סגור
כדאי להכיר

מעצבת חוויה: מעצבת הפנים אליזבת דוב שושן תכניס לכם נשמה לבית

אליזבת דוב שושן, מעצבת פנים מאזור הצפון, משלבת פרקטיות עם אסתטיקה לכדי עיצוב הבית המושלם

הקורונה גרמה לרבים מאיתנו להעריך יותר את בית המגורים, והעלתה את החשיבות של התאמת הבית לצרכים שלנו. הישראלי הממוצע הבין שביתו הוא מבצרו, והחל להתייחס אליו בהתאם. שוחחנו עם מעצבת הפנים אליזבת דוב שושן, כדי ללמוד מה הופך מבנה לבית חם ומשפחתי.
4 צפייה בגלריה
אליזבת דוב שושן
אליזבת דוב שושן
אליזבת דוב שושן
(יהודית הופמן)
"הקורונה עשתה ממש מהפכה בתחום של עיצוב הבית", אומרת אליזבת. "תוך סגר או שניים הבינו אנשים שחשוב מאוד להרגיש טוב בתוך הבית שלהם, כי בסוף הוא הבסיס לכל היבט בחיים שלנו. זו הסיבה שהמון חיפשו לעבור דירה מאז הקורונה, וזו הסיבה שהמון חיפשו לשדרג את הבית מבפנים, בין אם על ידי שיפוץ, חידוש הריהוט בבית וכדומה".
4 צפייה בגלריה
בית בסגנון כפרי חם
בית בסגנון כפרי חם
בית בסגנון כפרי חם
(יח''צ)
חשיפה לצפון
אליזבת דוב שושן (33) מעצבת פנים כבר למעלה מ-5 שנים. אליזבת מתמחה בשילוב של עץ ובעיקר פרזולי ברזל מעוצבים בעבודותיה: אם תעברו על האינסטגרם שלה (קישור מטה) תוכלו לראות עבודות אומנות יפהפיות המשתלבות בפרויקטים אותם היא מעצבת. אליזבת מתגוררת במושב מנחמיה ליד הכנרת ומעצבת לרוב בתים פרטיים באזור הכנרת, עפולה, כפר תבור, רמת הגולן וכדומה. בנוסף עיצבה אליזבת חללים מסחריים ואפילו כמה חדרי בריחה באזור המרכז.
מדוע הפכת למעצבת פנים?
אליזבת: "זה משהו שתמיד היה בחיים שלי. אבא שלי הוא מהנדס אזרחי ונחשפתי לזה דרכו. עוד כשהייתי ילדה קטנה, אהבתי מאוד לשחק במשחק המחשב סימס, ונהניתי מאוד לעצב את הבתים של הדמויות. כשהתבגרתי עיצבתי חדרים של חברות שלי ודברים בבית. כשהתבגרתי והבשלתי, הלכתי ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים ברופין, ובחמש השנים האחרונות אני מעצבת פנים, ונהנית מכל רגע".
מה מאפיין אותך כמעצבת?
"אני אוהבת לעבוד בשילוב של עץ וברזל בסגנון כפרי-מודרני. עם זאת, אני לא כופה סגנון מסוים על הבית, ותמיד העיצוב נעשה תוך התאמה לאופי של הלקוח. כשאני מתחילה תהליך עם לקוח, אני עושה איתו תהליך היכרות מעמיק, כדי להבין מה באמת מתאים לו. אני אפילו פותחת את ארון הבגדים של הלקוח, ומזהה איזה צבעים הוא באמת אוהב, לפעמים אפילו ברמה לא מודעת. הבגדים בארון מעידים על החיבור הרגשי שלו לצבעים שגורמים לו להרגיש בנוח.
4 צפייה בגלריה
בית בסגנון כפרי
בית בסגנון כפרי
בית בסגנון כפרי
(יח''צ)
לאחרונה אני אוהבת לשלב גם אלמנטים של בנייה ירוקה. המשמעות של בנייה ירוקה היא בנייה קלה יותר וידידותית לסביבה, תוך הפחתת הפגיעה במשאבי הטבע בן בבנייה והן בעת השימוש במבנה. במיוחד באזור הצפון שבו אני עובדת לרוב, הבנייה הזאת מתאימה במיוחד: מיכלי אגירת מים, ניצול מים חכם, שימוש באנרגיה מתחדשת, שימוש בעץ במקום בטון וכדומה".
מה היית אומרת שמייחד אותך?
"אני מתחברת ללקוח רגשית, מבינה באמת מה מדבר אליו, ומנקודת המבט הזאת אני מתאימה את עיצוב הבית", אומרת אליזבת. "הלקוח מעורב בתהליך העיצוב, ואני תופרת לו משהו שמתאים בדיוק בשבילו. אני חושבת על כל בני הבית שגרים בחלל המעוצב, לרבות הילדים. בנוסף, אני שואפת ליצירת איזון בין יופי אסתטי, פונקציונליות ונוחות".
4 צפייה בגלריה
בזמן בניית תפאורה לחדר בריחה ת"א
בזמן בניית תפאורה לחדר בריחה ת"א
בזמן בניית תפאורה לחדר בריחה ת"א
(יח''צ)

לפרטים נוספים על מעצבת הפנים מהצפון אליזבת דוב שושן, כנסו לאתר הבית. אפשר לראות דוגמאות לעבודות של אליזבת גם בעמוד הפייסבוק או עמוד האינסטגרם. ניתן להתקשר לטלפון 054-7445099.