שלא קרה קודם לכן. בזכות המהלך הוא הרחיב את קהל היעד ללקוחות פרטיים ומוכר להם עד היום. מיד הבנתי שיש מוצר מבוקש בידיים ויחד עם תהליך פיתוח עסקי מכרנו אותו לעוד מאות לקוחות", מספר לנו גבע. סהר משלים אותו: "כבר ב-2010 כשפייסבוק רק הגיע לתודעה הישראלית ניצלתי את ההזדמנות, הקמתי קהילות ודפים ויראליים עם מאות אלפי כניסות ביום. תמיד עסקתי ביצירת פתרונות דיגיטליים להכנסה פאסיבית והאסטרטגיה שלי היא להטמיע אוטומציות על מנת לחסוך ליזמים ולאנשי עסקים בזמן ובמשאבים".
ספרו על החברה שהקמתם?
"הקמנו את etx, חברת סטארטאפ שמונה 15 עובדים וביניהם מפתחים לצד אנשי שירות ומכירות, תוך שנה וחצי גייסנו 1000 לקוחות".
מאיפה הידע בניהול?
"המטרה הראשונה שלנו כמנהלים הייתה להקים צוות איכותי שכולל בעלי ניסיון רב שנים לצד ג'וניורים עם רעב בעיניים, שהתפתחו אצלנו למקום ניהולי בחברה כמו רום שלום, הממלא תפקיד של סמנכ"ל תפעול בחברה".
מרשים, ספרו על המוצר והבשורה שלכם.
"פיתחנו מוצר מיוחד שמוצע ליזמים במגוון תחומים ולחברות דיגיטל ומאפשר להם ללא ידע בטכנולוגיה להרחיב את סל השירותים בעצם לראשונה אנחנו עוזרים ליזמים בתהליך הקמת עסק דיגיטלי . אם בעבר יזמים וחברות דיגיטל מכרו לקהל הלקוחות שלהם רק את מוצרי הדגל שהם מתמחים בהם כיום הם יכולים להפוך לפלטפורמה לבניית אתרים ומערכות שיווק וניהול עסקים כמו CRM ודיוור בוואטסאפ, כל זה בלחיצת כפתור ומבלי להבין בטכנולוגיה. המשמעות היא יכולת להרחיב את פוטנציאל ההכנסות והרווחים של העסק או החברה במאות אחוזים באמצעות מוצר שמגדיל את ערך חיי הלקוח. חשוב לציין שהזכיינים שלנו יכולים להטמיע את המיתוג שלהם על גבי המוצר שלנו, בין אם מדובר על האתרים או על מערכות ה CRM".
איזה ידע דרוש ליזמים או חברות דיגיטל על מנת להפעיל פלטפורמה כזאת?
"הם בסה"כ צריכים לעבור הדרכה ראשונית שלנו, לא נדרש ידע טכנולוגי מקדים או מורכב וזה מה שמיוחד במוצר. הלקוחות שלנו יכולים לספק גישה למוצרים הדיגיטליים שהם מציעים כמו למשל אתרי איקומרס ואתרי תדמית, מערכות CRM, מערכות דיוור בוואטסאפ ועוד. כל זה בקליק אחד".
מי הלקוחות שלכם?
"הלקוחות שלנו מאוד מגוונים, מיזמים ועד חברות דיגיטל וכמובן גם גופים המעוניינים בפתרונות שיווק דיגיטליים המתבססים על המערכות שפיתחנו כמו מפלגות גדולות, ערוצי טלוויזיה, דיבאני סנטר, רשת אנגלו סכסון ועוד מגוונים".
2 צפייה בגלריה
צוות סטארטאפ etx
צוות סטארטאפ etx
צוות סטארטאפ etx
(באדיבות אטקס)
איך זה עובד מבחינת התשלום עבורכם?
"זה פשוט מאוד. הלקוחות שלנו הופכים להיות זכיינים של המוצר שלנו, החל מהשקעה של 20,000 ₪ אפשר להקים עסק דיגיטלי שיכול להעניק מעטפת של שירותים טכנולוגיים ללקוחות קצה. אם ניקח למשל יועץ אסטרטגי עסקי, במקום לשלוח את הלקוחות שלו לבנות אתר אצל בוני אתרים הוא יכול להקים עבורם אתר בקליק או אפילו אתר מכירות ולהרוויח גם מהקמת האתר וגם מהריטיינר של התחזוקה.
אם יש בעיה טכנולוגית עם המוצר, למי ניתן לפנות?
"החברה שלנו מעניקה תמיכה טכנית מלאה בכל שאלה ועניין. אנחנו השותפים הטכנולוגיים מאחורי הקלעים, כפי שאמרנו הלקוחות לא צריכים להיות בעלי ידע טכנולוגי, זו האחריות שלנו".
האם יש תכניות להרחיב את החברה ברמה הבינלאומית?
"קיבלנו כמה הצעות מעבר לים. אנחנו פועלים בשלב זה בשוק המקומי באיחוד האמירויות וקפריסין ובמקביל שוקלים את ההצעות והתרחבות".
ולסיכום, איך המשבר בהייטק משפיע עליכם?
"בזכות העובדה שפיתחנו מוצר שמשפיע ישירות על פיתוח עסקי של חברות ועסקים הביקוש בשלב זה רק הולך ועולה, תוך שנה וחצי הגענו לכ-1000 לקוחות. כמי שהתמודדו בעבר עם משבר הקורונה פיתחנו מיומנות טבעית להמציא את עצמנו מחדש ותוך כדי הראיון אנחנו כבר חושבים על מוצרי המשך למוצר שפיתחנו, המגמה- תמיד לחשוב עתיד ולהיות מחוברים לקרקע".

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות