$
כלכלה ומדיניות

אברקרומבי נטשה את הסקס - וזה עובד

רשת האופנה הפסיקה להשתמש בשיווק מיני והמכירות והרווחים עקפו את תחזיות האנליסטים. כמו כן הוחלט להחליש את המוזיקה בחנויות וליצור חוויית קנייה מהנה יותר. ביום שישי המניה זינקה ב-25%

שירות כלכליסט 12:2322.11.15
רשת האופנה האמריקאית אברקרומבי אנד פיץ' שינתה אסטרטגיה והפסיקה למכור סקס, ומסתבר שזו אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלה החברה. ביום שישי היא דיווחה על מכירות ורווחים שעקפו את תחזיות האנליסטים. בתגובה, המניה זינקה ביותר מ-25%.

 

באברקרומבי אנד פיץ' החליטו לשנות את הדימוי בתקווה לכבוש מחדש את קהל הקונים הצעיר. בשלב זה, נראה שהאסטרטגיה פועלת.

 

דוגמנים של אברקרומבי דוגמנים של אברקרומבי

 

המכירות נשארו ללא שינוי ברבעון השלישי, שיפור עצום לעומת הרבעונים הקודמים. בשנים האחרונות נרשמה ירידה חדה במכירות של מי שנחשבה בעבר למלכת הקניונים באמריקה. תחת כהונתו של המנכ"ל לשעבר מייק ג'פריס הרשת נהגה להשתמש בדוגמנים ובדוגמניות מעורטלים חלקית בפרסומות ובקטלוגים, זאת בנוסף לכך שהחנויות אופיינו במוזיקה רועשת ובריח חזק של בושם, כל זאת כחלק מהאסטרטגיה של ג'פריס לפנות רק "לילדים המגניבים". אולם ג'פריס פרש לפני קרוב לשנה, והחברה פועלת מאז להרחיק את עצמה ככל האפשר מהמדיניות שלו. באפריל הכריזה הרשת כי תפסיק להשתמש ב"שיווק מיני". כמו כן הוחלט להחליש את המוזיקה וליצור "חוויית קנייה מהנה יותר". מעבר לכך, בחודש שעבר מונה סגן נשיא חדש לענייני גיוון והכללה. תגובת נגד להכרזתו של ג'פריס מ-2006: "האם אנחנו מדירים? בהחלט".

 

בשלב זה עוד אין לחברה מנכ"ל קבוע, אך היו"ר ארתור מרטינז מספק את המנהיגות הבוגרת שהייתה חסרה בתקופתו של ג'פריס. "ראינו תגובה חיובית מהקונים לפעולות שבה נקטנו במספר חזיתות", אמר מרטינז ביום שישי. "אך עוד יש לנו הרבה מה להשיג".

 

על אף השיפור, אברקרומבי אנד פיץ' צריכה עדיין להתמודד עם התחרות הגוברת מצד רשתות האופנה פוראבר 21, H&M, זארה ויוניקלו. אך נראה שהיא הצליחה לפחות לבלום את הירידה החדה, כנראה כתוצאה מכך שהמבוגרים מחזיקים במושכות.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x