סגור

עשו עסקה: איפה בת"א נמכר מגרש בקרוב ל-60 מיליון ש"ח?

שוק הנדל"ן בהאטה? בתל אביב כבר רואים את היום שאחרי, שם נסגרה לאחרונה עסקה יוצאת דופן בסכום של 56.85 מיליון שקלים עבור מגרש בן 572 מ"ר ברחוב גאולה ליד הים, בהובלת חברת התיווך MyPlace, בבעלות עמירם בן עזרא ועמית פרנץ שייצגו את שני הצדדים בעסקה.

על אף איתותי צינון בשוק הנדל"ן בארץ, תל אביב ממשיכה לספק לנו עסקאות ואטרקטיביות. לאחרונה תפסה את עינינו עסקה גדולה באחד מאזורי הביקוש הלוהטים בעיר – קרקע בת 572 מ"ר ברחוב גאולה 32 שנמכרה בסכום נאה של 56.85 מיליון שקלים.
הקרקע, בין הנדירות להשגה במרכז תל אביב, נמצאת בפריים לוקיישן כ-350 מטרים בלבד מהים, בסמיכות לצומת בן-יהודה ואלנבי, שמהווים חלק מרכזי בתוכניות ההתחדשות העירונית של תל-אביב לעשור הקרוב כולל קווי הרכבת הקלה שיעברו בעיר.
כיום שוכן על הקרקע שנמכרה מבנה בן שתי קומות אשר מושכר לשגרירות הרוסית, ובו פועל בית ספר לילדי הקונסולים. את המגרש רכשה חברת בניין העיר הנמצאת בבעלות דודו מקייס ונעם ריכטר יחד עם שותף פרטי נוסף אשר בכוונתם לבנות עליו בניין בן 6 וחצי קומות שיכלול כ-1,600 מ"ר למגורים.
החברה שהובילה את המו"מ לסגירת העסקה היא חברת התיווך MyPlace, חברה מוכרת ומובילה בת"א, הפועלת למעלה מ-15 שנה והוקמה על ידי השותפים עמירם בן-עזרא ועמית פרנץ.
1 צפייה בגלריה
המבנה ברחוב גאולה 32
המבנה ברחוב גאולה 32
המבנה ברחוב גאולה 32
(צילום פרטי)
על התהליך שהוביל לחתימת העסקה מספר עמירם: "בעלי הנכס פנו אלינו באמצעות עורך דינם בבקשה להוביל את המכירה ולאתר קונה בעל איתנות ויכולת פיננסית מתאימה. מבין המתעניינות, חברת בניין העיר הייתה הראשונה להציג לנו מסמכים המאמתים יכולת מסוג זה, ניהלנו מו"מ אפקטיבי ומכאן הדרך לסגירת העסקה נסללה והיא הושלמה בהצלחה. הדינמיקה בין צדדים לעסקה בסדר גודל כזה היא עניין חשוב, ולכן, לאיתור הקונה קודמים הבנת צורכי המוכרים, ותהליך של ניתוח העסקה מהיבטים שונים כגון זכויות בניה, היבטים כלכליים ומסחריים, ורק אח"כ הצעתה ללקוחות המתאימים ביותר - על מנת לשמור על תהליך ענייני, דיסקרטי ויעיל עד לסגירתה עבור שני הצדדים".
מה הייחודיות של MyPlace בניהול עסקאות מסוג כזה, שהוביל את עורך דין המוכרים לפנות דווקא אליכם? עמית מסביר: "מלכתחילה הפניה אלינו ממשרד עורכי הדין שייצג את המוכרים לצורך איתור רוכש, היא פועל יוצא של היכרות עם הפעילות שלנו בעיר בתחום ההתחדשות העירונית, הניסיון שלנו בהובלת עסקאות והקשרים העסקיים שבנינו עם חברות בניה ויזמים לאורך השנים. אנחנו לא היחידים במשחק, אבל אנחנו בהחלט שחקנים בולטים".
כחברת נדל"ן, אחרי תיווך קרקע/זכויות מגיע שלב שיווק הדירות בפרויקטים וכאן נציין שורת פרויקטים בשיווק MyPlace מהירקון דרומה ומהים מזרחה מתוכם ראוי לציין את הפרויקט ברח' פייבל 17 בקרבת ככר המדינה שצפוי להסתיים בתחילת 2024, הפרויקט ביורדי הסירה 19-21 סמוך לנמל ת"א ופארק הירקון שיציע דירות 3 חד' ופנטהאוזים, ופרויקט חיסין שמציע יוקרה מול "הבימה". פרויקטים נוספים נמצאים בשלב התכנון ויצאו לשיווק במחצית השנייה של 2023.
על החברה מספר עמירם: "אנשים פרטיים, אנשי עסקים ויזמים מרכיבים את פסיפס לקוחות החברה. אנחנו מגדירים את עצמנו כ Family office ומספקים שירות אישי תוך כדי תפירת פתרונות מותאמים ללקוח, פעמים רבות לאורך מספר תחנות במהלך השנים עם אותם לקוחות, ושביעות רצון הלקוחות החוזרים מעידה על הדרך הנכונה של החברה. היחסים עם לקוחותינו מבוססים על ידידות, מקצועיות ונכונות לייצר את הערך הגבוה ביותר עבורם".
צוות MyPlace חי ונושם את עולם הנדל"ן התל-אביבי, מנהלי החברה מחוברים ליזמים ולמשקיעים ומזהים את המגמות לפני שהן מגיעות למהדורות החדשות. עמירם ועמית אופטימיים לגבי עתיד השוק: "ראשית, אנחנו מזהים מגמה של קונים שדווקא מנצלים את התקופה לנהל מו"מ מול מוכרים שצריכים לממש את נכסיהם, וכך להשיג מחירים נוחים יותר בעת הזו. בנוסף, בשונה מאדם פרטי, יזמים באופן טבעי מסתכלים כמה שנים קדימה. מרגע רכישת קרקע לבניה ועד קבלת טופס אכלוס לדירות חדשות חולפות מספר שנים. בזמן הזה העיר ממשיכה להתחדש בתשתיות, רכבת קלה ופיתוח סביבתי, כך שלמרות דיווחים על ירידה בכמות העסקאות בחודשיים האחרונים, בהמשך הדרך הריבית תרד, הביקושים יעלו ומי שרכש נכס, בפרספקטיבה של זמן יחייך ויבין שעשה החלטה/השקעה נכונה. בו בזמן אזורי הביקוש מדרום לפארק הירקון רוויים, אין שטחים פתוחים לבניה ואכלוס, והצורך העמוק של משפרי דיור להתקדם מאפשר את המשך התפתחות ההתחדשות העירונית בצורת פרויקטים. לכן אנו צופים שהזדמנויות הנדל"ן בתל-אביב רק תגדלנה ו-MyPlace תמשיך להיות שחקנית מובילה בעסקאות תיווך משמעותיות".
(פרויקט יורדי הסירה 19-21-MyPlace)
הכתבה בהפקת סוכנות התוכן דיסקברי>>