סגור
הממצטיינים של הצרכנים כתבה

"היתרון שלנו הוא שיפור משמעותי של חוויית הצריכה, בלי לוותר על האיכות והאפקטיביות"

"הצרכנים הישראלים סקרנים, אוהבים חידושים ומגיבים מהר. הם מאמצים חידושים מהר מאוד, אבל גם נוטשים מהר ולכן אסור לאכזב אותם", כך אומר גיא מרקוביץ, סמנכ"ל הפיתוח העסקי והחדשנות של קבוצת אמברוזיה סופהרב. לדבריו, החברה שואפת לתרום לחייהם של הצרכנים בדרך האיכותית והנוחה ביותר

עינב בן יהודה
לתוסף ביוטי 360 של סופהרב הוענק לאחרונה תואר "המלצת הצרכנים" של BRAVO לשנת 2023 בקטגוריית תוספי התזונה לביוטי. התוסף מכיל קולגן, חומצה היאלורונית, מגוון ויטמינים, מינרלים, MSM וחומצות אמינו, ומסייע בטיפוח השיער, העור והציפורניים.
"רוב תוספי התזונה שמיועדים לטיפוח, מציעים פתרון שמתמקד בדבר אחד (עור, שיער או ציפורניים). ביוטי 360 היא פורמולה חכמה להשפעה משולבת", אומר גיא מרקוביץ, סמנכ"ל הפיתוח העסקי והחדשנות של קבוצת אמברוזיה סופהרב.
2 צפייה בגלריה
ביוטי 360 של סופהרב
ביוטי 360 של סופהרב
ביוטי 360 של סופהרב
(יח"צ)
זכיתם ב-BRAVO משום שיותר מ-75% מהצרכנים שצרכו את המוצר שלכם היו שבעי רצון ממנו והציון המשוקלל שקיבלתם: שביעות רצון + המלצה – היה הגבוה ביותר בקטגוריה. מהפידבקים שאתם מקבלים מהצרכנים, מה יש במוצר שלכם שהם כל כך אוהבים ושגורם להם לרצות להמליץ עליו למשפחה ולחברים?
"הצרכנים שבעי רצון כי זה עובד. אם מוצר לא עובד – לא ממשיכים לצרוך אותו ובטח שלא ממליצים עליו או מעדיפים אותו על פני אחרים - וזה נכון לכלל מוצרי סופהרב. חשוב לנו שהמוצרים שלנו יעבדו ויהיו איכותיים. אנחנו אולי לא הכי זולים, אבל אנחנו משקיעים המון בפיתוח מוצרים ומקפידים על איכות גבוהה, בדגש על חדשנות, שמהווה ערך מוסף לצרכנים".
"אחת הבעיות בתחום תוספי התזונה היא ההתמדה"
איזו חדשנות או ערך אמיתי הבאתם עם ההשקה הזו?
"בשנים האחרונות תחום תוספי התזונה ותחום הביוטי עובדים בקווים מקבילים. אם פעם הנטייה הייתה לחפש רק מוצרי טיפוח חיצוניים, היום המגמה משתנה היות ומודעות הצרכנים ל"טיפוח מבפנים" עולה.
"כתוצאה, החלו לייצר מוצרים שלכל אחד מהם תפקיד אחר והם מציעים פתרון יחיד וממוקד – תוסף המסייע בשיפור מראה השיער, תוסף המשפר את מצב העור או תוסף המשפר את מצב הציפורניים.
"עם זאת, שתיים מהבעיות בצריכת תוספי תזונה הם הבלבול וההתמדה – אנשים לא יודעים מה לקחת, שוכחים, לא מבינים או שפשוט אין להם סבלנות לקחת תוסף כל יום. זה מעייף ומסורבל והצרכנים מחפשים נוחות ומוצרים שעובדים, לא גימיקים. מתוך ההבנה הזו, פיתחנו בסופהרב פורמולה שמשלבת את כל הרכיבים בטבליה אחת במינונים מדויקים לצריכה יומית.
"ביוטי 360 היא פורמולה חכמה, להשפעה משולבת, המספקת בסיס מעולה לטיפוח ומכילה את כל המרכיבים שצריך – גם לשיער, גם לעור וגם לציפורניים - בטבליה אחת. הייתרון שלנו על פני המתחרים הוא בשיפור משמעותי של חוויית הצריכה - במקום לנחש מה חסר ולקחת כמה תוספי תזונה במקביל, אפשר לקבל הכל בצורה מרוכזת, נוחה וקלה לשימוש בקומפלקס המשלב את כל הרכיבים בלי לוותר על אפקטיביות".
מהם האתגרים הגדולים שעומדים בפניך בתחום החדשנות והפיתוח של מוצרים ואיך אתה פועל ליישומם?
"התחום שלנו לא מאוד מובן לצרכן ויכול להיתפש כמשעמם ולא חדשני – היות והרכיבים הם אותם רכיבים שהיו קיימים מאז ומעולם. החדשנות שלנו באה לידי ביטוי בשילובים מיוחדים של רכיבים ובפורמטי צריכה חדשניים, שנותנים אפקט גדול יותר.
"האתגר שלנו בפיתוח הוא לחשוב על דרכים חדשות לסייע לצרכנים בצורה האיכותית והנוחה ביותר, אך גם המקובלת ביותר על הצרכן, אנחנו קוראים לזה MAYA – Most Advanced Yet Acceptable.
"אנחנו מחפשים פתרונות חדשים לבעיות ישנות ומתמודדים עם האתגר הזה על ידי כך שאנחנו חיים את התחום ומכירים לעומק את השוק בו אנחנו פועלים. אנחנו בקשר הדוק עם הקהילה הרפואית ועושים סקרים רבים בקרב הצרכנים שלנו, כדי להבין לאן הרוח נושבת".
2 צפייה בגלריה
גיא מרקוביץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות של קבוצת אמברוזיה סופהרב
גיא מרקוביץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות של קבוצת אמברוזיה סופהרב
גיא מרקוביץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות של קבוצת אמברוזיה סופהרב
(יח"צ)
"מאמינים בלתת לעובדים חופש פעולה"
מה אתם עושים כמנהלים כדי להפוך את הארגון שלכם למוטה חדשנות?
"אנחנו מקפידים שהעובדים שלנו יתעדכנו בידע מקצועי ובמחקרים, בין זה במסגרת הרצאות והכשרות ובין אם בכנסים בארץ ובעולם. מעבר לכך, אנחנו נותנים להם חופש פעולה. אנחנו מאמינים בלהגיד להם – 'יש לצרכנים בעיה - תעזרו לנו לפתור אותה'. הצוות עושה את המחקרים ומייצר את המוצר המתקדם והנכון ביותר עבור הצרכנים".
מניסיונך, האם הצרכנים הישראלים חובבי חידושים? מאמצים חידושים?
"הצרכנים הישראלים סקרנים ומגיבים מהר לחידושים. הם נוטים לאמץ אותם מהר מאוד, אבל גם נוטשים מהר. אם הם לא מרגישים שהמוצר תורם להם – הם נוטשים. האיכות חשובה להם ולכן אסור לאכזב אותם".
איזה עוד חידושים מעניינים השקתם לאחרונה או אתם מתכוונים להשיק בזמן הקרוב?
"השקנו פורמט חדשני, שרשום כפטנט שנקרא 'TAB IN GUM' (טבליה בתוך מסטיק) תוספי תזונה בצורת גומי לעיסה. זו דרך חדשה מהירה וטעימה לצרוך תוספי תזונה. כרגע ניתן להשיג בפורמט הזה סדרת מוצרים כמו מולטי ויטמין לנשים בהריון, תוסף ברזל, ויטמין D ועוד.
"מוצרי סדרת TAB IN GUM זכו לתגובות נלהבות ולאהדה בקרב אנשי המקצוע והצרכנים שהתנסו. אנחנו מקבלים פידבקים חיובים ונראה כי ישנם לא מעט צרכנים שמחפשים פורמטים אחרים לצריכת תוספי תזונה בין אם כי הם מתקשים בבליעת כדורים ובין אם כי הם מעוניינים בחוויית שימוש נוחה וטעימה שתסייע להם להתמיד בצריכה לאורך זמן, בלי לאבד מהאפקטיביות".
מניסיונך, עד כמה "המלצת הצרכנים" היא פקטור חשוב שבאמת מעודד צרכנים לנסות מוצרים ושירותים חדשים?
"זה פקטור חשוב, אין ספק. כל אינדיקציה שיווקית שמתעדפת מוצר/שירות מסוים על פני אחרים ומזהה אותו כמשהו מוצלח ומומלץ, היא חיונית".
לסיום, נשמח להכיר אותך גם מהפן האישי.
"אני בן 38, נשוי + 3. אחרי הצבא התחלתי את דרכי בתחום חיי הלילה והמסעדנות, במקביל ללימודי מנהל עסקים ולאחר מכן המשכתי לתפקידי ניהול שונים בשוק ההון. לקבוצת אמברוזיה, שהיא עסק משפחתי, הצטרפתי ב-2015. התחלתי כסוכן שטח, עברתי לתפקיד של מנהל מותג, מנהל שיווק ובהמשך, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל, כיום אני מתחיל תפקיד חדש בקבוצה כסמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות".
וכשיש לך זמן פנוי, מה אתה אוהב לעשות?
"שגרת העבודה שלי עמוסה מאוד ולכן כאשר יש לי זמן פנוי, אני מעדיף לבלות עם אשתי והילדים – זה ממלא אותי ונותן את הכוח להמשיך "