$
חסויות וזכויות שידור

ליגת הכדורגל הנצפית ביותר בארה"ב? הליגה המקסיקנית

ליגת MX המקסיקנית מושכת בממוצע מעל 1.1 מיליון צופים במשחקים המשודרים ברשת דוברת הספרדית UniMas של יוניויזיון. מספר הצופים גבוה ב-19% לעומת ממוצע הצופים ב-NBC בשידור משחקי הליגה האנגלית

שירות כלכליסט 18:1609.05.16

ליגת MX המקסיקנית מושכת בממוצע מעל 1.1 מיליון צופים במשחקים המשודרים ברשת דוברת הספרדית UniMas של יוניויזיון. גבוה ב-19% לעומת ממוצע הצופים ב-NBC בשידור משחקי הליגה האנגלית השבועיים. ההצלחה הזו של הליגה המקסיקנית מבוססת בעיקר על מועד השידור ונאמנות, שני יתרונות שיש לשידור הכדורגל המקסיקני ביוניויזיון על פני שידורי הכדורגל האנגלי ב-NBC. 

 

שחקני פומאס. פוקס והרשת דוברת הספרדית טלמונדו משלמות מעל 1.1 מיליארד דולר ביחד עבור הזכויות בארה"ב לשלושת טורנירי המונדיאל הבאים, בעוד ש-NBC הסכימה לשלם קרוב למיליארד דולר עבור שידור משחקי הפרמיירליג האנגלית עד 2022 שחקני פומאס. פוקס והרשת דוברת הספרדית טלמונדו משלמות מעל 1.1 מיליארד דולר ביחד עבור הזכויות בארה"ב לשלושת טורנירי המונדיאל הבאים, בעוד ש-NBC הסכימה לשלם קרוב למיליארד דולר עבור שידור משחקי הפרמיירליג האנגלית עד 2022 צילום: איי פי

 

מרבית המשחקים במקסיקו משודרים בארה"ב בשעות אחרי הצהריים והערב, בעוד שמשחקי הליגה האנגלית מתחילים בחוף המערבי בארה"ב ב-4.30 לפנות בוקר. בארה"ב יש 11 מיליון מהגרים ממקסיקו, זאת בנוסף למיליוני דור שני ושלישי של מהגרים, שמתייחסים למשחקים כאל מזכרת מהבית.

 

"בוודאי שזה חלק מהזיכרונות של הבית", אומר חואן קרלוס רודריגז, הנשיא ממוצא מקסיקני של יוניויזיון ספורטס. "הדבר החשוב ביותר לגבי ליגת MX היא מייצגת את הכדורגל הרלוונטי ביותר בארה"ב, ללא קשר לשפה".

 

הכדורגל הפך למאפיין יקר ותחרותי ביותר של הנוף הטלוויזיוני בארה"ב. פוקס והרשת דוברת הספרדית טלמונדו משלמות מעל 1.1 מיליארד דולר ביחד עבור זכויות השידור בארה"ב לשלושת טורנירי המונדיאל הבאים, בעוד ש-NBC הסכימה לשלם קרוב למיליארד דולר עבור שידור משחקי הפרמיירליג האנגלית עד 2022. במקביל פוקס המאה ה-21, החברה האם של פוקס ספורט, שילמה סכום שלא פורסם עבור שידור משחקי הבונדסליגה הגרמנית ב-80 שווקים ברחבי העולם, כולל ארה"ב, למשך חמש עונות.

 

סטפן זימנסקי, מרצה לניהול ספורט באוניברסיטת מישיגן והמחבר של מספר ספרים על כלכלת הכדורגל, אומר כי הצמיחה של הספורט בטלוויזיה האמריקאית נובעת ממספר ערוצים לא מוגבל, תאבון בלתי נלאה לתכנים בשידור חי, הפופולאריות הגדלה של הכדורגל והשיווק המשופר מצד הליגות.

 

הצופים מרוויחים מכך. בסוף השבוע האחרון, 45 משחקים מ-11 מדינות ו-15 ליגות כדורגל צפו בארה"ב בשידורי כדורגל חיים ב-15 ערוצים. עשרות משחקים נוספים היו זמינים בערוצים בתשלום ובאינטרנט.

 

יוניויזיון השתחלה לתוך השוק הצפוף והיקר הזה בארבע השנים האחרונות. היא הצטרפה ל-NBC ול-ESPN בחוזה לשבע שנים במחיר שיא של 720 מיליון דולר לשידור משחקי ליגת הכדורגל האמריקאית. הרשת רכשה גם את זכויות השידור בספרדית למשחקי נבחרות מקסיקו וקנדה בטורניר קופה אמריקה הקיץ, ומשדרת משחקים של הליגה הבכירה בהולנד ובפורטוגל.

 

זימנסקי אומר כי היקף הכדורגל הזמין בארה"ב הופך את המדינה למעצמת כדורגל. "זה כנראה חלק מרכזי בהפיכתה של ארה"ב לאומת כדורגל", הוא אומר. "האמריקאים מבינים את המגמה והופכים לצופים מתורבתים ומתוחכמים. בהתחשב בגודל של ארה"ב, אמריקה הופכת למעצמת כדורגל, זה כמעט בלתי נמנע".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x