סגור
ערוץ סופרברנדס דף כתבה

אתר יד2 משיק אפליקציה חדשה וזוכה לאהדת הצעירים

גם בשנה החולפת המשיכו ב-yad2 לפתח את חוויית המשתמש ולחזק את הקשר עם הגולשים. הושקה אפליקציית נייטיב חדשה, אשר לומדת את הגולשים ומציעה להם הצעות רלוונטיות בהתאם לחיפוש, וכלים פופולריים כמו המחשבון לחישוב שווי נכס - שוכללו. האתר ממשיך להיות פופולרי והקמפיינים בהובלת מאיה ורטהיימר ממשיכים לקטוף פרסים ולזכות באהדת הקהל ובפרט בקרב צעירים

אתר yad2 החל כמדור למכירת מוצרי יד שנייה באתר החיפאי KOLYOM. ב-2005 החליט היזם, שון תל, להפוך את yad2 לאתר עצמאי המתמחה בלוחות שונים. האתר החדש הושק באותה השנה בקמפיין נרחב, ותוך זמן קצר כבש נתח משמעותי משוק הלוחות בישראל. במרוצת השנים צמח yad2 והפך לאחד האתרים הגדולים בישראל וכיום הוא האתר הראשון בגודלו בארץ בתחום אתרי סחר וקניות ומהווה אתר חובה לקונים, מוכרים ומחפשי מציאות. האתר זוכה לתנועת גולשים ערה, ובממוצע, בכל דקה מתבצעת עסקת קנייה, מכירה או השכרה.
בשנת 2014 נרכש האתר בידי תאגיד אקסל שפרינגר הגרמני. ב-2015 רכשה קבוצת yad2 את לוח הדרושים "דרושים IL". הודות למנגנון טכנולוגי מתקדם אשר מציע חוויית משתמש חדשנית, מדויקת ופרסונלית יותר, דרושים IL הוא לא רק לוח חיפוש עבודה, הוא מקור ידע לעולם תוכן עשיר בתחום התעסוקה.
3 צפייה בגלריה
אתר יד2 משיק אפליקציה חדשה וזוכה לאהדת הצעירים
אתר יד2 משיק אפליקציה חדשה וזוכה לאהדת הצעירים
אתר יד2 משיק אפליקציה חדשה וזוכה לאהדת הצעירים
(באדיבות יד2)
המודל העסקי של yad2 הוא מודל פרימיום: בעוד הלקוחות הפרטיים מפרסמים בחינם, הקהל העסקי משלם עבור מודעות ופרסומות, וזוכה ליהנות מקהל גולשים ממוקד עם כוונת רכישה מוצהרת. קבוצת yad2 היא בעלת מאגר נתונים גדול ורב ערך, וחלק משמעותי מזהותה כיום מבוסס על תחום הדאטה. החברה מעבירה ניתוחים ודיווחים שוטפים לעיתונות הכלכלית, ומספקת ללקוחותיה כלים למדידת תוצאות הפרסום באתר ולהבנת השוק.
האתגר השיווקי
במהלך השנים עמד yad2 בפני אתגרים רבים, כשכניסה של מתחרים מקומיים ובינלאומיים גדולים לזירת הסחר היא מהמרכזיים שבהם. ההתפתחות הטכנולוגית המהירה דורשת מ-yad2 חשיבה מעמיקה ומתמדת על כלים טכנולוגיים מעודכנים שיחברו בין קונים למוכרים וייצרו חוויה אישית בתהליך החיפוש והפרסום באתר, תוך שמירה על האיזון בין צרכי הלקוחות הפרטיים לצרכיהם של הלקוחות העסקיים.
הפתרונות היצירתיים
פיתוח האתר והאפליקציה, כלים ומוצרים משלימים. אחת הדרכים שבאמצעותן מנסה yad2 למשוך אליו קהל מגוון היא פיתוח מתמיד של המוצר, לרבות פיתוח אפליקציית נייטיב שמציעה לגולשים חוויה פרסונלית יותר ומחזקת את מערכת היחסים איתם. בנוסף, מפתחת yad2 כלים ומוצרים משלימים ללוחות. Yadata, למשל, הוא מחשבון לחישוב שווי נכס, הנותן מענה לבעלי דירות המתלבטים כיצד לתמחר את הדירה שהם מוכרים. כלים נוספים מאפשרים לגולשים מזדמנים לקבל התראות על מודעות חדשות למכוניות ודירות המתאימות לחיפוש אותו ביצעו, לחפש דירות על גבי מפה ועוד.
עבור הקהל העסקי פיתחו ב-yad2 מערכת לניהול המשרד והלקוחות לצד אינדקסים ומיני-סייטים, לחיזוק החשיפה ברשת.
תמיכה שיווקית ופרסום. לצד ניתוח מתמיד של התנהגות המשתמשים והבנת המאפיינים של קהלים שונים, הבינו בשנה האחרונה ב-yad2 שמהלכים קריאטייביים שמתבססים על נתונים ומחקר, יעזרו לחבר את הגולשים למותג ולחשוף אותם למגוון האפשרויות שהוא מציע. דוגמה לכך, היא נתוני הביקוש הגבוהים שהצביעו על מגמות מעניינות בתחום הנדל"ן. אלו הומרו למסרים שיווקיים בכלי פרסום שונים ואף לאייטמים ששודרו בטלוויזיה וברדיו.
הקמפיין החדש של מאיה ורטהיימר. אחרי שני קמפייני ה"תיק תק" המוצלחים בהובלת מאיה ורטהיימר בשנתיים האחרונות, החליטו ב-yad2, יחד עם משרד הפרסום ראובני פרידן, להתמקד גם השנה באפקטיביות של האתר, שמתבטאת במהירות המכירה והקנייה ובקלות השימוש, בדגש על אפקט ה-FOMO (fear of missing out) תחת המסר "האפליקציה החדשה של yad2 לא מפספסת כלום". כדי למשוך קהל צעיר, שולבו בקמפיין סצנות קומיות המתרחשות מאחורי גבה של מאיה אותן היא מפספסת, כשבו בזמן היא טוענת שעם האפליקציה החדשה היא לא מפספסת כלום. כל זאת על גבי ג'ינגל התיק תק שהפך להיות סימן היכר של המותג וממשיך לייצג את נושא האפקטיביות. המהלך שיקף את התובנה שבמציאות בה דירות ורכבים נחטפים במהירות עליך להיות עירני כדי לא לפספס כלום. כך שגם השנה האפקטיביות של האתר והאפליקציה היא הפרמטר החשוב ביותר בו הן עבור הקונים והן עבור המוכרים. האפליקציה החדשה תעזור לך להיות עם היד על הדופק ולא לפספס כלום. הקמפיין זכה לאהדה גדולה, קטף פרסים במדדי פרסום שונים.
חיזוק הקשר עם הלקוחות העסקיים. הלקוחות העסקיים של yad2 הם שותפים עסקיים לכל דבר, ולכן נעשו גם השנה פעולות שונות לחיזוק הקשר איתם. בין המהלכים היו וובינרים מקצועיים, יצירת פינות תוכן בקבוצת הפייסבוק, פרסום ניוזלטר חודשי ופרסום של ניתוחי נתונים ומחקרים. גם המערכת החדשה לניהול העסק, yad2+, המשיכה להתפתח ומכילה חידושים שמעניקים ללקוחות העסקיים ערך רב.
האנשים מאחורי המותג
3 צפייה בגלריה
יבין גילמור, מנכ"ל
יבין גילמור, מנכ"ל
יבין גילמור, מנכ"ל
(יח"צ)
יבין מכהן כמנכ"ל קבוצת yad2 יותר מעשור. הוביל לצמיחת האתר ולביסוסו כאתר הלוחות המוביל בישראל, המדורג גם בין ארבעת האתרים הגדולים בארץ.
לאחר מכירת yad2 לקונצרן התקשורת אקסל שפרינגר הגרמני, פיתח את הקשרים הבינלאומיים של החברה, תוך הפרייה הדדית ופיתוח מוצרים מבוססי טכנולוגיות מובילות כמו השקעה בפעילות של הצ׳אט בוט ״דורון״ בישראל ובניו-יורק, ומחשבון yadata שמחשב את ערך הדירה בשניות. בעבר, גילמור היה ממקימי MSN ישראל ואחראי על פיתוח חדשנות ומגוון מוצרים ושירותים בקבוצת בזק, וביניהם הקמת אתר b144.
3 צפייה בגלריה
איילת ניצן סמנכ"לית שיווק
איילת ניצן סמנכ"לית שיווק
איילת ניצן סמנכ"לית שיווק
(יח"צ)
איילת ניצן מונתה לתפקיד ב-2021, אחרי ארבע שנים מהנות ומוצלחות של ניהול מחלקת השיווק ביד2. למרות הרוח הצעירה שאיילת מביאה איתה לתפקיד, מדובר בשועלת קרבות ותיקה, עם ניסיון של יותר מ-15 שנה בתחום השיווק.
בעבר כיהנה איילת כסמנכ"לית השיווק של חברת טלדור וכמנהלת תחום הדיגיטל בבזק בינלאומי.
איילת אחראית על השיווק ללקוחות הפרטיים והעסקיים, פרסום, תקשורת, חוויית לקוח והכל בתיק תק.
תל אביבית, נשואה, אם ל-3 וחובבת היפ הופ.
לאיילת תואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול, ותואר MBA בהתמחות שיווק, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.
דברים שאולי לא ידעת על יד 2
1. yad2 הוא אתר הסחר הגדול והמוביל בישראל וזוכה למודעות נעזרת של 100%.
2. לאתר יש כ-800 אלף כניסות ביום.
3. מספר הפרסומים של yad2 בתקשורת עמד בשנה החולפת על כ-300.
4. השנה זכה המותג במקום ה-2 בקטגוריית אפליקציות ושירותים במדד המותגים של גלובס.
5. ב-yad2 כ-250 עובדים מתוכם 60% נשים.