$
תעשייה ופיננסים

תקלה חדשה בדרימליינר: "סדקים דקים" התגלו בכנפי 40 מטוסים

שנה לאחר שהתגלתה התקלה בסוללות המטוסים החדישים של בואינג, מדווחת החברה על תקלה חדשה; עם זאת, מדובר במטוסים שנמצאים בייצור וטרם הועברו לחברות התעופה

שירות כלכליסט 11:5808.03.14

תקלה חדשה במטוס הדגל של בואינג: החברה הודתה אתמול (ו') כי נתגלו "סדקים דקים" בכנפיים של כ-40 מטוסי 787 דרימליינר, שנמצאים בשלבי ייצור. מדובר בעיכוב נוסף בייצור המטוס החדש ביותר של החברה, ולאחר שבשנה שעברה התגלו תקלות בסוללה של המטוסים מדגם זה, דבר שהביא לקרקועם.

 

 

 

עם זאת, בבואינג הדגישו כי הסדקים לא נתגלו במטוסים שכבר בשימוש חברות התעופה, ולכן לא מדובר בסיכון לנוסעים. עוד הוסיפו בחברה כי הבעיות החדשות לא ישפיעו על 110 מטוסי ה-787 שהחברה מתכננת לספק השנה. החברה מעריכה כי ההכנסות ממשלוח המטוסים ינועו בין 87.5-90.5 מיליארד דולר.

 

 

ייצור הדרימליינר ייצור הדרימליינר צילום: בלומברג

 

אולם הסדקים שהופיעו גם בדגמי 787-9 הגדולים יותר, שעוברים בשלב זה טיסות מבחן, ככל הנראה יעכבו במספר שבועות את משלוח המטוסים לחברות התעופה. להערכת מומחים בתעשייה, החשיפה של בואינג מעלה שאלות לגבי עלות התיקונים של המטוסים ועשויה לגרום לעלייה קלה במשקל המטוס, אך ככל הנראה לא תגרום בעיות משמעותיות לבואינג. "אם הם יעמדו בלוח הזמנים של המשלוחים, זו לא אמורה להיות בעיה רצינית ללקוחות", הגיב ריצ'רד אבולפיה, אנליסט תעופה בטיל גרופ, "אך תהיה לכך השפעה על העלויות".

 

הסדקים הם הבעיה האחרונה שנתגלו במטוסי הדרימליינר מאז שהחל בטיסות פעילות ב-2011 בעיכוב של שלוש שנים מהמתוכנן, המטוס חווה מספר בעיות וכשלים. בשנה שעברה התחממות יתר של הסוללות בשניים מהמטוסים הובילה לקרקוע של כל מטוסי הדרימליינר למשך למעלה משלושה חודשים, ובבואינג נאלצו לתכנן מחדש את מערכת הסוללה. אולם השנה התגלה מקרה נוסף, בו סוללה סבלה מהתחממות יתר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x