סגור
תיקים של מותג קואץ' מבית טאפסטרי
תיקים של מותג קואץ' מבית טאפסטרי (צילום: REUTERS/Andrew Kelly/File Photo)

התיקים יחכו: הרשויות בארה"ב חוסמות את המיזוג בין טאפסטרי וקאפרי

ענקית אביזרי האופנה טאפסטרי, המחזיקה במותגים כמו קואץ' וקייט ספייד, התכוונה לרכוש ב-8.5 מיליארד דולר את יריבתה קאפרי, המחזיקה בוורסאצ'ה, ג'ימי צ'ו ומייקל קורס; נציבות הסחר הפדרלית פנתה לביהמ"ש בבקשה לעצור את המהלך מחשש לפגיעה בתחרות ובתנאי העובדים

הרשות להגנת התחרות בארה"ב פנתה לבית המשפט בבקשה לחסום את העסקה במסגרתה ענקית אביזרי האופנה טאפסטרי (Tapestry) אמורה לרכוש את יריבתה קאפרי תמורת 8.5 מיליארד דולר.
טאפסטרי מחזיקה בבעלות על יצרניות תיקים כמו קואץ' (Coach) וקייט ספייד, בעוד מותגיה של קאפרי כוללים את ורסאצ'ה, ג'ימי צ'ו ומייקל קורס.
נציבות הסחר הפדרלית (FTC) מסרה שאם הרכישה תקבל אור ירוק, "היא תחסל את התחרות הישירה בין המותגים של טאפסטרי וקאפרי". בתגובה מסרה טאפסטרי ש"הנציבות שגה בהבנת השוק והאופן בו הצרכן מבצע את רכישותיו".
שתי החברות מעסיקות ביחד 33 אלף עובדים ברחבי העולם, וה-FTC טענה שהעסקה עלולה לפגוע בתנאי העסקתם.
קואץ' וקייט ספייד מכונים על ידי חברת האם שלהם כ"תיקי יוקרה ברי השגה" – כלומר מוצרי עור איכותיים במחירים סבירים. טאפסטרי הגישה הצעה לרכישת קאפרי באוגוסט האחרון, בניסיון ליצור ענקית אופנה אמריקאית שתוכל להתחרות ביריבות אירופאיות גדולות יותר כמו LVMH.
ה-FTC ביקשה עוד בנובמבר לקבל יותר מידע על העסקה. בעת ההודעה על כוונתה לפנות לבית המשפט מסרה הנציבות שהעסקה תעניק לטאפסטרי נתח שוק דומיננטי. החברה מסרה מצידה ש"בפנייה לבית המשפט, ה-FTC בחרה להתעלם מהמציאות הדינמית הקיימת ומההתרחבות של תעשיית האופנה ששוויה כיום עומד על 200 מיליארד דולר".
קאפרי מסרה כי "העסקה הזאת לא תגביל, תפחית או תפגע בתחרות כיוון ששתי החברות פועלות בסביבה מאוד תחרותית ומבוזרת".
לפי כתבה ב-BBC, נדיר שה-FTC מנסה לחסום עסקה בתחום האופנה העילית. מוקדם יותר החודש קיבלו שתי החברות אישור למיזוג מהרגולטורים של האיחוד האירופי ויפן.