$
עולם

מאקרו בארה"ב: שפל של 30 שנה במדד אמון הצרכנים

מדד אמון הצרכנים רשם ירידה מפתיעה לרמה של 57.5 נקודות - מתחת לתחזיות. מוקדם יותר היום פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות שהפתיעו לטובה עם עלייה של 1.1%

סוכנויות הידיעות 16:12 14.10.11

 

המכירות הקמעונאיות בארה"ב זינקו ב-1.1% בספטמבר, העלייה הגדולה ביותר מזה שבעה חודשים, לאחר שהצרכנים רכשו יותר כלי רכב, ביגוד וריהוט ביתי, לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי.

 

כלכלנים בסקר מרקטווץ' צפו עלייה של 0.8% בהתאמה עונתית. מכירות הרכב זינקו ב-3.6% בחודש שעבר, העלייה הגדולה ביותר מזה שנה וחצי, ויצרניות הרכב מכרו כמעט 1.1 מיליון כלי רכב. ללא מגזר הרכב, המכירות עלו ב-0.6%, אולם הנתון עדיין גבוה מציפיות האנליסטים לעלייה של 0.4%.

 

המכירות באוגוסט תוקנו לעלייה של 0.3%, לאחר שבמקור דווח על חוסר שינוי.

 

מאוחר יותר היום פורסם מדד סנטימנט הצרכנים ל אוניברסיטת מישיגן שירד מרמה של 59.4 נקודות לרמה של 57.5 נקודות. ציפיות האנליסטים היו לעלייה לרמה של 59.7 נקודות. יש לציין כי לפני המיתון ב-2008, סנטימנט הצרכנים עמד על ממוצע שנתי של 87 נקודות. מדובר בשפל של 30 שנה

x