לפעמים צריך להסביר לדיירים מה הם צריכים, ולא רק לשאול מה הם רוצים
אפרת ארבל סחייק, הראל מילר ומיטל מעוז חנינא, שותפים במשרד רייסמן דויטש ושות', מסבירים למה לפעמים צריך להגיד לדיירים מה הם צריכים, ועל מנגנון יצירתי שמסוגל להביא ל-100% חתימות
אפרת ארבל סחייק, הראל מילר ומיטל מעוז חנינא ממשרד רייסמן דויטש ושות'
אחד המתחמים המורכבים ביותר הוא מתחם בדרום תל אביב עם ייעודים שונים - אולמות, יציעים, משרדים, מסחר ומגורים. היה קושי ליצור תמימות דעים, אך בעזרת תהליך בריא ונכון הצליחו לפצח את המורכבויות. עולם ההתחדשות העירונית שייך לאנשים שלא מקבלים את התשובה "לא". אין פרויקט שלא ניתן להוציא לפועל אם התהליך תקין, בריא, שקוף ומקצועי.
הם מספרים על פרויקט שנחתם במסלול חיזוק והיה בשלבי תכנון מתקדמים. לאחר החתימה נפתחה אפשרות לעבור לפינוי-בינוי. המשמעות הייתה לעשות את כל העבודה מחדש, אך החליטו לקחת את הסיכון. כיום הפרויקט נחתם מחדש במסלול פינוי-בינוי ונמצא בשלבי תכנון מתקדמים. המסקנה שלו: לפעמים צריך להסביר לדיירים מה הם צריכים, ולא רק לשאול מה הם רוצים.
בפרויקט נוסף בתל אביב היזם נדרש לשנות את תכנון הבניין, מה שחייב חלק מהדיירים לקבל דירות בקומות גבוהות יותר. זה יצר קונפליקט. הבינו שחייבים פתרון מחוץ לקופסה, קיימו פגישות ארוכות, מינו שמאי ייעודי וגיבשו מנגנון יצירתי. כך הגיעו לחתימה של 100% מבעלי הדירות.
בעוד עסקה שקרתה במתחם עם למעלה מ-400 יחידות דיור במזרח תל אביב, היה משבר אמון חריף. הם ערכו מעל 30 כנסים, הקימו משרד במרכז המסחרי, ועורכי דין ישבו בו יום-יום ונתנו מענה שוטף. כך הצליחו לקדם את התהליך עד שהושג הרוב הדרוש.
אז מתי בעולם ההתחדשות העירונית חשוב להיות יצירתיים? צפו בכתבה המלאה ותבינו >>













