סגור

שיווק דיגיטלי למטפלים ומקצועות טיפוליים?

עולם הטיפול עבר בשני העשורים האחרונים שינויים מרחיקי לכת בכל הקשור לשיווק קליניקה, בעקבות התפתחות הדיגיטל והרשתות החברתיות. אם בעבר קליניקה התפרסמה בעיקר מפה לאוזן, כיום השיווק השתנה לחלוטין מה שדורש מהמטפלים לרכוש מיומנויות נוספות שאינן בהכרח ״קרובות לליבם״. רגע לפני שאתם לומדים את רזי השיווק הדיגיטלי, רוני דרך, המתמחה בשיווק דיגיטלי עבור קליניקות שונות של מטפלים, נותנת כמה טיפים לשיווק בסיסי של המקצוע המבוקש

״לשווק מקצוע טיפולי זה שונה משיווק של כל דבר אחר״, כך אומרת רוני דרך, מי שמובילה קורסים לשיווק מטפלים בעשור האחרון.
״טיפול זה משהו הרבה פעמים אמורפי, אנשים לא יודעים מה הם הולכים לקבל, במיוחד אם מדובר בטיפול רגשי שבעצם מוכרים שם 'מילים'/'שיחות'. ולכן השיווק מתבסס הרבה פעמים על המטפל עצמו, על האישיות שלו ולא רק בתיאור הטיפול, תכולתו ויעילותו".
במילים אחרות, גיוס לקוחות לקליניקה טיפולית מצריכה בניית אמון של המטפל עם המטופל, עוד לפני תחילת הטיפול או הבחירה במטפל! כשאדם בוחר מטפל, הוא בוחר מישהו שהוא עומד להיפתח בפניו באופן רגשי ופיסי. דרך מסביר כי "זה לא מעמד קל ולכן רמת הביטחון הנדרשת מהמטופל על מנת לקבל החלטה ולהתחיל מסע של טיפולים עם מטפל מסויים, היא גבוהה״.
1 צפייה בגלריה
רוני דרך, מומחית לשיווק דיגיטלי לקליניקות ומטפלים
רוני דרך, מומחית לשיווק דיגיטלי לקליניקות ומטפלים
רוני דרך, מומחית לשיווק דיגיטלי לקליניקות ומטפלים
(צילום: yedalms.io)
עקרונות השיווק בהתאמה למקצועות הטיפול
המטפלים רוצים לעסוק בטיפול ולא בשיווק, אך הם מבינים די במהרה שבעולם של ימינו אנו, הפניות מפה לאוזן לרוב אינן מספיקות ובטח שלא בתחילת הדרך. עולם השיווק הדיגיטלי והרשתות החברתיות הן הזירות ששם יש לפעול ועל המטפלים ללמוד את חוקי המשחק שלהם ואולי אפילו לחבב אותן.
שיווק הוא אחד התחומים הכי מרוחקים ומנוגדים לאופיים של רוב המטפלים. המטפלים רוצים לעזור לאנשים, להשפיע, להביא טוב לעולם והרבה פעמים שיווק נתפס אצלם כמשהו אגרסיבי שאינו עומד בהלימה עם הערכים שלהם.
לכן, בהתאמה לאופי המטפלים ולאופיו של הענף, אופן השיווק של מטפלים יעשה בצורה של נתינה, מתן ערך ועם הרבה רגישות וכבוד.
כתיבה שיווקית של מטפלים - סטוריטלינג
אחת המיומנויות הכי חשובות למטפלים (ולא רק) היא כתיבה שיווקית. היכולת לכתוב ברגישות אך בו בעת להעביר מסר חד, ברור ומניע לפעולה. חלק מכתיבה שיווקית היא המיומנות של איך לספר סיפור נכון (סטוריטלינג) על מנת שהקורא יוכל להזדהות עם הנאמר ובעקבות כך לרצות עבור עצמו את אותו הטיפול.
נושא נוסף שמאוד מורכב למטפלים הוא נושא הכסף, התמחור והמכירה. רוב המטפלים לא אוהבים לדבר על המחיר, הם מרגישים שהם בעיקר רוצים לתת מעצמם ולטפל ואם היה ניתן מבחינתם לדלג על נושא התשלום הם היו בוחרים זאת, כל עוד שהפרנסה תזרום ישירות לחשבון הבנק שלהם.
קליניקה - עסק לכל דבר
״על המטפלים לעבור תהליך מנטאלי בעצמם בכל הקשור לשיווק הקליניקה״ אומרת רוני דרך. ״קליניקה היא עסק לכל דבר, אבל לוקח להם זמן להבין שהם בעלי עסק. המצב הזה מחייב אותם להתמודד עם חלקים פחות נעימים עבורם כמו מכירה, החלפת כספים, מכירת תכנית ליווי מתמשכת, העלאת מחירים ועוד.
דרך: "ברגע שהם מצליחים לעבור את המחסום, הם יכולים ליהנות אפילו להנות מהמעמד של להיות בעלי עסק וכמובן לפרוח ברמה האישית והכלכלית".
אם בעבר קליניקה היתה מתמלאת רק מפה לאוזן, כיום המטפלים נדרשים לפתח מיומנויות שיווק והיכרות עם עולם הדיגיטל על מנת לייצר חשיפה ומשיכת קהל היעד הנכון. מטפלים שיסכימו להתמודד עם נושאים כמו שיווק, תמחור ומכירות - יצליחו לפתח עסק שיש בו סיפוק אישי רב, פרנסה טובה ותרומה רבה לאנושות.