סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מה זה באמת משכנתא לא מהבנק למסורבים? - מתי זה רצוי ? מרטין בוקסדורף

הרעיון מאחורי משכנתא חוץ בנקאית היא להוות תחליף לבנקים במקומות שבהם הבנקים לא רוצים לאשר בהם משכנתא.

נעים מאוד, שמי מרטין בוקסדורף, הכינוי שלי הוא ״הבולדוג״. אני מטפל באנשים שמתקשים לקבל משכנתא בערך 15 שנה, הן בבנקים וגם חוץ בנקאי.
1 צפייה בגלריה
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
(יח''צ)
איזה סוגי משכנתאות קיימות בכלל ?
בעולם המשכנתאות קיימות שתי משכנתאות בלבד. הראשונה היא משכנתא לרכישת דירה. השנייה היא משכנתא בשיעבוד בית קיים בבעלותך.
עכשיו שאנחנו מבינים את זה, בואו ננתח ביחד - איפה יכולה להיכנס משכנתא חוץ בנקאית ואיפה זה פשוט לא הגיוני.
נניח שאתם לא מצליחים לקבל משכנתא לרכישת דירה:
כאשר מדברים על משכנתאות לרכישת דירה, יש מספר חברות חוץ בנקאיות שיודעות לתת פתרון למשכנתא כזו.
למה אני מתכוון יודעות לתת פתרון?
הכוונה היא שהחברות יודעות להציע משכנתא ל30 שנה בריביות שהן יחסית סבירות, כאלו שיאפשרו לכם לקנות דירה, גם אם הבנק לא רצה לתת לכם את המשכנתא.
אבל,
ויש כאן אבל גדול. כאשר אנחנו מדברים על חברות שמציעות משכנתא לרכישת דירה- הן לא רוצות אנשים עם בעיות בי די איי.
כלומר, אדם שנמצא בהגבלה, צ’קים חוזרים, הוצאות לפועל ומצבים דומים- לא יקבל משכנתא חוץ בנקאית לרכישת דירה. כלומר משכנתא למסורבים, כמו שאומרים- לא ניתנת בחברות האלו. הן רוצות לקוחות טובים.
החברות שמציעות משכנתא לרכישת דירה רוצות לקוחות שהם טובים. כאשר הסיבה שהם לא קיבלו משכנתא בבנק היא בגלל נסיבות בירוקרטיות.
למשל: עצמאי יחסית חדש עם הכנסות יפות אבל טריות , לא יקבל משכנתא בבנק כי הם רוצים לראות הכנסות של שנתיים לפחות. לקוח כזה יקבל משכנתא חוץ בנקאית.
ודוגמה הפוכה: אדם עם 5 צקים חוזרים, יידחה מיידית לקבלת משכנתא חוץ בנקאית לצורך רכישת דירה.
בניסוח נוסף: החברות החוץ בנקאיות מחפשות לקוחות בסיכון נמוך שנפלו ברגולציה של הבנקים, הן לא רוצות לקוחות בעייתיים.
משכנתא בשיעבוד נכס קיים:
במשכנתאות האלו אני מדבר על אנשים שצריכים כסף, כאשר המטרה היא לסגור חובות, הוצאות לפועל, עיקולים וכל שאר הירקות. כלומר, משעבדים את הבית שרשום על שמכם ומקבלים הלוואה שהמטרה שלה לעשות על הכסף ככל העולה על רוחכם.
הריביות:
חשוב להבין שמדובר כאן במשכנתאות שהן ברמת סיכון מאוד גבוהה, שום גוף פיננסי רגיל שאנחנו מכירים, כמו חברת ביטוח או בנק- לא יתנו משכנתא ברמת סיכון כזו. לכן הריביות הן הרבה יותר גבוהות ממה שאנחנו מכירים. הממוצע של הריביות הוא סביב 10-11 אחוז לשנה. כאשר יש הוצאות נוספות, כמו עמלת טיפול משפטי ודומיהם.
מה הרעיון מאחורי משכנתא חוץ בנקאית לסגירת חובות?
הרעיון הוא מאוד פשוט, אתה כרגע נמצא במקום לא טוב מבחינה פיננסית? קח עכשיו את הכסף שאתה צריך כדי לפתור את הבעיות שיש, תסיים את כל הבעיות, תסגור את כל ההלוואות ואז כאשר הכול יסתיים- תיקח משכנתא חדשה מהבנק ותחזיר את כל הכסף הנדרש להלוואה החוץ בנקאית.
הלוואות בלון בעיקר:
היות והרעיון הוא לתת משכנתאות לתקופה קצרה, ההלוואות ניתנות בעיקר בצורת הלוואות בלון. כלומר, תיקח עכשיו 300 אלף, אם הריבית היא 10 אחוז לשנה- אחרי שנה החוב יעמוד על קצת יותר מאשר 330 אלף, בחישוב העמלות. אחרי שנתיים זה בערך 360 פלוס וכן הלאה. מבחינת התשלום החודשי, ניתן לשלם את הריבית או לא לשלם שוב דבר בכלל.
מה קורה בסיום הלוואת הבלון?
כאשר נגמר הזמן של הלוואת הבלון, יש למעשה שתי אפשרויות, הראשונה היא להעביר את המשכנתא לבנק ולבצע תהליך של מיחזור. כלומר לקחת משכנתא בבנק ולהחזיר את החוץ בנקאי או לחלופין אם זה המקרה- למכור את הבית.
מרטין בוקסדורף- 0508116397 או maratbok@gmail.com

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות