סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

כפפות עבודה למזון

כפות ידי אדם ממוצעות מכוסות ביותר מ2,000,000 מיקרו אורגניזם ולעיתים הרבה יותר מזה, כאשר האדם בא במגע עם מדיה מזוהמת. בעת שטיפת ידיים אפשר להסיר רק חלק מהחיידקים הללו.

באזורים של הציפורניים, הקפלים והפגמים בעור מצטברים חיידקים וזיהום שקשה להסירם בשטיפת ידיים בלבד. לכן, חיוני להשתמש בכפפות חד פעמיות המהוות חוצץ בין כפות הידיים למזון למניעת התפשטות של מחלות מזון. חשוב שהכפפות יוחלפו לעיתים קרובות כדי לוודא שהן לא יזדהמו ולכן מומלץ להשתמש בכפפות חד פעמיות שקל להלביש ולהסיר אותן.
2 צפייה בגלריה
כפפות עבודה למזון
כפפות עבודה למזון
כפפות עבודה למזון
(יח"צ)
החיוניות בלבישת כפפות בטיפול במזון
הכפפות עוזרות למזער את המגע הישיר עם המזון וחוסמות מעבר של חיידקים וזיהומים אחרים שיכולים לפגוע באיכות המזון, וכך הן מבטיחות סטנדרטים היגייניים גבוהים והרגלי עבודה נכונים לעובדים שמשתתפים בעיבוד המזון. כמו כן, כפפות העבודה מגנות על העובדים בפני מזונות שעלולים לגרום לגירוי לעור כמו פלפל חריף, שום, בצל שעלול להשאיר ריחות מתמשכים, סלק שמחתים את הידיים וכו'.
דרישות התקן לגבי כפפות לשימוש במזון
הן משרד הבריאות הישראלי (סעיף 3.14 מניעת הזדהמות מזון) והן מנהל המזון האמריקאי והאירופאי מחייבים עובדים להשתמש בכפפות חד פעמיות לעבודה במזון ולהחליפם דחופות כדי לטפל במזון שנחשב מוכן לאכילה. הכפפות צריכות להיות מאושרות למטרה זו.
הכפפות צריכות להיות עשויות מחומרים מתאימים וברמת ניקיון הולמת. חשוב לבדוק שהכפפות עומדות בתקנים הדרושים, מיוצרים על ידי יצרנים מורשים כמו למשל חברת הרקולס המפיצה כפפות עבודה למזון. הכפפות החד פעמיות הנפוצות לשימוש במזון הן כפפות ניטריל וויניל המאופיינות בעוביים, בצבעים ובגדלים שונים.
כפפה בטוחה למזון היא לא רק החומר ממנה הכפפה עשויה שהוא החומר שבא במגע עם המזון. במקרים רבים הצרכנים קובעים את סוג הכפפה המתאימה להם רק על פי החומר ממנו הם עשויים. מובן שהחומר הוא אחד מהגורמים המרכזיים אבל קיימים עוד נקודות שיש להביא בחשבון שהן חיוניות למדי לקביעת סוג הכפפה הנבחרת.
חשוב לבחור כפפות שמיוצרות על ידי יצרן גדול ונאמן העומד בתקנים ובמערכת איכות מתאימה וכן חשוב שהיבואן והמפיץ יתמכו במוצר באופן מקצועי.
כמו כן יש לשים לב למאפיינים הבאים בעת בחירת הכפפות: גודל הכפפה, עובי חומר הגלם ממנו עשויה הכפפה, טקסטורת פני השטח, חלק או מחוספס, אבקה פנימית לשימוש קל ומהיר, צבע, פיגמנטים ודיו על הכפפות, ריח חומר הגלם ממנו עשויות הכפפות, תצורת האריזה.
האם כפפות ניטריל בטוחות להכנת מזון?
כפפות ניטריל המפוצות על ידי הרקולס, מיוצרות תחת תקינה ברמה הגבוהה ביותר. הן אפשרות מצוינת לכפפות המשמשות לטיפול במזון, הן נחשבות לאחד המוצרים הטובים ביותר לכפפות חד פעמיות לטיפול במזון. כפפות אלו חזקות, עמידות, בעלי עמידות גבוהה לנקבים ולקריעה. כפפות הניטריל בטוחות כמעט לחלוטין בפני אלרגיות, עמידות בפני כימיקלים, בפרט חומרי ניקיון.
חברת הרקולס מפיצה ומשווקת מגוון כפפות ניטריל איכותיות בגדלים ובצבעים שונים ומחזיקה מלאי נרחב המאפשר לבצע הזמנות בכמות גדולה ובמהירות.
2 צפייה בגלריה
כפפות ניטריל-חברת הרקולס
כפפות ניטריל-חברת הרקולס
כפפות ניטריל-חברת הרקולס
(יח"צ)
כיצד נזהה כפפות ניטריל בטוחות למזון?
יש לבדוק הסמכה של צד ג' ה-FDA או ה-CE המוזכרת על גבי הקופסה או במפרט הטכני של הכפפות המופיע באתר האינטרנט.
יתרונות השימוש בכפפות אבקה
כפפות אבקה הן כפפות המכילות אבקה דקה במשטחים הפנימים של הכפפה. אבקה בחלק הפנימי של הכפפות עוזרת להפחית את החיכוך וההידבקות של כף היד לכפפה, מה שחוסך זמן ומעודד החלפה דחופה של הכפפות.
הורדת החיכוך בין כף היד לכפפה גורמת לכך שההתאמה של הכפפה ליד טובה יותר מה שמשפר את נוחות העבודה ומגן על הכפפה בפני קריעה ובלאי.
בדרך כלל האבקה שהיצרנים משתמשים בה היא עמילן תירס טחון דק שמתפזר ונדבק בקלות לשטח הפנימי של הכפפה ומוריד את מקדם החיכוך בצורה משמעותית.
יתרונות השימוש בכפפות נטולות אבקה
לעיתים יש לבחור דווקא בכפפות נטולות אבקה ולוותר על נוחות השימוש על חשבון הימנעות מהשארת חומר זר על המזון או על ציוד המטבח. אף על פי שהאבקה היא עמילן תירס שאינו חומר רעיל, עדיין השאריות שלו בתוספת תנאים מתאימים יכולות ליצור זיהום במזון. לכן, יש להפעיל שיקול דעת באיזה סוג של כפפות לבחור.
כפפות לטקס ללא אבקה
כיום, רוב הכפפות הרפואיות עשויות מלטקס או ויניל. הלטקס יקר יותר אך מספק רגישות טובה יותר מוויניל ואפשר להשתמש בו עם כמה כימיקלים חזקים. כפפות לטקס עשויות מלטקס גומי טבעי, שהוא סוג של פולימר אלסטי המופק מעץ הגומי. משתמשים בהן בעיקר בענף המזון ובענף הרפואי, אך יש שעושים בהן גם שימוש ביתי וכללי.
מטרת לבישת כפפות לטקס היא למנוע העברת זיהום מאדם אחד למשנהו או מחפצים או משטחים מזוהמים לעור נקי. כפפות לטקס יכולות לשמש גם כמחסום יעיל מפני כימיקלים שעלולים לגרום לגירוי או נזק בעור אם לא מטופלים כראוי.
כפפות ויניל לשימוש במזון
כפפות ויניל עשויות מחומר סנטתי (PVC) ובעלות מחסום הגנה גבוה מה שהופך אותן לכפפות פופולריות ביותר בתחום המזון והאירוח. הן זולות יחסית, נטולות לטקס, מה שמוריד את האלרגניות שלהן.
עמידות כפפות הויניל לכימיקלים מוגדרת כבינונית, לכן מומלץ פחות לבוא במגע עם חומרים כימיים מסוכנים, אבל הן בהחלט נותנות פתרון מעולה לטיפול במזון ובמוצריו כמו שמנים ותבלינים. הכפפות מיוצרות בעוביים שונים, ככל שהכפפה עבה יותר, היא עמידה יותר בפני קריעה וניקוב, מאפיין שבא על חשבון הגמישות של הכפפה.
שימוש בכפפות דקות מאפשר רגישות גבוהה יותר באצבעות, במגע עם המזון, מה שמאפשר פעולות מדויקות ועדינות יותר. אפשר לבחור בכפפות אבקה, כפפות המכילות בתוכן אבקה (עמילן תירס) שמונע הידבקות של הכפפה אל כף היד, מאפשר הלבשה והורדה מהירה של הכפפה ומעלה את עמידות הכפפה בעת השימוש.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות