סגור
CORPORATE.890/100

תומר גלאון, אוטודסק: "השילוב הייחודי של יזמות, ידע, וקבלנים מאמצי טכנולוגיה, הפכו את ישראל למעצמת קונסטרקשן-טק"

רחפנים, מציאות מדומה, ענן והמון AI. תומר גלאון, דירקטור מוצר וחבר הנהלה במרכז הפיתוח הישראלי של ענקית התוכנה אוטודסק, משרטט את השינויים הטכנולוגיים שיאיצו לקצה את ענף הבניה בשנת 2024, וחושף טפח מטכנולוגיות העתיד עליהן עמלות חברות הזנק מקומיות פורצות דרך

תעשיית הבנייה היא מהמעסיקות הגדולות בעולם, כ- 7% מכח העבודה. אך חרף גודלה, היא גם אחת הסובלות הגדולות מנתח רווחים ופרודוקטיביות נמוכה, לצד סיכון גבוה. כל זה קיבל משנה תוקף בשנת 2024, הסובלת מאי ודאות המשפיעה על תקציבים ולוחות זמנים שבריריים, ושחיקה ברווחיות הקבלנים והיזמים. גם הריבית הגבוהה במשק, שהופכת את המשכנתא לכמעט בלתי אפשרית ומעכבת עסקאות, לצד המחסור בכוח אדם, הפכו את הענף לכזה המשווע לשינוי והטמעת טכנולוגיות חדשות, שיעזרו לו להתייעל, ולצלוח את האתגרים הרבים בדרך לעמוד ביעדים השאפתניים, והצרכים, של האוכלוסייה ההולכת וגדלה, בבנייה למגורים, תשתיות ומסחר.‬
הטכנולוגיות החדשניות ובראשן ה-AI, מאפשרות לבנות מהר יותר, טוב יותר ובצורה ידידותית יותר לסביבה, וכן להגן על עובדים באתרי בנייה - ענף העבודה המסכן ביותר בעולם.
2 צפייה בגלריה
 תומר גלאון, דירקטור מוצר וחבר הנהלה במרכז הפיתוח הישראלי של ענקית התוכנה אוטודסק
 תומר גלאון, דירקטור מוצר וחבר הנהלה במרכז הפיתוח הישראלי של ענקית התוכנה אוטודסק
תומר גלאון, דירקטור מוצר וחבר הנהלה במרכז הפיתוח הישראלי של ענקית התוכנה אוטודסק
(ניקי וסטפהל)
קפיצת הדרך הטכנולוגית כבר שם
פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים רבים שכבר החלו להשתלב בשנים האחרונות בתעשיה כוללים:
פלטפורמות ענן לניהול פרויקטי בנייה: מאפשרות ניהול דיגיטלי יעיל של פרויקטים, המביא לחסכון בעלויות, שיפור בטיחות, קיצור זמן בנייה ושיפור איכותה.
BIM (מודולינג בניה מבוסס מידע): שיטה מתקדמת לניהול פרויקטי בנייה המבוססת על מודל תלת-ממדי מפורט של המבנה בשילוב מידע טכני מפורט על כל אלמנט. היא מאפשרת תכנון מיטבי, שיפור הבטיחות, וקיצור זמן הבנייה. באמצעות BIM, מתכננים יכולים לבחון כל שינוי כגון כיוון המבנה או גודל החלונות על והשפעתם על שטח הבניין, הצללה, ועל נראות המבנה. הם יכולים גם לבחון את ההשפעה של שימוש בחומרים שונים על עלויות הבנייה, על ביצועי המבנה ותחזוקתו, ועל השפעתו על הסביבה.
מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR): קסדות מציאות מדומה או רבודה מאפשרות תיאום הדוק בין המתכננים - אדריכלים, מהנדסים ושאר הגורמים - כאשר כל אחד נמצא במשרדו או עובד מהבית, מכל מקום בעולם. הטכנולוגיה אף מאפשרת השוואה והדמיה בשטח של המודל התלת מימדי של המבנה כפי שתוכנן, ומאפשרת לראות את הדברים בגודל "טבעי".
שימוש ברחפנים, מצלמות ניידות, וחיישנים חכמים באתרי בנייה: שימוש בטכנולוגיות אלו מאפשר מעקב מדויק אחר התקדמות הבנייה, ניהול עובדים, ושיפור הבטיחות בכל עת ומכל כיוון. רחפנים עם מצלמות יכולים לסייע בזיהוי מפגעי בטיחות באתר, כגון פסולת בנייה, גדרות חסרות, מספר העובדים באתר, שעות ומיקום העבודה שלהם ואיתור עובדים ללא ציוד בטיחות.
בינה מלאכותית (AI): שילוב של בינה מלאכותית בכל הטכנולוגיות הללו מאפשרת ניתוח מהיר ויעיל של כמות רבה של נתונים לצורך קבלת החלטות מיטבית, חסכון בכח אדם על ידי אוטומציה של משימות ידניות, ומתן התראות בזמן אמת על אירועים קריטים באתר הבניה.
2 צפייה בגלריה
השילוב הייחודי של יזמות, ידע, וקבלנים מאמצי טכנולוגיה
השילוב הייחודי של יזמות, ידע, וקבלנים מאמצי טכנולוגיה
השילוב הייחודי של יזמות, ידע, וקבלנים מאמצי טכנולוגיה
(באדיבות אוטודסק)
ישראל היא מעצמה גם בתחום הקונסטרקשן-טק
כמו בכל תחום טכנולוגי בו ישראל מתבלטת, גם בתחום הבניה קמו לאורך השנים יישומים טכנולוגיים מקומיים ששינו את חיי העוסקים בתחום. השילוב הייחודי של יזמות, ידע, וקבלנים שמאמצים טכנולוגיות, הפכו את ישראל למעצמת קונסטרקשן-טק. .גם אנחנו באוטודסק ישראל מקפידים להיות מעורבים בפיתוח טכנולוגיות העתיד בתחום, והקמנו האב המאכלס חברות הזנק ישראליות פורצות דרך, להם אנו מאפשרים "ארגז משחקים" לניסוי מוצריהן על המערכות שלנו, כמו גם מכווינים אותם עסקית וטכנולוגית, ע"מ שמוצריהן ייראו אור. כך לדוגמא, חברת Atom Construction משתמשת ברחפנים ומצלמות באתרי הבנייה, לפיקוח והתאמת התכנון לביצוע, בכל הנוגע לבטון, ברזל והמערכות השונות. כל זאת על מנת למנוע טעויות ביצוע נפוצות, הגורמות לעלויות גבוהות ועיכובים בלוחות זמנים. חברת Bimmatch פיתחה מערכת משולבת AI המציעה אוטומטית חומרי ומוצרי בנייה המתאימים ביותר לדרישות הפרויקט, ומסייעת ליזמים וחברות בנייה לשלוט בעמידה בדרישות, עמידה בתקציבי רכש והפחתת פליטת פחמן בפרויקט. חברת Tweaks.ai מפתחת כלי תלת-מימד חדשני המאפשר לראשונה ליזמי נדל״ן להציע ללקוחותיהם לתכנן ולעצב את בית החלומות שלהם, ולייצר תכניות אדריכליות ועיצוביות בצורה אוטומטית ללא כל רקע מקצועי. חברת Babos מפתחת כלי AI המסייע למנהלי הפרויקט לקבל החלטות קריטיות בצורה מיטבית ובזמן אמת, על בסיס נתוני הפרויקט ושינויים בשטח.