גרמניה: ירידה מפתיעה במכירות הקמעוניות
המכירות ירדו ב-0.3% במאי - זה החודש השני ברציפות. הכלכלנים צפו דווקא עלייה של 0.2%
המכירות הקמעוניות בגרמניה ירדו במפתיע במאי, זה החודש השני ברציפות, עקב החמרת משבר החוב באירופה.
המכירות ירדו ב-0.3% מחודש אפריל, אז ירדו ב-0.2%, הודיעה היום לשכת הסטטיסטיקה הפדרלית בוייסבאדן. כלכלנים צפו עלייה של 0.2%, לפי סקר בלומברג. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד המכירות ירדו ב-1.1%.

האבטלה, הנמצאת בשפל של שני עשורים, הירידה במחירי האנרגיה ועליית המשכורות תרמו לחיזוק ההוצאה הפרטית השנה וסייעו בהגנה על כלכלת גרמניה מהמשבר האירופי. לפחות שבע מדינות בגוש היורו נמצאות במיתון, ויחד עם קיצוצי התקציב ברחבי האזור השוחקים את הביקוש לייצוא גרמני, המשקיעים והמנהלים הבכירים הולכים ונעשים פסימים.
"הצריכה הפרטית, הנתמכת על ידי שוק העבודה חזק, היא עמוד מייצב בכלכלת גרמניה", אמרה אולריקה רונדורף, כלכלנית בקומרצבנק בפרנקפורט. "במקביל, המשבר בגוש היורו וחוסר הוודאות בנוגע לעתיד הכלכלי פוגעים בדינמיקה החיובית בשוק העבודה, מאחר שהמעסיקים מצמצמים את מספר המועסקים החדשים".
שיעור האבטלה בגרמניה נותר על כנו, 6.8%, אך מספר המובטלים עלה ב-7,000.


