סגור
הרשויות המקומיות האדר דסקטופ

מצביעים בביטחון: התוכנית של שי קינן שצפויה לחולל מהפך בחולון

תושבי חולון חוששים לביטחונם האישי בגלל עליית הפשיעה ולאחרונה גם בעקבות המצב הבטחוני. המועמד לראשות העיר שי קינן גיבש תוכנית שתחזיר את הביטחון לתושבים – עם יחידת רוכבים חמושים, מצלמות בינה מלאכותית ותגבור מערך המתנדבים למשמר האזרחי.

המלחמה חיזקה את האחריות של חולון לביטחון תושביה
עם פרוץ המלחמה שי קינן גויס כמו מאות אלפי אזרחים בצו 8 למילואים "הכל מתגמד מול האתגר והצורך של מדינת ישראל להגן על עצמה, והבנתי שאנו נדרשים להיות כאן עבור התושבים שלנו" אומר קינן.
קינן, המועמד המוביל לראשות העיר בבחירות הקרובות, שם בראש סדר העדיפויות שלו את בטחון תושבי עירו. לאחרונה הציג ביוזמתו את תוכנית ״מגן חולון״ המתמקדת בהתנהלות בזמן מלחמה ובשעת חירום, לצד תוכניות עבודה מפורטות לנושאי הביטחון האישי.
הוא אף הקים מטה מתנדבים עירוני בשם "חולון מתנדבת" שרותם בני נוער לסייע למשפחות ולבני גיל הזהב בזמן המלחמה. "המלחמה רק חיזקה את החזון שלנו לעיר ואת גודל האחריות והמחויבות לשמור על חולון מאוחדת וחזקה, בחינוך, בביטחון ובכלכלה העירונית."
2 צפייה בגלריה
שי קינן עם שתיים ממתנדבות מיזם ״חולון מתנדבת״
שי קינן עם שתיים ממתנדבות מיזם ״חולון מתנדבת״
שי קינן עם שתיים ממתנדבות מיזם ״חולון מתנדבת״
חייבים לשים סוף לפשע שמשתולל בעיר
תושבי חולון טוענים כבר תקופה שהרחוב הפך למקום מסוכן ולא בטוח. גניבות כלי רכב, פריצות לבתים, תופעות של הטרדת נשים וגל אלימות ששיאו היה שלושה מקרי רצח בעיר תוך חודש אחד בלבד.
"חולון הפכה למוקד פשיעה ועבריינות שחייבים לשים להם סוף" אומר קינן בדאגה. בימים בהם כיהן כסגן ראש העיר היה מעורב מאד בתחום הביטחון האישי, הוא רתם את שר הבט"פ גלען ארדן, הכניס לעיר את השיטור העירוני ותגבר את כוח האדם בעשרות שוטרים. "על פי נתוני המשטרה חולון עקפה את בת ים בריבוי מקרי פשיעה בעיר. הסיבה היא שהאקלים העירוני מאפשר את זה, ולא עושים צעדי מנע לא בגלל בעיות תקציב אלא בגלל סדרי העדיפויות של העירייה המכהנת."
במידה וייבחר לראש העיר הבא של חולון, קינן מתכוון ליישם תוכנית בטחון יסודית ומקיפה שחוברה בשיתוף אנשי ביטחון ותיקים ביניהם ניצב בדימוס ויורם הלוי לשעבר מפקד הימ"מ ומפקד מחוז ירושלים.
מצלמות AI שמסוגלות לזהות אירועים בזמן אמת
חלק מתוכנית הביטחון של קינן הוא ניטור אקטיבי של העיר על ידי רשת מצלמות עירונית. הרעיון מתבסס על אפקט ההרתעה והעובדה שעבריינים פשוט לא אוהבים שמצלמים אותם. קינן מסביר "במקום שמוקד עירוני יהיה פאסיבי ויחכה לפניות, חולון תעבור למוקד אקטיבי שרודף עבריינים ומאתר אותם."
בביטחון שם המשחק הוא: תגובתיות מהירה
אחת הבעיות הכלל ארציות שנותנת אותותיה גם בחולון היא מחסור כוח האדם בכוחות המשטרה. ההשלכות לכך הן שזמן תגובה לאירוע פשיעה הוא איטי מדי. מקרה מזעזע שאירע בחולון לפני כחצי שנה היה של דקירות בשכונת בן גוריון, שכן חייג למשטרה ותוך דקות ספורות הגיעו למקום מד"א וזק"א, אולם המשטרה התעכבה זמן ארוך ולא היה ניתן להיכנס לדירה.
תוכניתו של קינן לשפר באופן משמעותי את זמן התגובה, עם אנשי אבטחה חמושים רכובים על אופנועים שיאיישו כל שכונה ושכונה בעיר, ויהוו כוח התערבות ראשוני המגיע תוך זמן קצר. ביחידה ישרתו יוצאי יחידות קרביות, וכל אופנוע ישוייך לתא גאוגרפי בעיר. כך שבמקרה חירום האופנוען יגיע למקום תוך פחות מדקה.
קינן נזכר בפיגוע שהתרחש באוגוסט 2023 במרכז תל-אביב, בו סייר ביטחון מנע בגופו את התקדמות המחבל והציל חיים רבים, אך שילם בחייו. "התייעצתי עם חנן פרץ, מנהל אגף סל"ע בעיריית תל אביב, ונוכחתי כי מאז הקמת האגף המדדים של עיריית תל-אביב מראים שסף הפשיעה בעיר ירד. אנו נייצר את אותה יעילות וזמן תגובה גם אצלנו בחולון."
2 צפייה בגלריה
שי קינן מועלה לדרגת רס״ר בעת שירות מילואים במלחמת חרבות ברזל
שי קינן מועלה לדרגת רס״ר בעת שירות מילואים במלחמת חרבות ברזל
שי קינן מועלה לדרגת רס״ר בעת שירות מילואים במלחמת חרבות ברזל
מה שעובד בתל אביב וראשון לציון יעבוד גם בחולון
עוד אחת מההמלצות שקינן מתכוון להכניס לפעולה מייד עם היבחרו לראש העיר, זה להקים משמר שכונתי כפי שנהוג בתל-אביב או בראשון לציון, בה ראש העיר רז קינסטליך מתנדב בעצמו למשמר הפועל בשכונתו. יחידות המשמר השכונתי שתוקמנה בחולון יתבססו על תושבים פעילים בקהילה, ויוקצו להם משאבים עבור הכשרה מקצועית, לוגיסטיקה וכלי רכב, שיהפכו את היחידות למבצעיות ומשמעותיות במתן ביטחון לתושבים. "כשהצעתי את המודל הזה בעבר בישיבות של עיריית חולון ביטלו את הצעתי בטענה שאצלנו בעיר זה לא יעבוד" אומר קינן.
שני נושאים נוספים הם ונדליזם וביטחון ילדי הגן. קינן מתחייב "בתור אב לשני ילדים צעירים הנושא מאד חשוב לי. אנו נוודא שבשעות קריטיות בהן ילדים נכנסים או עוזבים את הגן, גורמי הביטחון העירוניים לא יעסקו במתן דוחות ובנושאים שוליים, אלא יתגברו את גני הילדים".
מטעם מפלגת חולון המתחדשת