סגור
חנות איקאה קרקוב פולין
חנות איקאה בקרקוב, פולין (צילום: Jakub Porzycki / Reuters)

איקאה העולמית: צפוי מחסור במוצרים עקב הפסקת השיט בים האדום

המעבר של חברות הספנות לנתיבים חלופיים בשל האיום החות'י בים האדום יפגע גם בענקית השבדית; לדבריה, צפויים עיכובים ואף מחסור בחלק מהמוצרים

איקאה תהיה אחת הנפגעות מהודעת ענקיות ספנות התובלה על הפסקת השיט בים האדום – בשל האיום החות'י לפגיעה בספינות. כך מדווחת בלומברג. בהודעה שפרסמה היום קמעונאית הענק השבדית, נאמר כי המעבר של חברות הספנות לנתיבי הובלה חלופיים צפוי לגרום למחסור בחלק מהמוצרים ולעיכוב בהגעה של מוצרים אחרים.
איקאה מתבססת באופן שוטף על חברות הספנות להפצת המוצרים שלה לסניפים ברחבי העולם. תעלת סואץ היא הנתיב שבו היא משתמשת לטובת ההפצה באסיה, באירופה ובשווקים נוספים.
החברה ציינה כי היא בוחנת אופציות חלופיות של אספקה כדי להבטיח זמינות של המוצרים שלה גם במצב הקיים.
"מה שאנו יכולים לומר לעת עתה הוא שהמצב בתעלת סואץ יוביל לעיכובים ואף עשוי לגרום למגבלות של זמינות לכמה מהמוצרים", מסרה החברה.
עוד ציינה כי היא מנהלת שיחות עם שורה של חברות הובלה, "על מנת להבטיח את בטיחות האנשים העובדים בשרשרת האספקה החשובה של איקאה, ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים כדי לשמור על בטחונם".
אף שאיקאה אינה בעלים של ספינות מכולות, היא פועלת עם שותפות קבועות המנהלות עבורה את כל המשלוחים. החברה סירבה לפרט פרטים על היקף השילוחים וסוג המוצרים המועברים באופן שוטף דרך תעלת סואץ - לדבריה בשל סיבות בטחוניות ותחרותיות.