$
חסויות וזכויות שידור

החסויות החדשות: אחוזים מסטארט-אפים

עסקאות פרסום היו פעם עניין פשוט. הספורטאי מופיע, מספר למצלמה עד כמה הוא אוהב את המוצר, ומקבל על כך כסף. אולם בימינו הספורטאים צוללים עמוק יותר לעסקים שהם מפרסמים. הדוגמה האחרונה היא ההסכם החדש בין שחקן הפוטבול לוק קיקלי מקרולינה פנתרס והסטארט אפ הקטן אך צומח לתוספי מזון לספורטאים, איט דה בר (ETB).

שירות כלכליסט 11:1527.07.16
עסקאות פרסום היו פעם עניין פשוט. הספורטאי מופיע, מספר למצלמה עד כמה הוא אוהב את המוצר, ומקבל על כך כסף. אולם בימינו הספורטאים צוללים עמוק יותר לעסקים שהם מפרסמים. הדוגמה האחרונה היא ההסכם החדש בין שחקן הפוטבול לוק קיקלי מקרולינה פנתרס והסטארט-אפ הקטן אך צומח לתוספי מזון לספורטאים, איט דה בר (ETB).

 

 

 

קיקלי טען כי הבין שהוא יכול לתרום לא רק כמפרסם, אלא גם בקביעת הכיוון של הפיתוח העס קיקלי טען כי הבין שהוא יכול לתרום לא רק כמפרסם, אלא גם בקביעת הכיוון של הפיתוח העס צילום: רויטרס

 

קיקלי הוא משקיע ההון השלישי בחברה, כך לפי המנכ"ל ג'וד קולניאו. החברה מכרה באופן פרטי מניות לשני משקיעים בספטמבר 2015. קיקלי יכהן גם בדירקטוריון החברה, תפקיד שיעניק לו השפעה על הצד העסקי של החברה.

 

איט דה בר אינה חברה גדולה. לפי קולניאו, יצרנית תוספי המזון לספורטאים צפויה לרשום מכירות של 4 מיליון דולר השנה מאבקות החלבון ותוספי המזון "קלין אנד לין", אך ההשקעה של קיקלי מעלה באופן מיידי את הפרופיל של החברה משרלוט.

 

לדבריו של קיקלי, אחד מגורמי המשיכה לרכישת אחזקה בחברה כמו ETB, הוא שמדובר על פעולה לטווח הארוך, שתימשך גם לאחר סיום קריירת הפוטבול. "קריירת ה-NFL היא בעלת סוף ברור", אמר קיקלי לביזנס אינסיידר.

 

"אני לא יודע כמה שנים עוד ממשיכים לשחק אחרי שעוברים את גיל 30, אך מגיל 30 ועד הסוף צריכים לעשות משהו והזדמנויות מסוג זה מעניקות אפשרות לראות דברים מהצד השני. הפוטבול הוא משהו אחד והעולם העסקי הוא משהו אחר שחשבתי עליו ובדקתי את ההזדמנות עם ETB. חשוב להתנסות".

 

השקעה בעתיד היא מגמה מתפתחת בקרב הספורטאים, שמעוניינים לקדם את הקריירות שלהם לאחר שיתלו את הנעליים. כוכבי ה-NBA קובי בראיינט וכרמלו אנתוני מעורבים שניהם בעמק הסיליקון, בעוד שמספר ספורטאים התמקדו בסטארט אפים כדי לבנות תיק השקעות לפרישה.

 

אפילו ענקית כמו אנדר ארמור החלה לחלק אחזקות לספורטאים המפרסמים אותה, כמו סטפן קארי.

 

עם זאת, העסקה של קיקלי, שנחתמה ביום שני, היא סימן לשלב הבא בהסכמי הפרסום: מעורבות כפנים של המותג, כבעלי אחזקה במותג ועבודה בחברה עצמה.

 

קיקלי טען כי הבין שהוא יכול לתרום לא רק כמפרסם, אלא גם בקביעת הכיוון של הפיתוח העסקי. הכוונה היא שקיקלי אינו שם רק כדי לחייך בשלטי החוצות, אלא הוא גם אמור להשפיע על העסקים, לפתח את המוצר ולתרום להצלחה ארוכת הטווח של החברה. "יהיה דיאלוג פתוח, אם אני חושב על משהו שיכול להועיל – בין אם זה משהו שהשתמשתי בו בעבר או משהו שראיתי בזמן משחק – אני איידע אותם", הוסיף.

 

קולניאו, סוחר סחורות לשעבר במריל לינץ' ו-UBS, אמר כי מערכת היחסים עם קיקלי צפויה להיות רובה, זאת מכיוון שהן החברה והן השחקנים פועלים משרלוט. קולניאו אף התבדח שקיקלי "עובד בשביל המשרד העתידי שלו".

 

"אני יכול להשתמש בניסיון שלי מהפנת'רס, מה-NFL, ולנסות לעזור לחברה לצמוח",אמר קיקלי. "אם אוכל להביא מהניסיון שלי ל-NFL למוצר ובתקווה נתקדם בכיוון הנכון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x