סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

לשחק מיינקראפט ולקבל על זה משכורת? על בני הנוער שעובדים בהייטק

"הבן שלי מתכנת עוד מאז היסודי" "הבת שלי פיתחה תוכנה בחברת הייטק עוד לפני שהתגייסה לצה"ל"

הם מסתובבים בינינו, לומדים עם הילדים שלנו, ואת חלקם אנחנו מכירים בעצמנו - בני נוער שעובדים בהייטק היא תופעה יחסית חדשה שהולכת ותופסת תאוצה בקרב תעשיית הטק הישראלית.
מדובר בחבר'ה מוכשרים שלמדו לימודי קוד, סייבר וטכנולוגיה עוד בצעירותם שמשתלבים בפרויקטים טכנולוגיים בשוק העבודה - בשכר מלא.
"המחסור החמור בהייטק למהנדסים, אנשי סייבר ומוחות טכנולוגיים הביא את חברות ההייטק לחפש פתרונות במקומות לא צפויים", מסביר עידו דויטש, מייסד תכנית שחקים - תכנית הסייבר הלאומית לילדים ולנוער בישראל.
"אנחנו תמיד מדברים על 'דור העתיד', אבל הדור הזה כבר משתלב לנו מול העיניים בעתיד, והתודות הן למחסור כח האדם החמור בענף".
ואכן כך זוכים בני נוער מצטיינים לניסיון מעשי ראשוני בתעשייה הנחשקת.
איך עבודה בחברת הייטק מקדמת את הילד/ה?
"היום יש איזשהו מירוץ שכזה להגיע ל8200, ואין ספק ש8200 והיחידות הדומות לה יושבות טוב מאוד ברזומה משוחררים טריים.
אבל תחשבו עלילד או ילדה שמגיעים לצבא כבר עם ניסיון בהייטק, כאלו שמגיל 15-17 עבדו ממש בשכר ומגיעים לצבא עם ניסיון טכנולוגי. כשהם מסיימים את השירות שלהם, הם הופכים להיות הקרם-דלה-קרם של המשוחררים, וחברות ההייטק מוכנות לשפוך עליהן משכורות אפילו עוד יותר גבוהות".
איך מתקבלים בכלל לחברת הייטק בתור נער/ה?
"יש רגעים שבהם אנחנו הופכים ממכללה שהמטרה שלה להכשיר ילדים ונוער להיות דור המהנדסים והסייבר הבא של ישראל למיני חברת השמה.
בגלל שלצעירים אין עדיין קורות חיים, חברות ההייטק לא יכולות לבצע תהליכי מיון מולם כמו שהן עושות עם מועמדים רגילים.
לכן האסטרטגיה שלהם היא שונה - הם פונים לגופים מקצועיים כמונו, שהם אלו שמכשירים ומלמדים את אותו נוער, ומבקשים מאיתנו את המצטיינים כדי לקבל אותם לעבודה.
זה חוסך להם המון זמן, כי הם יודעים שע"י פניה למקום מסודר כמונו שמאגד אלפי בני ובנות נוער טכנולוגיים, האיתור והשליפה של אותם מחוננים יהיה מהיר ביותר".
הנוער המשתלב בחברות הייטק לפני הגיוס עובד על פרויקטים בחזית הטכנולוגיה, עדויות מהשטח מוסרות פידבק חיובי מצד המעסיקים העתידיים שטוענים כי המוטיבציה שלהם והרצון להוכיח את עצמם ולעשות דברים אפילו מעבר למשימות מפתיע כל פעם מחדש. הנוער שמשתלב בשוק העבודה זוכה להתפתחות אישית אינטלקטואלית עוצמתית בסביבת עבודה נעימה ובטוחה, לעבוד קשה ולהרוויח שכר, לטעום את ה"עולם האמיתי" ומה שמחכה להם אחרי השחרור, פתיחת הדלתות לעולם האמיתי מתחילה מוקדם מהצפוי. זו סיטואציה אידאלית לכל הצדדים כך ההורים נשארים מרוצים מהתהליך המשמעותי שעושים ילדיהם והכי חשוב שזה לא מתנגש בלימודים. עבורם הנוער השמיים הם מזמן לא הגבול.
2 צפייה בגלריה
נוער המשתלב בחברות הייטק לפני הגיוס
נוער המשתלב בחברות הייטק לפני הגיוס
עתיד הילדים השתלבות בחברות הייטק לפני הגיוס
(יח"צ)
איך זה נראה מצד החברה בה ישתלב?
עבור החברות הללו, ילדכם יהיה עובד נורמטיבי, יהיו לו קולגות לעבודה, משימות ופרויקטים תחומים בזמן, הידע שלו והכישורים ישמשו לקידום תהליכי עבודה ויהיה עליו לתת כיוונים חדשים ורעיונות נוספים, בחלק מהמקרים ניתן לקחת את העבודה הביתה ממש לעבוד מהבית והכי חשוב תגמול מספק - שכר עבודה כמו של מבוגרים להרוויח סכומים מעוררי קנאה.
וכך מהחופש הגדול הישר לעבודה של הגדולים.
זה טבעי לרצות את הטוב ביותר עבור ילדיכם, כאשר חושבים על עתיד הילד שלכם, חושבים על קורות חיים לאזרחות לאחר השחרור מצה"ל, רוצים שלילד יהיו כלים לכבוש את העולם והכי חשוב בסביבה בטוחה נטולת סיכונים ומה יותר טוב מסביבת עבודה שהוא כבר מכיר ומנוסה בה.
החרדה לעתיד הילד, הרצון שבהווה יהיה לו טוב הן מחשבות שמדירות שינה מכל הורה.
נכון שיש הרבה דברים שלהורים אין שליטה עליהם במיוחד בגילאים כל כך רגישים, בתקופות כאלו מורכבות, אבל להבטיח אפשרויות הצלחה בעתיד זה טבעו של הורה.
זה בסדר אם לכם ההורים אין מושג במחשבים, העיקר שלילדכם יש.
אז פעם הבאה לפני שאתם כועסים על הילד ש"הוא כל הזמן מול המסך" תחשבו
על כך שילדיכם אכן בתחילת דרכם בחיים אבל עבור חברות ההייטק הם מצרך חם ונדרש.
כל הורה רוצה לומר בגאווה "הילד שלי עובד בהייטק".
במשך השנתיים האחרונות מכללת שחקים מקשרת בין מצטייני התוכניות שלנו לבין פרויקטים מובילים של חברות הייטק ומלווים אותם במהלכם. כל זה מתאפשר מאחר שאצלנו הם מקבלים את כל הכלים הנדרשים (מגיל צעיר לדוגמא הקורס סייבר קידס החל מכיתה ד'), לימודי סייבר ואבטחת מידע, האקינג ובדיקות חדירות, תכנות ואלגוריתמיקה באמצעות פיית'ון, מערכות הפעלה שונות. במכללת שחקים הקורסים מיועדים מכיתה ד' ועד י"ב.
2 צפייה בגלריה
 עידו דויטש, מייסד תכנית שחקים
 עידו דויטש, מייסד תכנית שחקים
עידו דויטש, מייסד תכנית שחקים
(יח"צ)

בימים אלו אנו משיקים את קורס ה"מטאוורס" הראשון בישראל, שבמסגרתו מי שיסיים את הלימודים בהצטיינות ישתלב לעבודה בתחום בשכר, כבר כנער/ה!
המטאוורס הוא תחום חדש ולוהט, שיוצר המון הזדמנויות עבודה חדשות בתחום.
היתרון של צעירים, הוא שהם כבר מגיעים מהעולמות שהמטאוורס נוגע בהם, למשל מציאות מדומה/רבודה, קריפטו, גיימינג ועוד - ואנחנו מלמדים בדיוק את הנושאים האלה ומכשירים לקראתם.
כיום יש טרנד של מותגים שבונים את החנויות שלהם כעולמות תלת מימדיים בפלטפורמות כמו רובלוקס ומיינקראפט.
למשל בקורסי התכנות במיינקראפט שלנו, אנחנו מלמדים את הילדים איך ליצור עולמות שכאלו, מה שהופך אותם לפרוספקטים לעבודה בפרויקטים שכאלו, עוד במהלך ילדותם.
את כאלו ועוד ניתן ללמוד במכללת שחקים את מכללת שחקים שנוסדה ע"י עידו דויטש, מהנדס תוכנה ומרצה אקדמי במסלולי אבטחת מידע וסייבר במכללות טכנולוגיות.בנוסף עידו מנהל בהתנדבות מרכז לנוער בסיכון.דף הפייסבוק של שחקים>>

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות