$
ספורט עולמי

הבונדסליגה מייצרת הכנסה של 2.3 מיליארד דולר לגרמניה

על פי חברת הייעוץ מקינזי, ליגת הכדורגל המקצועית מעסיקה כיום 110 אלף עובדים במשרה מלאה בגרמניה ובכך הפכה למעסיקה הפרטית הרביעית בגודלה במדינה

שירות כלכליסט 15:2719.08.15

הבונדסליגה מושכת בכל עונה מיליוני אוהדים, ומחקר שפורסם לאחרונה מצא גם כי היא עוזרת לחזק את שוק העבודה הגרמני. על פי חברת הייעוץ מקינזי, ליגת הכדורגל המקצועית מעסיקה כיום 110 אלף עובדים במשרה מלאה בגרמניה. בהשוואה לחברות הנסחרות במדד דאקס 30, הבונדסליגה הופכת למעסיקה הפרטית הרביעית בגודלה במדינה. "לא רק שהכדורגל הגרמני התפתח בצורה יוצאת מהכלל בכל הקשור לספורט, אלא גם מהבחינה הכלכלית", הגיב תומאס נצר, מחבר הדו"ח ומנהל הסניף בקלן של מקינזי.

  

 

 

אוהדי באיירן מינכן. "לא רק שהכדורגל הגרמני התפתח בצורה יוצאת מהכלל בכל הקשור לספורט, אלא גם מהבחינה הכלכלית" אוהדי באיירן מינכן. "לא רק שהכדורגל הגרמני התפתח בצורה יוצאת מהכלל בכל הקשור לספורט, אלא גם מהבחינה הכלכלית" צילום: איי אף פי

 

בחינת הנתונים מעונת 2013-14, מצביעה על כך שהליגה הגרמנית צמחה במידה משמעותית. שוויה העונה נאמד ב-7.9 מיליארד יורו (8.8 מיליארד דולר), עלייה של מעל 50% לעומת מחקר דומה שנערך חמש שנים קודם לכן. עם זאת, הבונדסליגה משחקת בליגה קטנה בהרבה מחברות בסקטורי מפתח כמו תעשייה וייצור מכוניות. 56 המועדונים בשלוש הליגות המובילות, מייצגים 0.3% מהתמ"ג של גרמניה ב-2014. אך הכדורגל המקצועי צמח בקצב מהיר יותר ממרבית הסקטורים בגרמניה. עם שיעור צמיחה שנתי של 6.1%, הוא משאיר את תעשיות הרכב, ההנדסה, ה-IT ואפילו צמיחת התמ"ג מאחור. "הסקטור ביסס עצמו כמנוע צמיחה אמיתי", הוסיף נצר.

 

האוהדים וכן הסקטור הציבורי הרוויחו מהעלייה בהכנסות. ליגת הכדורגל הגרמנית (DFL) מייצרת בכל שנה הכנסה של 2.3 מיליארד יורו במסים וביטוח לאומי, שכולל הוצאות על אמצעי ביטחון והסעות ביום המשחק.

 

עם זאת, הסיכויים של הבונדסליגה להפוך לאלופה כלכלית, מוגבלים. שכן בצורתה הנוכחית אין אפשרויות רבות להתרחבות. שלוש הליגות מוגבלות ל-600 משחקים, שמתרגמים ל-900 שעות של משחקים.

 

מכירות כרטיסים וחוזי ספונסרשיפ מחזקים את העסקים, אך גם הם קרובים לקצה גבול היכולת שלהם. האצטדיונים שבהם מתקיימים משחקי הליגה הם לרוב בתפוסה של 90%.

 

לפי נצר, ניתן להשיג צמיחה נוספת של 35% עד 2020, באמצעות מכירת מזכרות, זכויות שידור וחוזי ספונסרשייפ. אפשרויות נוספות כמו העלאת מחירי הכרטיסים יבואו על חשבון המנוע הגדול ביותר של הליגה, מאגר האוהדים שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x