סגור
הקברניט קומאק סין מטוס נוסעים בואינג איירבוס
(ניצן סדן)

המטוס הסיני שאמור להתחרות בבואינג ובאיירבוס ערך טיסת בכורה מחוץ לגבולות המדינה

קומאק C919 הוצג בתערוכה האווירית בסינגפור; הרשויות בסין מבקשות להשיג השנה את אישור רשות הבטיחות האווירית של אירופה למטוס - וישקיעו עשרות מיליארדי דולרים בשנים הבאות כדי להרחיב את יכולת הייצור שלו

המטוס הראשון מתוצרת סין ביצע את הטיסה הראשונה שלו מחוץ לטריטוריה סינית. המטוס, C919, יוצר על ידי תאגיד המטוסים המסחריים של סין (COMAC) ואמור להתחרות בבואינג ובאיירבוס. הוא ערך היום (א') טיסה בתערוכה האווירית בסינגפור, כך לפי דיווח בסוכנות רויטרס.
סין השקיעה סכומים נכבדים במאמצים שלה לשבור את הדומיננטיות של שתי יצרניות המטוסים המערביות בשוק העולמי, ולפי הדיווחים במדינה מתכוונים לקדם השנה את המטוס ואת החברה בזירה המקומית והבינלאומית. עם זאת, המטוס מורשה בשלב זה לטוס רק בתוך סין והראשון מבין ארבעה מטוסים שיוצרו עד כה החל בשנה שעברה לקחת חלק בטיסות של חברת התעופה צ'יינה איסטרן איירליינס.
בחודש שעבר דווח בכלי התקשורת בסין כי ב-COMAC מתכוונים להשקיע עשרות מיליארדי דולרים ב-3-5 השנים הבאות כדי להרחיב את יכולת הייצור של המטוסים. ברשות התעופה הסינית אף הודיעו בינואר כי ינסו להשיג השנה את אישור רשות הבטיחות בתעופה האירופית (EASA) עבור מטוסי C919, הליך בו החלו כבר ב-2018.
בחברת הייעוץ IBA מעריכים כי השנה יסופקו בין 7 ל-10 מטוסי C919. "מטוסי 320A ניאו של איירבוס ו-737 מקס של בואינג נמכרו כולם עד סוף העשור, כך שלמטוס הסיני יש הזדמנות חזקה להרוויח נתח שוק, במיוחד בשוק המקומי", אמר מייק יאומאנס מ-IBA. "האתגרים המיידיים העומדים בפני החברה נוגעים לעמידה בביקוש המקומי והשגת אישורים להיכנס לשווקים בינלאומיים",.
בתערוכה האווירית בסינגפור הוצגו רק המטוס הסיני ומטוסים של איירבוס, מאחר שבואינג לא מציגה השנה מטוס מסחרי.