סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

לרכוש דירה מקבלן בלב שקט? יש דבר כזה

רבים מאיתנו חולמים על היום בו נרכוש דירה "מהניילונים" שמסמנת עבורנו איכות חיים. רכישת דירה מקבלן יכולה להיות הזדמנות נפלאה לפרק חדש, בין אם כדירה להשקעה או כדירה המיועדת למגורים. עם זאת, בדרך אל הנכס הבא שלנו, יהיה עלינו לקחת בחשבון היבטים תכנוניים רבים. התמודדות שקולה ונבונה עמם תאפשר לנו למצות את המיטב מהרכישה שלנו ולהימנע מסיבוכים מיותרים. כאן, סקרנו כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן לפני שחותמים על חוזה רכישת דירה מקבלן.

הצעדים המשמעותיים בדרך לרכישה
הפעם, בחרנו להניח בצד שני היבטים חשובים: את הצד הפיננסי ואת בדיקת הרקע לקבלן. כאן נתרכז בהיבטים שפעמים רבות מקבלים פחות תשומת לב: הראשון, השלבים המקדימים לרכישה הנוגעים לאורח החיים שביקשנו לעצמנו. ההיבט השני יעסוק במידת ההתאמה של דירת הקבלן הבסיסית לצרכים המדויקים שלנו.
בחינת סביבת המגורים
ברכישת דירת קבלן חשוב לבדוק מראש את מידת ההתאמה שלה אלינו, אפילו אם קנינו אותה להשקעה. הסיבה לכך היא פשוטה: הדירה ככל נראה תשרת אותנו בנקודות ציון שונות לאורך חיינו. למשל, סביר מאוד להניח שבגיל מבוגר לא נזדקק עוד לדירת חמשת החדרים הנוכחית שלנו. כמו כן, ייתכן שנרצה לייעד בעתיד את הדירה עבור ילדינו הנמצאים בזוגיות שבתחילת דרכה. כדי להבטיח שהנכס ישרת אותנו לכל צורך בהווה ובעתיד, מומלץ לבחון את הסביבה בה ממוקמת הדירה. גנים ובתי ספר, קרבה לשירותים ממשלתיים, קופת חולים וכמובן – האם קיימים מתחמי תרבות ובילוי כמו מסעדות, בתי קולנוע ופארקים. לכל אלו השפעה על האטרקטיביות של האזור עבורנו וגם על שכר הדירה שייגבה בעתיד אם נהיה מעוניינים בכך.
3 צפייה בגלריה
לרכוש דירה מקבלן בלב שקט? יש דבר כזה
לרכוש דירה מקבלן בלב שקט? יש דבר כזה
לרכוש דירה מקבלן בלב שקט? יש דבר כזה
(עודד סמדר)
התאמת הדירה לצרכינו
תכנון דירה בפרויקט קבלני מייצר מספר טיפוסים של דירות, אך רובן שבלוניות ואינן מתייחסות לצרכים הייחודיים שלנו כדיירים. לכן, כאשר נקבל לידינו את תוכנית הדירה ונעבור עליה, זה בדיוק השלב בו מומלץ ליצור קשר עם אדריכל. כאשר אדריכל מביט בתוכנית של דירת קבלן נתונה, החיפוש אחר הפוטנציאל להתאמתה ללקוחותיו מתחיל.
עבודה יעילה ונכונה מול מחלקת שינויי דיירים תסייע לנו להשיג את התכנון האידיאלי לצרכינו. "אדריכל המנוסה בתכנון וברכישת דירות מקבלן ידע להצביע על האתגרים הקיימים בתכנון מתוך הכרות עם לקוחותיו ולהציע את הפתרונות המתאימים" אומרת אדריכלית עידן סמרי יהלום. "בתכנון דירות קבלן יש מסגרת זמנים נוקשה והשיח שבין הלקוחות והאדריכל שמלווה אותם לבין מחלקת שינויי דיירים משמעותי. בין אם מדובר בשינוי מהותי של תכנון הפנים או בין אם בהתאמת תכנון המטבח למשפחה הזקוקה למרחב נוסף – בכל פרויקט ניתן להפיק את המיטב מהתוכנית הבסיסית, עם ייעוץ תכנוני נכון".
3 צפייה בגלריה
הצעדים המשמעותיים בדרך לרכישה
הצעדים המשמעותיים בדרך לרכישה
הצעדים המשמעותיים בדרך לרכישה
(pixabay)
בחינה של המרחבים המשותפים – כיצד הם משפיעים עלינו?
כחלק מההתקשרות עם הקבלן, נקבל לידינו את תוכנית הדירה, מפרט הקומה והבניין. חשוב לבחון את המפרט הטכני של הדירה ביסודיות, אך לא פחות חשוב מכך – מומלץ להבין עוד בשלב זה מהם השטחים המשותפים בבניין וכיצד הם משפיעים על העלויות השוטפות של הדירה. גינה משותפת, לובי, חניה, מעלית, המסדרונות שבין הדירות, שירותי האחזקה והניקיון – חשוב להבין מהם הכללים החלים על אזורים אלו וכיצד יגולמו בתשלומי ועד הבית והארנונה.
3 צפייה בגלריה
אדריכלית עידן סמרי יהלום
אדריכלית עידן סמרי יהלום
אדריכלית עידן סמרי יהלום
(יח"צ)
נקודות אלו למחשבה בתהליך הרכישה נערכו בסיוע אדריכלית עידן סמרי יהלום, בוגרת ויצו קנדה ובעלת תואר B.Arc מאוניברסיטת Cardiff University UK. סמרי יהלום בעלת משרד אדריכלים הנושא את שמה מעל שני עשורים. המשרד מתמחה בתכנון ועיצוב ותוספות בנייה, זאת עם ליווי ברכישת דירה, או בית מבעלי נכסים פרטיים או קבלנים ויזמים ובהפקת המיטב מהתוכנית הבסיסית בהתאמה מלאה לצרכי לקוח.
לתכנים נוספים, מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק של אדריכלית עידן סמרי יהלום.
ליצירת קשר עם אדריכלית עידן סמרי יהלום מוזמנים לפנות במספר הטלפון 050-7573939 / 04-8346125

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות