סגור
ערוץ סופרברנדס דף כתבה

אל על חוזרת לשמיים

שנה לאחר המגפה ששיתקה את עולם התעופה, אל על חוזרת לטוס עם יעדים חדשים, מטוסים חדשים ועלייה משמעותית בביקוש. אל על נמצאת בשלבי צמיחה והתחדשות, והשיקה לאחרונה את תוכנית הריסטארט שבמרכזה מטוסי הדרימליינר החדשים, מתן מענה לביקושים הגוברים, פתיחת יעדים חדשים ודיגיטציה בתהליכי חוויית הלקוחות

אל על נכנסת לשנת ה-75 להקמתה, כאשר בספטמבר 1948 המריאה טיסת הבכורה של החברה ועליה הנשיא הראשון של מדינת ישראל, חיים ויצמן. בשנת 2020 עברה החברה לבעלות כנפי נשרים תעופה בע"מ שבבעלות אלי זכריה רוזנברג. לאורך השנים, חיזקה אל על את מעמדה כמוביל הלאומי של מדינת ישראל ושל העם היהודי ונכון להיום מפעילה החברה, ביחד עם החברה-הבת סאן דור, טיסות ישירות ל-40 יעדים ברחבי העולם ויותר מ-24,000 טיסות בשנה.
3 צפייה בגלריה
אל על הכי בבית בעולם
אל על הכי בבית בעולם
אל על הכי בבית בעולם
(באדיבות אל על)
הזהות המותגית
אל על, כחברת התעופה הלאומית של ישראל, מאפשרת לציבור הישראלי חיבור ליעדים שונים ברחבי העולם וחלון הכניסה לישראל עבור העם היהודי והתיירים שמגיעים מהעולם. היעוד הזה מחייב את אל על בשני מישורים:
מצוינות כחברת תעופה. לאל על צי מטוסים צעיר ומתקדם, הכולל בין היתר את מטוסי הדרימליינר. חוויית הטיסה והשירות הייחודי של אל על כוללים גם את החוויה הדיגיטלית. לאחרונה זכתה החברה בהוקרה של 5 כוכבי שירות בסקר בינלאומי, של APEX, במסגרתו הלקוחות הם אלו שמדרגים את השירות של החברה.
התאמה מיוחדת לקהל הישראלי שבאה לידי ביטוי בהבטחה המותגית של – הכי בבית בעולם. כחברת התעופה הלאומית, הצוות דובר עברית, האוכל בניחוח ישראלי, החוויה הישראלית עם תוכניות בידור ושמע בעברית ובמגוון שפות נוספות, הטייסות והטייסים ברובם בוגרי חיל האוויר, ואל על מקפידה להיות חברה שמכירה לפרטים את צרכי הנוסעים הישראלים על גווניהם השונים. עובדה זו, מייצרת בקרב הלקוחות תחושת ביטחון, גאווה ושייכות בקשר המיוחד עם המותג, אשר בלעדיים וייחודיים לאל על.
בנוסף, לחברה שעות המראה ונחיתה נוחות והיצע תדירויות הגדול בקרב חברות התעופה בנתב"ג. הללו יוצרים חוויית טיסה המותאמת ביותר לקהל הישראלי.
ארבעה ערכים מבדלים מייצרים את הייחוד המותגי של אל על:
ביטחון. במובן הרחב והמאפשר של המילה: גם במובן של Security שאל על מזוהה איתו, אבל גם במונחים של Confidence, כחברה אמינה שאפשר לסמוך עליה.
התחדשות מתמדת. חברה שאינה קופאת על שמריה, מגוונת ומתחדשת במטוסיה, במוצריה ובשירותיה. עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים, ממשיכה להתפתח, להתחדש ולקדם את חוויית הטיסה של הלקוחות בדיגיטל.
ישראלית לצד גלובלית. כחברה הכי ישראלית שיש, שמכירה את הנוסעים הישראלים ומתאימה להם ולצרכיהם, לצד מעמדה ותפקידה ההיסטורי כחברת התעופה הלאומית הנושאת בגאווה את דגל ישראל על מטוסיה תוך מתן שירות המותאם גם לתיירים, המגיעים לישראל מרחבי העולם ומהווים חלק משמעותי מקרב לקוחות החברה.
אישי ואנושי. היחס שאל על נותנת ללקוחותיה בא לידי ביטוי לאורך כל חוויית הלקוח: בשיפור השירות, במוקד הלקוחות שזמין 24/6, ועד לדברים הקטנים כמו היחס של צוותי האוויר במהלך הטיסה והידיעה שתמיד יש למי לפנות.
החברה פועלת ומשקיעה בחיבורים עם גופים מובילים בארץ ובחו"ל: חיבורים אלה נעשים במגוון רחב של תחומים (ביטוח, לינה, השכרת רכב ועוד), מתוך מטרה להציע ללקוחות את המוצר והשירות הטובים ביותר.
האתגר השיווקי
מגפת הקורונה שהכתה בעולם ברבעון הראשון של 2020 שיתקה באחת את ענף התעופה וגם באל על נותר מספר מצומצם של עובדים פעילים. בשיא המגפה החלה החברה להסב את מטוסי הנוסעים שלה להטסת מטענים, זאת לצד פעילות רציפה של חטיבת המטענים שלא פסקה בתקופה זו. במקום אנשים התמלאו הכיסאות בחבילות וארגזים שכללו כל דבר כמעט, החל מציוד רפואי ועד לביצים טריות, בהן היה באותה תקופה מחסור חמור בישראל.
במקביל, הפעילה אל על טיסות חילוץ מיוחדות במסגרתן הוחזרו למדינה אלפי ישראלים ששהו בתחילת הקורונה ביעדים שונים ברחבי העולם, גם כאלו שהחברה לא טסה אליהם בשגרה. כמו כן, חילצה אל על יהודים מאוקראינה והטיסה משלחות וציוד סיוע לאוקראינה ולפליטים במדינות הסמוכות.
כשנתיים לאחר מכן, בחודש מארס 2022, התמונה השתנתה, השמיים נפתחו מחדש, ואל על מצאה את עצמה עם ביקוש גובר לטיסות.
תוכנית הריסטארט
במהלך הרבעון השני של 2022 המשיכה והתחזקה מגמת השיפור בהיקף פעילותה של החברה עם הסרת המגבלות, התאוששות התעופה העולמית ופתיחת השמיים באופן הדרגתי, אולם החברה עדיין לא הייתה מוכנה לפעילות מלאה ולפיכך, הכריזה על תוכנית הריסטארט שלה.
בשלב הראשון החברה נדרשה לדאוג ליציבות הפיננסית שלה, ופעלה במגוון מהלכים לרבות השקעת בעלים ובכלל זה הלוואות בעלים נוספות, הלוואות מהמדינה וכן הסכם לקבלת מימון על ידי הפניקס - חברה לביטוח בע"מ, שניתן לחברה-הבת אל על הנוסע המתמיד בע"מ. כיום, חברת הפניקס מחזיקה ב-19.9% ממניות חברת אל על הנוסע המתמיד בע"מ.
מהלך נוסף אליו נדרשה החברה היה ריענון וחידוש ההסכמים עם ועדי העובדים. כך, בתוך חודשים ספורים, הגיעה אל על להסכמי עבודה חדשים עם כלל הוועדים, כל זאת במטרה להחזיר את החברה לפעילות סדירה שתאפשר חזרה לימים של לפני המשבר בצורה יעילה יותר וזכייה מחדש באמון לקוחותיה.
העידן החדש
סיום מהלך ההצטיידות בצי מטוסים חדש איפשר לחברה להתרחב ולהציע ללקוחותיה טיסות ליעדים חדשים.
החל מחודש מארס 2023, תחל אל על לטוס לטוקיו, ולדבלין ויעדים נוספים נמצאים בבחינה. החברה ממשיכה לפעול בשווקים בינלאומיים, כאשר חלק ניכר מפעילותה מבוסס על לקוחות שמגיעים לישראל מרחבי העולם, בדגש על ארצות הברית, לונדון ופריז.
לאחר המגפה נוצרו הזדמנויות צמיחה בתעשיית התעופה ובתחומים הקשורים לענף כגון בשירותי קרקע, לינה, ביטוח וכו' והזדמנויות נוספות, כתוצאה משינוי בהתנהגות צרכנים המתייחס לגידול ברכישות בדיגיטל בענפים שונים ובתעופה ושירותי תעופה בפרט. בהקשר זה, גם אל על בוחנת את האפשרויות השונות כדי להציע חוויית טיסה בעלת ערך מוסף ללקוחותיה, מקצה לקצה, במגוון התחומים.
בנוסף, כחלק משיפור השירות, אל על מבצעת שינויים ומכניסה חידושים בעולם הדיגיטל ובשירותי האתר והאפליקציה בפרט, אשר יסייעו לשיפור החוויה הכוללת בקרב לקוחותיה.
לצד כל זאת, אל על וחברת הבת אל על הנוסע המתמיד, ממשיכות להציע הטבות ייחודיות, שתופי פעולה והצעות ערך מתאימות לצרכים של לקוחות מועדון הנוסע המתמיד ומחזיקי כרטיס האשראי פליי כארד.
האנשים מאחורי המותג:
3 צפייה בגלריה
דינה בן טל גננסיה מנכ״לית
דינה בן טל גננסיה מנכ״לית
דינה בן טל גננסיה, מנכ״לית
(יח"צ)
דינה בן טל גננסיה מונתה לתפקיד מנכ"לית אל על במאי 2022, לאחר 15 שנים בחברה בהן שימשה במגוון תפקידים בתחום המסחר וניהול ההכנסה. לתפקיד המנכ"לית קודמה בן-טל גננסיה מתפקיד סמנכ"לית המסחר. דינה בן טל גננסיה היא האישה הראשונה בתפקיד מנכ״לית באל על.
דינה מובילה את אל על המתחדשת, באמצעות גיבוש אסטרטגיה עסקית וארגונית המושתתת על אבני דרך, הכוללות יציבות פיננסית, יחסי עבודה, ומתן חוויית טיסה הוליסטית ומורחבת. לצד זאת, מובילה דינה את מהפכת הדיגיטציה של אל על ובכך מביאה את החברה לסטנדטרטים בינלאומיים בתחום השירות הדיגיטלי. לאל על, בניהולה של דינה, רשת נתיבים אטרקטיבית, שעתידה להתרחב ליעדים חדשים.
נדב חנין מונה לתפקיד סמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על לאחר קריירה ארוכה בתחום השיווק, התוכן, ופיתוח מוצר בחברת הוט.
3 צפייה בגלריה
נדב חנין  סמנכ״ל שיווק
נדב חנין  סמנכ״ל שיווק
נדב חנין, סמנכ״ל שיווק
(יח"צ)
בתפקידו הנוכחי מוביל נדב את האסטרטגיה השיווקית הכוללת של אל על, לרבות ביסוס המותג מחדש בכלל עולמות התוכן, וכן בבניית שפה עיצובית חדשה שתושק במהלך השנה.
נדב אמון גם על אתר המכירות בדיגיטל וגם שם מוביל סטנדרטים חדשים בינלאומיים.
נדב בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במנהל עסקים מהמכללה למנהל. בן 44, נשוי ואב לשלושה.
דברים שאולי לא ידעת על אל על
1.חברת אל על יצאה לדרך בשנת 1948 כשעל סיפון טיסת הבכורה התארח נשיא המדינה הראשון, חיים ויצמן.
2.במהלך שנות ה-50 של המאה הקודמת, אל על הובילה את מבצעי העלייה מתימן, מאירן מהודו ומאתיופיה, במבצע לוגיסטי מורכב עם רכבת אווירית הגדולה בתולדות ישראל.
3.עד שנת 2005, אל על הייתה חברה ממשלתית.
4.כרטיס האשראי FLY CARD הושק בשנת 2014 ונכון להיום כ-350,000 לקוחות מחזיקים בכרטיס האשראי.
5.בשנת 2017 אל על השלימה את עסקת הרכש הגדולה בתולדותיה, ושידרגה בהדרגה את צי המטוסים שלה עם 15 מטוסי דרימליינר חדשים שהחליפו את צי מטוסי רחבי גוף ששירת את החברה עד אותה תקופה.
6.בשנת 2022 קיבלה החברה לראשונה דרוג של חמישה כוכבים מארגון Apex, שמדרג את חוויית הטיסה של חברות התעופה על פי דירוגי הנוסעים ושמרה על דרוג זה גם בשנת 2023.
7.אל על שברה שיאים במהלך השנים, לרבות הטסת 1,088 עולים מאתיופיה במטוס מדגם בואינג 747 המכונה ה"ג'מבו" במסגרת מבצע שלמה.
8.בתקופת הקורונה החברה ביצעה את הטיסה הארוכה ביותר שלה, שארכה 17 שעות ו-19 דקות מישראל למלבורן אוסטרליה.