סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש
צחי כהן, משנה למנכ"ל קבוצת נרשא
(אולפן כלכליסט)

השפעת הריבית על שוק הנדל"ן - אסטרטגיות שיווק בתקופת משבר

כיצד משפיעה הריבית הגבוהה על המחירים בשוק הדיור ואילו פתרונות מציעים היזמים? צחי כהן, משנה למנכ"ל קבוצת נרשא, מסביר על ההשלכות ועל הדרכים להתמודדות בתקופה המאתגרת

לריבית הגבוהה בישראל יש השפעה דרמטית על שוק הנדל"ן, מסביר כהן. היא פוגעת בכל שרשרת הערך - הן ברוכשים המתקשים לשאת בנטל המשכנתאות היקרות, והן ביזמים שנאלצים לשלם ריבית גבוהה על רכישת קרקעות, מה שמוריד את שורת הרווח.
לדבריו, המצב הנוכחי הוביל להקפאה מסוימת בשוק, כשהרוכשים נמצאים במצב של המתנה. כתוצאה מכך, היזמים נוקטים באסטרטגיות שיווק יצירתיות. לכאורה אלה מבצעים שיווקיים, אבל למעשה הם מגלמים הנחות של 10-15 אחוז ממחיר הדירה. זו ירידת מחירים אפקטיבית שלא רואים אותה בפרסומים הרשמיים, אבל היא קיימת בשטח.
כהן מצביע על התחדשות עירונית כפתרון אסטרטגי בתקופה זו, במיוחד לאור המצב הביטחוני. המלחמה הביאה לנו את ההבנה שאנחנו צריכים ממ"דים בכל הדירות. ההתחדשות העירונית מהווה פתרון מצוין, גם למדינה וגם ליזמים שאינם צריכים לרכוש קרקעות ולהמתין זמן רב להיתרי בנייה.
לגבי העתיד, ברגע שהריבית בישראל תתחיל לרדת, כפי שכבר קורה בחו"ל, ישתחרר הפקק בשוק. הרוכשים יוכלו לקבל החלטות והאופטימיות תחזור, אולי בעוד חצי שנה עד שנה, בהתאם גם למצב המדיני-ביטחוני.
רוצים להבין איך להתמודד נכון עם שוק הנדל"ן בתקופת ריבית גבוהה? כל הפרטים והטיפים בכתבה המלאה >>